73% użytkowników stron internetowych CNN ogląda pliki wideo wygenerowane przez innych użytkowników. CNN International i Ericsson ogłosiły wyniki wspólnych badań.
Badania zachowań konsumentów przeprowadzone przez firmę Ericsson i CNN wykazały, że elita międzynarodowych biznesmenów coraz częściej korzysta w podróży z internetu. Wraz ze zmianą stylu życia rośnie także zapotrzebowanie na urządzenia umożliwiające oglądanie telewizji w podróży, dlatego coraz więcej osób z kadry zarządzającej korzysta w tym celu z laptopów, komputerów stacjonarnych i innych urządzeń przenośnych takich jak telefony komórkowe.
Badanie przeprowadzone wśród użytkowników* serwisów internetowych CNN wskazuje również, że rośnie liczba liderów oglądających pliki wideo wygenerowane przez innych użytkowników.
- 56% respondentów posiadających mobilny dostęp do internetu korzysta podczas podróży z laptopa, telefonu komórkowego lub innego urządzenia z WLAN. Trend ten dotyczy rosnącej liczby zamożnych klientów, którzy mają dostęp do internetu poza domem i miejscem pracy.
- Prawie trzy czwarte (73%) użytkowników serwisów internetowych CNN wymienia się plikami wideo wygenerowanymi przez innych użytkowników. Plikami wideo wymienia się 66% użytkowników powyżej 45 roku życia, co obala mit, iż robi to tylko młodzież. 29% respondentów nagrywa filmy swoimi telefonami komórkowymi. W chwili, gdy dziennikarstwo społeczne przeżywa rozkwit, a liczba dostępnych platform umożliwiających wymianę plików wideo rośnie, 16% badanych osób zdeklarowało, że wymienia się plikami wideo z użytkownikami innych platform.
- 67% respondentów twierdzi, że w ciągu ostatnich trzech – czterech lat wzrosła ilość czasu, którą poświęcają na oglądanie telewizji w komputerach (stacjonarnych i przenośnych), a niemal ćwierć (23%) z nich odpowiedziała, że w tym samym okresie wzrósł również czas jaki poświęcają na oglądanie telewizji w telefonach komórkowych. Respondenci oglądają telewizję w komputerach głównie ze względu na elastyczność takiego rozwiązania (71%) i z potrzeby nadrobienia zaległości, jeśli akurat przegapili ważną informację (51%).
- Najpopularniejszymi stronami internetowymi wśród osób poszukujących programów telewizyjnych w sieci są strony znanych nadawców: korzysta z nich 60% respondentów. Zaraz za nimi znalazły się sekcje znanych nadawców w serwisach umożliwiających prezentację filmów np. w serwisie YouTube (13%).
- Wśród widzów CNN telewizory pozostają najpopularniejszym urządzeniami do oglądania telewizji. W ciągu tygodnia 35% respondentów korzysta z telewizorów przez ponad 10 godzin, 9% ogląda TV przez tyle samo czasu w komputerach, a 5% w telefonach komórkowych.
„Badania konsumentów dają nam cenną wiedzę, która pozwala naszym klientom przygotować ciekawsze i skuteczniejsze rozwiązania marketingowe” powiedział Max Raven, wiceprezes Advertising Sales w CNN International. „Żywym przykładem zastosowania takich badań jest multiplatformowa kampania „Race-for-Growth” promująca zaangażowanie firmy Ericsson w Volvo Ocean Race. To kompletne rozwiązanie, które pozwala naszym klientom na dotarcie do odbiorców CNN posługujących się myszką, teflonem komórkowym i pilotem.”
Strona WAP „Race for Growth” promująca zaangażowanie Ericssona w Volvo Ocean Race to tylko jeden z elementów kampanii reklamowej skierowanej do publiczności CNN. Działania objęły także antenę i stronę internetową.
*Użytkownicy CNN.com to liderzy biznesowi, przywódcy opinii i kadra zaradzająca.
Metodologia badania: Badanie przeprowadzono online na stronach internetowych CNN.com, CNN.com/international i CNNmoney.com. Razem przeprowadzono 1094 wywiadów z użytkownikami stron CNN na całym świecie, a wyniki są reprezentatywne dla przeciętnej struktury regionalnej użytkowników serwisów internetowych CNN.
źródło: CNN International