„Centrale telefoniczne IP-PBX” - to tytuł przygotowanego przez Datera Sp. z o.o. przewodnika dla firm, które zainteresowane są wdrożeniem telefonii IP w oparciu o centrale IP-PBX.
Lektura przygotowanego przez firmę Datera przewodnika w przystępny sposób wyjaśnia, czym są centrale telefoniczne IP-PBX i dlaczego warto je wdrożyć w firmie. Przewodnik pokazuje również, na co zwracać uwagę sięgając po centralki IP-PBX, czego od nich oczekiwać, jakie są koszty ich wdrożenia.
„Stworzenie tego dokumentu dla polskich przedsiębiorców to kolejny krok w propagowaniu wiedzy o zaawansowanych możliwościach VoIP. Temat central telefonicznych IP-PBX w Polsce jest praktycznie nieznany, gdyż nie istniał dotychczas polski przewodnik, w prosty i przystępny sposób opisujący to rozwiązanie. W dobie tak szybkiego rozwoju telekomunikacji i Internetu istnienie dokumentów tego typu jest konieczne, aby zachęcić przedsiębiorców do wypróbowania innowacyjnych systemów, których zaawansowanie technologiczne często odstrasza” - mówi Krzysztof Malicki, Prezes Zarządu Datera Sp. z o.o.
Brak wystarczających informacji o IP-PBX czy telefonii IP przekłada się na ostrożne podchodzenie przedsiębiorców do tych rozwiązań. Pokazują to badania o koniunkturze informatycznej sektora małych i średnich przedsiębiorstw, przeprowadzone w listopadzie 2006 r. na zlecenie Microsoft. Wynika z nich, że firmy sektora MSP z dystansem podchodzą do telefonii IP/VoIP - własną sieć telefonii IP posiada 3,8 proc. ankietowanych firm. Jest to wynik bardzo niski, co w znacznym stopniu jest efektem braku wystarczających informacji o rozwiązaniach IP. Opracowany i udostępniony przewodnik "Centrale telefoniczne IP-PBX" ma zmienić tę niekorzystną sytuację.
Wszyscy zainteresowani mogą za darmo pobrać przewodnik "Centrale telefoniczne IP PBX". Jest on dostępny pod adresem: www.datera.pl/img/stuff/pdf/ip_pbx_buyers_guide.pdf
źródło: Datera