Archiwalne

Alcatel-Lucent zgłasza patenty zapewniające obniżenie kosztów usługodawców w dziedzinie usług zarządzanych

08.10.2010


Firma Alcatel-Lucent poinformowała o złożeniu w amerykańskim urzędzie patentowym United States Patent and Trademark Office (USPTO) pierwszych dwóch z serii wniosków patentowych dotyczących innowacji w świadczeniu usług zarządzanych.

W ciągu ostatnich 15 lat specjaliści z Bell Labs i działu usług firmy Alcatel-Lucent prowadzili prace mające na celu połączenie światowej klasy wiedzy w dziedzinie rozwiązań sieciowych i analiz z nowatorskimi narzędziami do modelowania i technikami analizy kosztów. Przyniosło to klientom znaczne korzyści, w tym obniżkę kosztów, skrócenie czasu przestojów sieci oraz przyspieszenie wprowadzania na rynek ich aplikacji i usług dla użytkowników.

„Na współczesnym rynku usług zarządzanych wybić się mogą tylko firmy oferujące innowacyjność na wielu poziomach” - powiedziała Camile Mendler, analityk w firmie Yankee Group. „Znaczenia procesów i narzędzi często się nie docenia, ale to właśnie one umożliwiają radykalny wzrost prężności działania. To właśnie na tym obszarze powinni się skupić usługodawcy podczas oceny kompetencji partnera w zakresie usług zarządzanych”.

Alcatel-Lucent zdołał skondensować swoje wyjątkowe doświadczenia i dogłębną wiedzę specjalistyczną w dziedzinie usług zarządzanych w ramach dwóch nowo złożonych wniosków patentowych. Jeden z nich dotyczy metodyki Operacyjnego Centrum Kompetencyjnego (OCC — ang. Operational Competency Center), czyli świadczenia zarządzanych usług eksploatacji sieci, drugi natomiast jest związany z nową zaawansowaną metodyką szacowania kosztów operacyjnych, opartą na technice „wstępującej” (ang. bottom-up).

„Alcatel-Lucent zainteresował się znaną już koncepcją, która była wcześniej przedmiotem wielu eksperymentów w branży, a jednak udało mu się tę ideę tak bardzo rozwinąć i dopracować” - powiedział Andrew Chalmers, dyrektor ds. szkoleń i konsultant informatyczny w stowarzyszeniu TM Forum. „Koncepcja utworzenia pakietu usług odzwierciedla również sposób myślenia TM Forum, ale to właśnie Alcatel-Lucent jako pierwszy zrealizował ją w praktyce”.

„Opracowane przez nas procesy, obejmujące etapy od okresu jeszcze przed zawarciem kontraktu aż po ostateczne świadczenie usług, pokazują nasze zaangażowanie w dostarczanie unikalnych rozwiązań oraz zapewniają naszym klientom zarówno pełny wgląd w usługi, jak i ich najwyższą jakość” - powiedział Andreas Herzog, szef działu usług zarządzanych (Managed Services) w firmie Alcatel-Lucent. „Dzięki pomocy Bell Labs nasze procesy są wyjątkowo nowoczesne, a ich opatentowanie pozwoli chronić własność intelektualną firmy”.

Firma Alcatel-Lucent coraz bardziej angażuje się w działania w branży usługowej, o czym świadczy już ponad 15-letnie doświadczenie w dziedzinie usług zarządzanych. Będzie więc mogła nadal wspierać swoich klientów zajmujących się świadczeniem usług, oferując im kolejne innowacje i patenty związane z tym obszarem działalności biznesowej. W chwili obecnej firma może się poszczycić światowej klasy ofertą patentów liczącą ponad 27 tys. rozwiązań dotyczących szerokiej gamy innowacji usługowych i technicznych.

Alcatel-Lucent zarządza obecnie ponad 90 sieciami obsługującymi 220 mln abonentów. Do najważniejszych klientów firmy należą m.in. E-Plus, Oi (poprzednio Brasil Telecom), Mobily, Telecom New Zealand, Orange Austria, Orange Switzerland, Reliance, Sunrise Switzerland, Bharti Airtel i Vivacom.

źródło: Alcatel-Lucent

Case Study Jak przenieść linie telefoniczne jeśli nie ma takiej możliwości?

Autoryzowana Stacja Obsługi Pojazdów (okolice Bielska-Białej) przeniosła swoją lokalizacje do nowego miejsca. Operator, który świadczył dotychczas usługę w poprzedniej lokalizacji, nie miał możliwości przeniesienia linii telefonicznej do nowej lokalizacji. czytaj więcej

Case Study Wymiana trzech central analogowych na jedną centralę IP PBX

3 lokalizacje klienta i w każdej z nich analogowa centrala telefoniczna. Do każdej centrali doprowadzonych po kilka telefonicznych linii analogowych z których korzystało od 50-ciu do 60-ciu użytkowników. Ciągle zajęte linie telefoniczne, brak możliwości dodzwonienia się i brak komunikacji pomiędzy lokalizacjami. Codzienna męczarnia z telefonami dla wszystkich. Taki zastaliśmy obraz telekomunikacji w trzech budynkach klienta. Jak to rozwiązaliśmy? czytaj więcej

Huawei Huawei i Purple przedstawiły nowe rozwiązanie marketingowe do maksymalizacji wartości biznesowej

Huawei i Purple, wiodący w branży dostawca aplikacji Wi-Fi, zaprezentowały nowe rozwiązanie marketingowe dla rynku biznesowego. Bazuje ono na Huawei CloudCampus i wykorzystuje architekturę sieci Wi-Fi oraz IoT, a także konsoliduje otwartą platformę zarządzania chmurami z zaawansowanymi funkcjonalnościami biznesowymi Purple. Dzięki niemu firmy mogą lepiej zrozumieć swoich klientów, zwiększać ich lojalność, a także czerpać większe przychody. czytaj więcej

Case Study Centrala telefoniczna w nowym budynku przychodni lekarskiej

Budowa nowego budynku, to nie tylko nowe ściany, to także nowa infrastruktura, również telekomunikacyjna. Jaką technologię komunikacji wybrać? W nowych budynkach nie stosuje się już kabli telefonicznych, dlatego cała infrastruktura to komunikacja przez IP. czytaj więcej