70 proc. mobilnych internautów będzie w następnych latach korzystać z technologii HSPA. Ericsson jest i będzie najważniejszym jej dostawcą.
Ericsson utrzymuje swoją wiodąca pozycję wśród firm telekomunikacyjnych – zapewnia Carl-Henric Svanberg, prezes firmy Ericsson. To efekt realizowanej strategii koncernu. Działalność związana z budową sieci telekomunikacyjnych pozostaje nadal głównym źródłem przychodów Ericssona. Jednak coraz ważniejsze dla firmy stają się usługi profesjonalne oraz multimedia. Ericsson umacnia się też na rynkach wschodnich – przede wszystkim w Chinach i w Indiach.
Carl-Henric Svanberg, prezes Ericsson podsumowuje obecną sytuację firmy. Ericsson ma dominującą pozycję na rynku i z sukcesem wykorzystuje efekt skali. Ma też najlepsze w tej branży marże. Inwestuje w przyszłościowe obszary, które generują szybki wzrost. Swój potencjał zwiększa przez akwizycje. Ericsson jest dostawcą pełnych rozwiązań do szerokopasmowego Internetu – zarówno, jeśli chodzi o technologie mobilne, jak i stacjonarne. Stale rozwija własne unikalne rozwiązania. Obecnie ma zarejestrowanych ponad 23 tys. patentów. Zatrudnia 19,3 tys. pracowników w swoich działach R&D.
Ericsson dostarcza dominujące obecnie bezprzewodowe technologie dla 3G. Wśród nich jest HSPA, która pozwala operatorom wprowadzać nowe usługi mobilne, takie jak telewizja, wideo, muzyka oraz dostęp do szybkiego internetu. Ericsson brał już udział w uruchomieniu 90 z istniejących 185 komercyjnych wdrożeń sieci HSPA. Według szacunków firmy, właśnie z HSPA korzystać będzie wkrótce 70 proc. wszystkich odbiorców mobilnego Internetu. Ericsson ma w ofercie także rozwiązania dla technologii WiMax, choć nie zamierza ich intensywnie rozwijać. Według specjalistów firmy, WiMax pozostanie technologią niszową.
Ericsson opracował też nową technologię, jaką jest LTE (Long Term Evolution). Pozwoli ona na transmisję danych z prędkością ponad 100 Mb/s, a nawet 300 Mb/s. Komercyjne zastosowania LTE będą dostępne w 2009 roku. Standard ten popierają najwięksi światowi operatorzy.
Zarząd Ericssona jest przekonany, że przyszłością telekomunikacji są powszechnie dostępne multimedia. Ich rozwój będzie przyspieszał wraz z upowszechnianiem się technologii LTE. Ericsson ma gotowe rozwiązania pozwalające na świadczenie takich usług, jak IPTV, telewizja mobilna (w technologii MBMS), usługi interaktywne. Te nowości będą źródłem dodatkowych przychodów dla operatorów i firm medialnych.
Nowe technologie rozwijają się bardzo szybko zwłaszcza na młodszych, wschodnich rynkach. Chińskie firmy stały się największym klientem firmy Ericsson, generując już 7 proc. przychodów spółki. Zaraz za nimi plasują się Indie, które pod względem przychodów są dla koncernu równie ważnym rynkiem, jak USA. Na obu Ericsson realizuje po 6 proc. swoich przychodów.
Firma zamierza też rozwijać swój dział usług profesjonalnych. Obecnie jest numerem 1 w tej branży i ma aż dziesięcioprocentowy udział w rynku. Strategicznym krajem dla rozwoju tych usług jest Polska, gdzie Ericsson chce otworzyć kolejne, ósme już Globalne Centrum Nadzoru i Zarządzania Sieci. Jego największymi klientami w Polsce są Netia i Polkomtel.
źródło: Ericsson
News Recykling elektroniki w przedsiębiorstwie - co zrobić z elektroodpadami w firmie?
Zapewne wiesz, że jako przedsiębiorca powinieneś zaangażować się w recykling elektroniki. Recykling elektroniki pozwoli Ci nie tylko zdobyć dodatkowe środki, ale też zagospodarować odpady elektryczne i elektroniczne wytworzone w firmie w zgodzie z przepisami, a przy okazji pokazać, że Twoja marka troszczy się o środowisko. Sprawdź, jak postępować z elektroodpadami w firmie i skorzystać na przetwarzaniu elektroniki. czytaj więcejNews Najlepsze gadżety do iPhone 16e - co warto kupić?
Smartfon iPhone 16e zdążył już zyskać rzeszę fanów na całym świecie. Nic dziwnego, ponieważ wypuszczone pod sztandarem Apple urządzenie oferuje wiele możliwości. Warto odpowiednio zadbać o swój smartfon, inwestując w odpowiednie akcesoria i gadżety. To właśnie na nich skupimy się w poniższym artykule i podpowiemy, co warto kupić do swojego iPhone'a 16e. czytaj więcejNews Przewaga konkurencyjna dzięki logistyce? Kilka słów o systemie WMS
W świecie walki konkurencyjnej, gdzie oferta konkurujących sklepów czy producentów jest bardzo do siebie podobna dużą rolę zaczynają odgrywać szczegóły, takie jak szybkość dostawy, łatwość komunikacji ze sprzedającym, sposób pakowania. Szereg tych drobnych elementów wpływa na tak zwane Customer Experience, czyli doświadczenie kupującego. Pojęcie to opisuje subiektywne odczucie Klienta w procesie zakupu, od pierwszego kontaktu, aż po ostateczne użycie produktu (niekiedy również kwestie związane z obsługą posprzedażową, na przykłada w formie serwisu). Jak wpływać na Customer Experience? Jest to bardzo szerokie zagadnienie, ale jedną z form skutecznego wpływu są inwestycje w obszar logistyki w celu poprawy jej jakości, co koniec końców wpłynie na dostawę właściwego produktu, w najkrótszym możliwym czasie, do właściwego miejsca, w najlepszej możliwej cenie. czytaj więcejNews Usługi Starlink - zasady działania i dostępność
Firma SpaceX, mimo że jest stosunkowo młoda, należy do jednych z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Trudno się temu dziwić, to właśnie ona na nowo rozpaliła ludzkie fascynacje kosmosem i wznieciła marzenia o jego podboju. Wprowadza na rynek innowacyjne rozwiązania technologiczne, do niedawna znajdujące się wyłącznie w sferze fantastyki naukowej. Zalicza się do nich system satelitarny Starlink, z którego może korzystać każdy z nas.1. Czym jest Starlink? – Podstawowe informacje.
2. Satelity Starlink – łączność na całym świecie.
3. Usługi Starlink – routery i abonament. czytaj więcej