Alcatel-Lucent: Nowy system telekonferencyjny dla firm - wstęp do zunifikowanej komunikacji
Alcatel-Lucent wprowadził na rynek nowy wykorzystujący protokół SIP system do obsługi telekonferencji, pod nazwą Alcatel-Lucent OmniTouch 8464 Meet-Me Audio Conference.
Współpracując praktycznie z dowolną centralą abonencką, umożliwia zestawianie telekonferencji dla użytkowników korzystających zarówno z telefonii VoIP, tradycyjnej TDM, jak i aplikacji komunikacyjnych instalowanych na komputerach PC. Cechy te sprawiają, że rozwiązanie to może być wykorzystane praktycznie przez wszystkie firmy zainteresowane wdrożeniem usług telekonferencyjnych na bazie rozwiązań instalowanych w firmie.
System jest oferowany wraz z dedykowanym serwerem, w wersjach umożliwiających jednoczesną obsługę do 24, 48, 72 bądź 96 połączeń konferencyjnych, z indywidualnymi numerami i hasłami. Klient może dodawać kolejne porty telekonferencyjne bez zmian na poziomie sprzętowym (w ramach limitu dopuszczalnego przez daną platformę).
Rozwiązanie charakteryzuje się przyjazną obsługą i zautomatyzowaną administracją. Uczestnicy łączą się z systemem za pośrednictwem IVR, dostępnego w 19 językach, w tym polskiego. Administrator korzystając z interfejsu webowego w prosty sposób może zarządzać zarówno pojedynczymi użytkownikami i konferencjami, jak i grupami. Rozwiązanie jest przygotowane do pracy z obsługą wielu lokalizacji czy centrów kosztowych. Dzięki temu np. może jednocześnie obsługiwać i rozpisywać koszty kilku przedsiębiorstw bądź jednej firmy z podziałem na poszczególne działy.
System w bezproblemowy sposób integruje się z oprogramowaniem innych firm np. Microsoft® Office Communications Server lub IBM® Lotus®, rozbudowując je o zaawansowane funkcje obsługi telekonferencji. Alcatel-Lucent OmniTouch 8464 Meet-Me Audio Conference może być poprzez zakup dodatkowych licencji zaktualizowany do aplikacji OmniTouch 8660 My Teamwork oferującej także funkcje obecności, sesje komunikatora, konferencje planowane i z transmisją danych. Pozwala to na stopniowe wdrażanie rozwiązań zunifikowanej komunikacji i dobieranie ich w sposób gwarantujący optymalne wykorzystanie inwestycji (po potwierdzeniu spełnienia wymagań sprzętowych). Przeciętny czas zwrotu z inwestycji tego rozwiązania wynosi około 4 miesięcy. Rynek usług telekonferencyjnych w ciągu pięciu lat między rokiem 2003 i 2008 wzrósł trzykrotnie, biorąc pod uwagę liczbę wykorzystanych minut.
źródło: Alcatel-Lucent