Archiwalne

Alcatel-Lucent: Nowy system telekonferencyjny dla firm - wstęp do zunifikowanej komunikacji

23.07.2009

Alcatel-Lucent wprowadził na rynek nowy wykorzystujący protokół SIP system do obsługi telekonferencji, pod nazwą Alcatel-Lucent OmniTouch 8464 Meet-Me Audio Conference.

Współpracując praktycznie z dowolną centralą abonencką, umożliwia zestawianie telekonferencji dla użytkowników korzystających zarówno z telefonii VoIP, tradycyjnej TDM, jak i aplikacji komunikacyjnych instalowanych na komputerach PC. Cechy te sprawiają, że rozwiązanie to może być wykorzystane praktycznie przez wszystkie firmy zainteresowane wdrożeniem usług telekonferencyjnych na bazie rozwiązań instalowanych w firmie.

System jest oferowany wraz z dedykowanym serwerem, w wersjach umożliwiających jednoczesną obsługę do 24, 48, 72 bądź 96 połączeń konferencyjnych, z indywidualnymi numerami i hasłami. Klient może dodawać kolejne porty telekonferencyjne bez zmian na poziomie sprzętowym (w ramach limitu dopuszczalnego przez daną platformę).

Rozwiązanie charakteryzuje się przyjazną obsługą i zautomatyzowaną administracją. Uczestnicy łączą się z systemem za pośrednictwem IVR, dostępnego w 19 językach, w tym polskiego. Administrator korzystając z interfejsu webowego w prosty sposób może zarządzać zarówno pojedynczymi użytkownikami i konferencjami, jak i grupami. Rozwiązanie jest przygotowane do pracy z obsługą wielu lokalizacji czy centrów kosztowych. Dzięki temu np. może jednocześnie obsługiwać i rozpisywać koszty kilku przedsiębiorstw bądź jednej firmy z podziałem na poszczególne działy.

System w bezproblemowy sposób integruje się z oprogramowaniem innych firm np. Microsoft® Office Communications Server lub IBM® Lotus®, rozbudowując je o zaawansowane funkcje obsługi telekonferencji. Alcatel-Lucent OmniTouch 8464 Meet-Me Audio Conference może być poprzez zakup dodatkowych licencji zaktualizowany do aplikacji OmniTouch 8660 My Teamwork oferującej także funkcje obecności, sesje komunikatora, konferencje planowane i z transmisją danych. Pozwala to na stopniowe wdrażanie rozwiązań zunifikowanej komunikacji i dobieranie ich w sposób gwarantujący optymalne wykorzystanie inwestycji (po potwierdzeniu spełnienia wymagań sprzętowych). Przeciętny czas zwrotu z inwestycji tego rozwiązania wynosi około 4 miesięcy. Rynek usług telekonferencyjnych w ciągu pięciu lat między rokiem 2003 i 2008 wzrósł trzykrotnie, biorąc pod uwagę liczbę wykorzystanych minut.

źródło: Alcatel-Lucent

Alcatel-Lucent Enterprise Alcatel-Lucent Enterprise rozszerza ofertę WiFi i LAN

Firma ALE, działająca pod marką Alcatel-Lucent Enterprise, przedstawia nowe produkty, które rozszerzają ofertę rozwiązań do mobilnych sieci kampusowych. Nowe punkty dostępowe, przełączniki brzegowe i narzędzia do zarządzania siecią pozwalają stworzyć zoptymalizowaną infrastrukturę sieciową, dostosowaną do transformacji cyfrowej przedsiębiorstw, w tym usług mobilnych nowej generacji i Internetu rzeczy. czytaj więcej

Alcatel-Lucent Enterprise Alcatel-Lucent Enterprise rozszerza ofertę WiFi i LAN

Firma ALE, działająca pod marką Alcatel-Lucent Enterprise, przedstawia nowe produkty, które rozszerzają ofertę rozwiązań do mobilnych sieci kampusowych. Nowe punkty dostępowe, przełączniki brzegowe i narzędzia do zarządzania siecią pozwalają stworzyć zoptymalizowaną infrastrukturę sieciową, dostosowaną do transformacji cyfrowej przedsiębiorstw, w tym usług mobilnych nowej generacji i Internetu rzeczy. czytaj więcej

News Fotowoltaika dla firm - jak uzyskać dofinansowanie w 2025 roku?

Instalacje fotowoltaiczne wciąż są jednym z najlepszych rozwiązań dla przedsiębiorców, którzy chcą ograniczyć stałe koszty prowadzenia firmy. Jest to co prawda niemała inwestycja, stąd też duża część właścicieli firm odkłada ją w czasie, ale warto ją poczynić. Istnieje bowiem wiele instrumentów finansowych, które pomogą zrealizować to przedsięwzięcie bez ponoszenia dużych nakładów finansowych. Dodatkowo dzięki programom dofinansowania fotowoltaiki przedsiębiorcy mogą obniżyć koszty inwestycji. Czy jednak w 2025 roku można liczyć na takie samo wsparcie? Przyjrzyjmy się dostępnym opcjom. czytaj więcej

News Czym jest i jak działa bramka SMS?

Nie da się zaprzeczyć, że komunikacja jest kluczowa dla każdej firmy. Zwłaszcza jeśli zależy jej na odniesieniu sukcesu. Jak jednak właściwie komunikować się z klientami? Bramka SMS to narzędzie, które umożliwia przedsiębiorstwom efektywne i wygodne wysyłanie wiadomości tekstowych do swoich klientów lub innych potencjalnych odbiorców. Czym dokładnie jest bramka SMS i jak działa? czytaj więcej

News Jakie usługi informatyczne są najczęściej wykorzystywane przez przedsiębiorstwo?

W obecnych czasach trudno wyobrazić sobie odpowiednie prosperowanie firmy bez solidnej obsługi informatycznej. Każdego dnia zachodzące w niej procesy wymagają podejmowania działań związanych z systemami IT. Dynamiczne zmiany, konieczność podejmowania szybkich decyzji oraz nowoczesne technologie sprawiają, że nadzwyczajnej istotności nabiera infrastruktura serwerowa. Co warto o niej wiedzieć i dlaczego należy postawić na profesjonalne usługi informatyczne dla firm? czytaj więcej

News Program ERP. Nieunikniona inwestycja w nową jakość

Każdy przedsiębiorca chce, aby prowadzona przez niego firma nieustannie się rozwijała. Warto mieć jednak na uwadze że wzrost liczby klientów i pracowników niesie ze sobą nowe wyzwania, związane z efektywnym zarządzaniem dostępnymi zasobami. Jaką rolę odgrywa wtedy odpowiednio dobrane oprogramowanie do zarządzania zasobami przedsiębiorstwa? czytaj więcej