Archiwalne

+ Wirtualna rzeczywistość od LG G3 i Google Cardboard

10.02.2015

Firma LG Electronics (LG) we współpracy z Google uczyniła kolejny krok w stronę upowszechnienia wirtualnej rzeczywistości, tworząc dedykowany dla LG G3 zestaw współpracujący z Google Cardboard. Dzięki temu użytkownicy flagowego modelu LG mogą cieszyć się nowym wymiarem rozrywki, korzystając z kompatybilnych aplikacji i gier dostępnych w sklepie Google Play.

W odróżnieniu od innych urządzeń VR, które posiadają własny procesor i wyświetlacz, zestaw VR dla LG G3 wykorzystuje możliwości graficzne i dźwiękowe telefonu, przez co całość jest lżejsza i wygodniejsza. Dzięki najlepszemu w tej klasie wyświetlaczowi o rozdzielczości Quad HD gwarantuje użytkownikom uzyskanie znacznie ostrzejszego obrazu, a co za tym idzie płynniejszych i bardziej realistycznych doświadczeń.

Wyjątkowa konstrukcja gogli VR dla LG G3 została dopasowana do jego charakterystycznej budowy, w której w odróżnieniu od większości smartfonów przyciski do regulowania głośności znajdują się z tyłu, a nie z boku obudowy. Dzięki temu unikalnemu rozwiązaniu użytkownicy VR dla G3 mogą w pełni wykorzystać możliwości głośnika o mocy 1 W ze wzmacniaczem Boost AMP, ciesząc się bogatymi i wyraźnymi efektami dźwiękowymi, które wzmacniają niezwykłe wrażenia wzrokowe. Ponadto VR dla G3 współpracuje z zestawami słuchawkowymi Bluetooth, takimi jak LG Tone Infinim™.

Konstrukcja urządzenia do wirtualnej rzeczywistości dla LG została oparta na Google Cardboard, który udostępniono w Internecie dla fanów projektów „Zrób to sam”. Neodymowy magnes pierścieniowy znajdujący się z boku obudowy VR dla LG współpracuje z wbudowanym w smartfon LG G3 żyroskopowym czujnikiem pola magnetycznego, dzięki czemu wybieranie aplikacji oraz przewijanie menu nie wymaga dotykania ekranu. Dodatkowo, by zestaw VR dla G3 był gotowy do użycia, wystarczy włożyć do niego smartfon.

„Technologie wirtualnej rzeczywistości nadal znajdują się we wczesnej fazie rozwoju. Jesteśmy u progu zmian, które pozwolą na upowszechnienie dostępu do tej do niedawna zbyt drogiej technologii dla masowego odbiorcy”, powiedział Chris Yie, wiceprezes i szef komunikacji marketingowej działu Mobile Communications firmy LG Electronics. „Wykorzystując Google Cardboard damy dostęp do wirtualnej rzeczywistości konsumentom, ale także przekażemy tę technologię specjalistom, którzy pewnego dnia pokażą nam, jak może ona ulepszyć nasze życie”.

„Wprowadzając Google Cardboard chcieliśmy zapewnić użytkownikom urządzeń mobilnych dostęp do fascynujących doznań”, powiedział Andrew Nartker, manager produktu Google Cardboard. „Bardzo podoba nam się projekt VR dla G3 i cieszymy się, że programiści i producenci, tworzą innowacje oparte na Google Cardboard. To właśnie dzięki nim wirtualna rzeczywistość staje się bardziej dostępna”.

Promocja zestawu VR dla LG G3 ruszy w tym miesiącu w wybranych krajach. Jego nabywcy będą mogli też pobrać bezpłatną grę VR „Robobliteration”, skanując QR kod znajdujący się wewnątrz opakowania.

źródło: LG

News Nowe Technologie w Logistyce i Przemyśle w 2024 - Od AI po Elektryfikację - artykuł ekspercki Blulog

Przedstawiamy artykuł ekspercki, który analizuje pięć kluczowych trendów technologicznych, które już teraz kształtują sektor logistyczny i przemysłowy, oraz przewiduje, jakie zmiany mogą nastąpić w 2025 roku. czytaj więcej

News Armatki hukowe – zastosowanie w ogrodnictwie i rolnictwie

W rolnictwie, ogrodnictwie, a także na wielu różnorodnych plantacjach, ochrona plonów jest jednym z ważniejszych zadań, przed którym nie uciekniemy. czytaj więcej

News Co to są wyświetlacze TFT?

Wyświetlacze TFT (Thin Film Transistor) to rodzaj wyświetlaczy LCD, które wykorzystują cienkowarstwowe tranzystory do kontrolowania poszczególnych pikseli. Dzięki temu oferują wyższą jakość obrazu, lepsze kąty widzenia i szybszy czas reakcji w porównaniu do tradycyjnych wyświetlaczy LCD. Wyświetlacze TFT są szeroko stosowane w różnych urządzeniach elektronicznych, takich jak smartfony, tablety, monitory komputerowe i telewizory. czytaj więcej

News Jak wykorzystać VR w nowoczesnym marketingu?

Rzeczywistość wirtualna ma więcej punktów stycznych z naszym życiem i doświadczaniem różnych rzeczy, niż możemy sobie wyobrazić. Widać to choćby na przykładzie marketingu i wychodzenia naprzeciw oczekiwaniom wymagających klientów. Między innymi w przypadku e-commerce. czytaj więcej