Archiwalne

Aplikacja mobilna umożliwia uchodźcom ponowne nawiązywanie kontaktów z bliskimi

29.09.2010


Chcąc pomóc setkom tysięcy uchodźców, którzy uciekli z obszarów objętych konfliktami i klęskami żywiołowymi, firma Ericsson i organizacja pozarządowa Refugees United, we współpracy z Wysokim Komisarzem ONZ ds. Uchodźców (United Nations High Commissioner for Refugees ― UNHCR) oraz operatorem telefonii komórkowej MTN w Ugandzie, uruchomiły pierwszy projekt mający na celu lokalizowanie i ponowne kontaktowanie ze sobą rodzin uchodźców i przesiedleńców (Internally Displaced Person ― IDP). Do tego celu wykorzystuje się nowoczesne metod oparte na telefonach komórkowych i Internecie.

Program ten pozwala uchodźcom wykorzystywać telefony komórkowe do rejestrowania się i poszukiwania bliskich za pośrednictwem anonimowej bazy danych, a następnie do ponownego nawiązywania z nimi kontaktów za pomocą SMS-ów lub Internetu. Uchodźcy oraz organizacje pozarządowe (NGO) opiekujące się przesiedleńcami mają dostęp do zarejestrowanych informacji i mogą je wykorzystywać w celu szybkiego nawiązywania kontaktów między członkami rozdzielonych rodzin.

„Rola sektora prywatnego w systemie pomocy humanitarnej systematycznie rośnie” ― powiedział António Guterres, Wysoki Komisarz ONZ ds. Uchodźców. „Wykorzystywanie wiedzy i doświadczenia tego sektora do wspomagania uchodźców ma znaczenie krytyczne, gdyż w przeciwnym wypadku wiele z tych projektów byłoby poza naszym zasięgiem. Telefony komórkowe są dziś wszędzie. Wykorzystywanie tej powszechnie dostępnej technologii w dobrej sprawie, aby umożliwić uchodźcom nawiązanie kontaktu i połączenie się z członkami rodziny, z którymi ten kontakt utracili, ma znaczenie fundamentalne”.

Inicjatywa ta została zaprezentowana przedstawicielom rządów i liderom biznesu podczas dorocznego spotkania organizacji Clinton Global Initiative odbywającego się właśnie w Nowym Jorku. Realizacja tego projektu rozpoczęła się od wdrożenia systemu pilotażowego w północnej Ugandzie, co miało miejsce na początku września. Aplikacja jest teraz wdrażana w innych obozach uchodźców w Afryce Wschodniej.

Z relacji Davida i Christophera Mikkelsenów, dyrektorów organizacji Refugees United, wynika, że podczas niedawnej wizyty wdrożeniowej w Ugandzie byli wraz z Wysokim Komisarzem ONZ ds. Uchodźców świadkami długich kolejek uchodźców oczekujących na zarejestrowanie się i skorzystanie z usługi, która pomoże im odnaleźć zaginionych członków rodziny. Większość uchodźców korzysta z telefonów komórkowych, tak więc czują się bezpieczni, wiedzą jak te urządzenia działają i w celu odnalezienia rodziny przekazują tylko te informacje, których nie obawiają się ujawnić.

Pewnego dnia w systemie zarejestrowało się aż 4500 osób ― to znacznie więcej niż udałoby się zarejestrować tradycyjnymi metodami.

„Jako lider lokalnej społeczności, firma MTN dostrzega potrzebę udzielania pomocy tam, gdzie to możliwe i czuje się głęboko zaangażowana w realizację tego projektu. Telefonia komórkowa przyczynia się do znacznego rozwoju rynków wschodzących. Jesteśmy dumni z uczestniczenia w tej inicjatywie mającej na celu łączenie rodzin przesiedleńczych w regionie Wielkich Jezior” ― powiedział Anthony Katamba, dyrektor generalny firmy MTN Uganda.

Według danych udostępnionych przez Biuro Wysokiego Komisarza ONZ ds. Uchodźców (UNHCR), w Afryce Wschodniej i na Półwyspie Somalijskim, zwanym też „Rogiem Afryki” (Horn of Africa), przebywa obecnie ponad pięć milionów ludzi wymagających opieki ze strony Biura. To około 14% łącznej liczby osób, którym Biuro UNHCR pomaga na całym świecie. W regionie tym Biuro UNHCR prowadzi działania głównie na terenie Somalii, Sudanu, Ugandy, Kenii i Etiopii.

„Firma Ericcson już od ponad dziesięciu lat aktywnie uczestniczy w reagowaniu na klęski żywiołowe oraz inne przyczyny cierpień ludzkich” ― powiedział Hans Vestberg, prezes i dyrektor generalny firmy Ericsson. „Istotnym elementem tych cierpień jest często rozdzielenie rodzin, gdy duża liczba ludzi musi uciekać z jakiegoś terenu lub jest przesiedlana. Nasze obecne działania pozwalają zapewnić bezpośrednią pomoc ofiarom tych tragedii, pomagając w odnalezieniu się członków rozdzielonych rodzin".

Organizacja Refugees United świadczy również tę usługę za pomocą komputerów i Internetu, ale jej świadczenie przez telefony komórkowe jest znacznie skuteczniejsze, gdyż liczba użytkowników telefonów komórkowych przekroczyła już 5 mld. W Afryce dostęp do komputerów ma mniej niż 2% mieszkańców, natomiast telefon komórkowy posiada aż 45%.

W ramach opisywanej usługi organizacja Refugees United będzie tworzyć, serwisować i aktualizować bazę danych, natomiast firma Ericsson udostępni aplikację mobilną i technologię oraz zapewni integrację systemów, aby umożliwić funkcjonowanie aplikacji w sieciach telefonii komórkowej. Firma MTN wdroży i będzie oferować usługę w swoich sieciach, natomiast Biuro UNHCR pomoże wdrożyć projekt w różnych obozach uchodźców. Organizacja Refugees United jest aktywnie wspierana przez firmę Delta Partners, która oferuje strategiczne doradztwo w zakresie prowadzenia tej inicjatywy.

„Naszą misją jest wykorzystywanie telefonii komórkowej do eliminowania tego ważnego problemu światowego, jakim jest rozdzielenie rodzin uchodźców, oraz do ponownego łączenia bliskich” ― powiedział Kai Uwe Ricke, partner i prezes zarządu spółki Delta Partners.

„W trakcie wizyty w Ugandzie byliśmy naprawdę zachwyceni i wzruszeni, widząc, jaką radość sprawiała uchodźcom perspektywa odnalezienia zagubionych bliskich. Siła tej nowej technologii i jej wpływ na życie ludzkie są naprawdę ogromne; zmieni ona losy milionów uchodźców na całym świecie” ― powiedział Emmanuel Jal, muzyk, a w przeszłości uchodźca i dziecko-żołnierz z Sudanu.

źródło:

News Jak skutecznie wdrożyć ISO 9001 w organizacji: krok po kroku

ISO 9001 to międzynarodowy standard zarządzania jakością, który zapewnia przejrzystą strukturę procesów oraz pozwala na ciągłe doskonalenie przedsiębiorstwa. Jednym z najpopularniejszych tematów związanych z tym standardem jest wdrażanie iso 9001 krok po kroku, ponieważ dzięki właściwej implementacji normy firma staje się bardziej konkurencyjna, a jej usługi oraz produkty – bardziej wiarygodne dla klientów. W poniższym artykule przedstawimy, jakie korzyści płyną z wdrożenia systemu ISO 9001, na co zwrócić szczególną uwagę na każdym etapie prac oraz jakie działania są kluczowe, aby cały proces przebiegał zgodnie z planem i zakończył się sukcesem. czytaj więcej

News Jak wybrać idealną kamerę sportową dla początkującego filmowca?

Sportowe kamery to narzędzia, które pozwalają uchwycić wyjątkowe chwile podczas aktywności, niezależnie od tego, czy to górska wspinaczka, surfing, czy jazda na rowerze. Dla początkującego filmowca wybór odpowiedniego modelu może być wyzwaniem, zwłaszcza przy tak szerokim rynku. W tym artykule podpowiemy, na co zwrócić uwagę, aby znaleźć sprzęt idealnie dopasowany do swoich potrzeb. czytaj więcej

News Jak wykorzystać wszechstronne narzędzia do hakowania w edukacji i zabawie?

Odkryj innowacyjne podejście do nauki i rozrywki dzięki narzędziom do hakowania. Dowiedz się, jak mogą pomóc w edukacji, rozwijać kreatywność i sprawiać radość z odkrywania technologii. czytaj więcej

News Jak naładować telefon szybciej?

W dzisiejszym dynamicznym świecie smartfony stały się dla nas nieodłącznym towarzyszem. Czy to do komunikowania się z bliskimi, organizacji naszego dnia, czy też pracy zawodowej – telefonu używamy przez większość dnia. Niestety, im więcej korzystamy z urządzenia, tym szybciej zużywa się jego bateria. Nic więc dziwnego, że mamy potrzebę ładowania telefonów co najmniej raz dziennie. Ale co, jeśli się spieszymy, a bateria znów jest na wyczerpaniu? Poniżej znajdziesz kilka sprawdzonych sposobów, które pomogą Ci naładować telefon szybciej. czytaj więcej