Archiwalne

Czterech największych operatorów polskiego rynku komórkowego

27.05.2014

Polski rynek telefonii komórkowej ulega światowym trendom, a jego rozwój nabiera coraz szybszego tempa. Funkcjonuje na nim duża liczba operatorów, jak chociażby operatorzy wirtualni (m.in. Virgin Mobile, Lycamobile czy Cyfrowy Polsat). Niemniej jednak prawdziwa walka o konsumenta rozgrywa się tak naprawdę pomiędzy czterema gigantami: Play, T-Mobile, Plus oraz Orange.

Smartfon – broń w komórkowej batalii

Nasycenie usługami operatorów telefonii komórkowej sprawia, że konkurencja musi opierać się przede wszystkim na kreatywności, wyczuciu zmian i wykorzystywaniu tych elementów rynku, które nadal nie są powszechne. Przykładem może być chociażby smartfon. Badania, które zostały przeprowadzone przez instytut TNS (TNS Mobile Life 2013), wyraźnie wskazują, że w posiadaniu telefonu tego rodzaju jest 31% mieszkańców Polski. Istnieje więc pole do popisu dla operatorów. Okazuje się również, że w 2013 roku aż 90% sprzedaży zanotowanych w sieci Play dotyczyło właśnie smartfonów. Jest to absolutny rekord w branży. Najbardziej popularne modele to: Samsung Galaxy S3, HTC ONE, Nokia Lumia 625 oraz Sony Xperia J. W przypadku sieci Plus stanowiły one 74% wszystkich sprzedanych telefonów tego typu, co również zapewniło wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Operator Orange z kolei pod koniec III kwartału 2013 roku obsługiwał 3,613 mln smartfonów.

Internet LTE – ostatecznie zwycięża klient

Kolejnym rozwiązaniem, które ma zagwarantować operatorom uwagę potencjalnych klientów, jest coraz bardziej popularny Internet LTE. Sieci prześcigają się w proponowaniu konkurencyjnych warunków, co oczywiście dla przeciętnego Kowalskiego jest wyjątkowo korzystną rywalizacją. Ostatecznie to właśnie on wyjdzie z niej zwycięsko. Internet LTE, jako pierwszy został wprowadzony na polski rynek dzięki sieci Plus. Operator posiada sprawną infrastrukturę umożliwiającą korzystanie z tego połączenia, co jest jednym z elementów jego przewagi. Niemniej jednak inne sieci depczą mu po piętach i można stwierdzić, że rywalizacja zaczyna się wyrównywać. Orange oraz T-Mobile zdecydowały się na zawiązanie sojuszu, którego celem będzie stworzenie własnego zaplecza technicznego dla Internetu LTE. Play nie pozostaje w tyle. Kartą przetargową operatora są przede wszystkim bardzo niskie ceny, które przyciągają klientów. Istnieje możliwość korzystania z Internetu LTE w ramach wysokich limitów do końca 2014 roku, w zależności od tego, jaką wybrało się formułę.

I kwartał 2014 roku – przenoszenie numerów MNP

Wskaźnikiem, który w dużej mierze określa trendy rozwojowe operatorów, jest liczba przeniesionych numerów MNP. Dane zgromadzone w I kwartale 2014 roku pokazują, do kogo będzie należało kolejnych 12 miesięcy. Na pierwszym miejscu plasuje się sieć Play, która zdołała pozyskać 214,4 tys. nowych kart SIM, co dało jej 51% udziału w rynku. Drugie miejsce zajęło Orange z wynikiem 29%, natomiast na trzeciej pozycji znalazł się Plus (9%). 

źródło: Artykuł/Materiał zewnętrzny

News Najlepsze produkty dla telekomunikacji - co wybrać?

W dzisiejszych czasach telekomunikacja jest niezbędna do prowadzenia właściwie każdej działalności gospodarczej. To bowiem właśnie dzięki niej możliwe jest odbywanie jakiejkolwiek komunikacji na odległość. Dlatego też każdy przedsiębiorca powinien postawić na najlepsze rozwiązania dla telekomunikacji. Sprawdźmy się więc, jakie produkty telco warto wybrać oraz dowiedzmy się, dlaczego warto to zrobić. czytaj więcej

News Samsung Galaxy S22 - który model wybrać?

Niewątpliwie „wyścig smartfonowy” trwa na dobre i każdy producent pokazuje coraz to nowsze wersje swoich produktów. Dotyczy to również smartfonów Samsung, a w tym konkretnym przypadku flagowców z serii S. W lutym br na polskim rynku miały swoją premierę trzy smartfony z serii S22:

- Samsung Galaxy S22,
- Samsung Galaxy S22+,
- Samsung Galaxy S22 Ultra.

Są one kontynuacją dobrze przyjętej przez odbiorców linii Galaxy S. Jednak który z nich wybrać? Podpowiadamy i pokazujemy różnice. czytaj więcej

News UOKiK sprawdził, jak czterej najwięksi operatorzy rozliczają nadpłaty po zakończeniu umowy

Nadpłaty za usługi telekomunikacyjne. Zdaniem UOKiK, operatorzy powinni informować o wysokości nadpłaty i możliwości jej zwrotu. czytaj więcej

News Open’er 2017 - płatności 99% zbliżeniowo

644 290 tys. – dokładnie tyle transakcji bezgotówkowych na terminalach POS dokonali uczestnicy tegorocznego Open’er Festival w Gdyni, tradycyjnie obsługiwanego przez Centrum Rozliczeń Elektronicznych Polskie ePłatności S.A. Ponad 90% płatności odbyło się w technologii zbliżeniowej, dzięki czemu największy polski festiwal muzyczny w Polsce pretenduje do światowej czołówki. czytaj więcej