Archiwalne

Ericsson o strategii

30.06.2008

70 proc. mobilnych internautów będzie w następnych latach korzystać z technologii HSPA. Ericsson jest i będzie najważniejszym jej dostawcą.

Ericsson utrzymuje swoją wiodąca pozycję wśród firm telekomunikacyjnych – zapewnia Carl-Henric Svanberg, prezes firmy Ericsson. To efekt realizowanej strategii koncernu. Działalność związana z budową sieci telekomunikacyjnych pozostaje nadal głównym źródłem przychodów Ericssona. Jednak coraz ważniejsze dla firmy stają się usługi profesjonalne oraz multimedia. Ericsson umacnia się też na rynkach wschodnich – przede wszystkim w Chinach i w Indiach.

Carl-Henric Svanberg, prezes Ericsson podsumowuje obecną sytuację firmy. Ericsson ma dominującą pozycję na rynku i z sukcesem wykorzystuje efekt skali. Ma też najlepsze w tej branży marże. Inwestuje w przyszłościowe obszary, które generują szybki wzrost. Swój potencjał zwiększa przez akwizycje. Ericsson jest dostawcą pełnych rozwiązań do szerokopasmowego Internetu – zarówno, jeśli chodzi o technologie mobilne, jak i stacjonarne. Stale rozwija własne unikalne rozwiązania. Obecnie ma zarejestrowanych ponad 23 tys. patentów. Zatrudnia 19,3 tys. pracowników w swoich działach R&D.

Ericsson dostarcza dominujące obecnie bezprzewodowe technologie dla 3G. Wśród nich jest HSPA, która pozwala operatorom wprowadzać nowe usługi mobilne, takie jak telewizja, wideo, muzyka oraz dostęp do szybkiego internetu. Ericsson brał już udział w uruchomieniu 90 z istniejących 185 komercyjnych wdrożeń sieci HSPA. Według szacunków firmy, właśnie z HSPA korzystać będzie wkrótce 70 proc. wszystkich odbiorców mobilnego Internetu. Ericsson ma w ofercie także rozwiązania dla technologii WiMax, choć nie zamierza ich intensywnie rozwijać. Według specjalistów firmy, WiMax pozostanie technologią niszową.

Ericsson opracował też nową technologię, jaką jest LTE (Long Term Evolution). Pozwoli ona na transmisję danych z prędkością ponad 100 Mb/s, a nawet 300 Mb/s. Komercyjne zastosowania LTE będą dostępne w 2009 roku. Standard ten popierają najwięksi światowi operatorzy.
Zarząd Ericssona jest przekonany, że przyszłością telekomunikacji są powszechnie dostępne multimedia. Ich rozwój będzie przyspieszał wraz z upowszechnianiem się technologii LTE. Ericsson ma gotowe rozwiązania pozwalające na świadczenie takich usług, jak IPTV, telewizja mobilna (w technologii MBMS), usługi interaktywne. Te nowości będą źródłem dodatkowych przychodów dla operatorów i firm medialnych.

Nowe technologie rozwijają się bardzo szybko zwłaszcza na młodszych, wschodnich rynkach. Chińskie firmy stały się największym klientem firmy Ericsson, generując już 7 proc. przychodów spółki. Zaraz za nimi plasują się Indie, które pod względem przychodów są dla koncernu równie ważnym rynkiem, jak USA. Na obu Ericsson realizuje po 6 proc. swoich przychodów.

Firma zamierza też rozwijać swój dział usług profesjonalnych. Obecnie jest numerem 1 w tej branży i ma aż dziesięcioprocentowy udział w rynku. Strategicznym krajem dla rozwoju tych usług jest Polska, gdzie Ericsson chce otworzyć kolejne, ósme już Globalne Centrum Nadzoru i Zarządzania Sieci. Jego największymi klientami w Polsce są Netia i Polkomtel.

źródło: Ericsson

News Artykuł ekspercki: AIoT (Artificial Intelligence of Things) - przyszłość w transporcie i magazynowaniu produktów wrażliwych

Integracja sztucznej inteligencji i Internetu Rzeczy (AIoT) wyznacza nowe standardy w transporcie i magazynowaniu produktów wrażliwych, takich jak leki czy żywność. Dzięki możliwościom precyzyjnego monitorowania, przewidywania awarii oraz optymalizacji procesów w czasie rzeczywistym, AIoT staje się nieodzownym narzędziem do minimalizowania strat i zapewnienia zgodności z wymogami prawa. czytaj więcej

News Polskie polubienia fanpage - klucz do sukcesu w social media

Facebook wciąż pozostaje jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych. Dla wielu firm, influencerów i marek jest to nie tylko miejsce promocji, ale także narzędzie budowania relacji z klientami. Polskie polubienia fanpage mają szczególne znaczenie, zwłaszcza dla tych, którzy działają na rodzimym rynku. Dlaczego? Przyciągają lokalnych odbiorców, zwiększają zasięg organiczny i budują wiarygodność. W tym artykule dowiesz się, jakie korzyści przynoszą polskie polubienia, jakie problemy mogą wystąpić przy ich zdobywaniu oraz jak skutecznie je pozyskiwać. czytaj więcej

News Czym jest audyt infrastruktury i bezpieczeństwa IT?

Audyt infrastruktury i bezpieczeństwa IT to kluczowy proces, który pozwala przedsiębiorstwom na zidentyfikowanie i ocenę stanu swoich systemów informatycznych oraz zabezpieczeń. W obliczu rosnących zagrożeń związanych z bezpieczeństwem danych, przeprowadzenie audytu staje się nie tylko zalecane, ale wręcz niezbędne. Dzięki audytowi IT organizacje mogą poprawić wydajność infrastruktury IT oraz zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji i danych osobowych. W niniejszym artykule przyjrzymy się temu, czym jest audyt infrastruktury IT oraz audyt bezpieczeństwa IT, a także jakie korzyści przynosi ich przeprowadzenie. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Jak podnieść poziom cyberbezpieczeństwa w sektorze finansowym?

Sektor finansowy stoi przed nowymi wyzwaniami w obliczu dynamicznego rozwoju technologii. Generatywna AI, automatyzacja, zarządzanie danymi i finanse zintegrowane kształtują branżę, jednocześnie zwiększając trudności w ochronie danych, prywatności oraz zarządzaniu tożsamościami cyfrowymi. Coraz większe wykorzystanie chmury i rosnąca ilość danych dodatkowo zwiększają powierzchnię ataków, wymagając lepszych strategii reagowania na incydenty. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Motywacja pracowników, pozyskiwanie specjalistów - Zwiększanie sukcesu firmy dzięki większej przejrzystości

Sindelfingen, 21 listopada 2024 – Każdy chce korzystać z przejrzystej komunikacji: Zarówno kadra zarządzająca, jak i pracownicy oczekują jasnej, zrozumiałej komunikacji, ponieważ przejrzystość to nie tylko ideał, ale i istotny czynnik sukcesu. W swoim nowym raporcie firma innovaphone AG specjalizująca się w komunikacji, pokazuje, w jaki sposób odpowiednie strategie przejrzystości mogą nie tylko zwiększyć sukces przedsiębiorstwa, ale także podnieść jego atrakcyjność jako pracodawcy. czytaj więcej