Archiwalne

Dialog w kierunku korwengencji usług

23.04.2007

Strategia Telefonii Dialog na lata 2007 - 2011 zakłada dynamiczny wzrost ilości usług (do ponad 2 mln) świadczonych we wszystkich trzech segmentach rynku telekomunikacyjnego: dostępu do Internetu i transmisji danych, telefonii komórkowej i stacjonarnej.

Najważniejszymi projektami w ramach przyjętej strategii są:
- dostęp do Internetu świadczony na bazie własnej i obcej sieci (BSA),
- usługi multimedialne (telewizja interaktywna i wideo na żądanie),
- usługi głosowe w ramach WLR (wdrożona już usługa Abonament Dialogu),
- oraz telefonia komórkowa.

„Celem rynkowym przyjętej strategii rozwoju na najbliższe 5 lat jest uzyskanie przez Dialog pozycji lidera w segmencie operatorów alternatywnych pod względem poziomu konwergencji świadczonych usług oraz pozycji jednego z największych graczy pod względem przychodów” – mówi prezes zarządu spółki Sławomir Szych.

Strategia zakłada również budowę silnej telekomunikacyjnej grupy kapitałowej w oparciu o fuzje i przejęcia. Jednak prezes Szych nie chciał ujawnić podczas dzisiejszej konferencji o jakich firmach myśli Dialog w zakresie przejęć - poinformował jedynie, że mogą to być obok firm świadczących usługi dostępu do internetu i połączeń głosowych, sieci kablowe.

Zakładane akwizycje podmiotów telekomunikacyjnych będą finansowane poprzez emisję akcji i wejście na Giełdę Papierów Wartościowych, które miałoby nastąpić w pierwszej połowie 2008 roku.

źródło: Dialog