Ericsson przedstawił unowocześnioną wersję systemu Giabit Passive Optical Network (GPON) – EDA1500. System ten jest istotną częścią oferty szerokopasmowej. Nowa wersja EDA 1500 posiada zwiększoną pojemność do 320Gbps.
Optyczne technologie światłowodowe oraz koncepcja FTTH (światłowód do domu) stają się coraz bardziej ważną częścią sieci dostępowej umożliwiającej dostarczanie najnowocześniejszych usług takich jak IPTV i innych multimedialnych usług opartych na IP. GPON jest jednym z głównych standardów dostępu światłowodowego i – dzięki przejęciu wiodącej na rynku firmy Entrisphere - stał się istotną częścią szerokopasmowej oferty firmy Ericsson.
Dzięki EDA 1500, dostawcy usług będą mogli w przyszłości z łatwością poszerzać sieć o nowe funkcjonalności. Rosnąca przepustowość umożliwia to użytkownikom końcowym korzystanie z szybkich usług takich jak video na żądanie i streaming TV.
Rozwiązanie GPON firmy Ericsson jest obecnie stosowane w Ameryce Północnej i został wprowadzony przez wiodących dostawców usług telekomunikacyjnych na świecie. Ericsson będzie dostawcą sprzętu dla planowanej sieci GPON operatora AT&T.
Björn Olsson, Wiceprezes firmy Ericsson powiedział: “ Innowacyjne rozwiązania GPON firmy Ericsson pomagają dostawcom usług zwiększyć efektywność i wygenerować dodatkowe przychody. Dostarczają one klientom końcowym zindywidualizowany kontent poprzez tą samą sieć, przez które dostarczane są usługi dla biznesu np. szybki internet czy VoIP.
Dzięki wprowadzonym unowocześnieniom EDA 1500 posiada największą na rynku 320Gbps pojemność, przełączeniową. Jednocześnie zwiększono pojemność interfejsów sieciowych z wykorzystaniem dwu-portowych kart interfejsów 10GbE oraz ośmioportowych kart interfejsów 1GbE. Nowa wersja systemu umożliwia również rozdzielenie sygnału optycznego w stosunku 1:64 co wraz z zastosowaniem mechanizmów Dynamiczna Alokacja Pasma - DBA (Dynamic Bandwidth Allocation), kontroli jakości usług QoS (Quality of Service) i bezpieczeństwa (Security) umożliwia oferowanie usług w jeszcze bardziej oszczędny sposób.
EDA 1500 została zademonstrowana 19-21 czerwca 2007 r. na targach NXTcomm w Chicago. Tragi obejmowały pokazy IPTV i usługi triple play dostępne na platformie usługowej.
źródło: Ericsson
News Najlepsze gadżety do iPhone 16e - co warto kupić?
Smartfon iPhone 16e zdążył już zyskać rzeszę fanów na całym świecie. Nic dziwnego, ponieważ wypuszczone pod sztandarem Apple urządzenie oferuje wiele możliwości. Warto odpowiednio zadbać o swój smartfon, inwestując w odpowiednie akcesoria i gadżety. To właśnie na nich skupimy się w poniższym artykule i podpowiemy, co warto kupić do swojego iPhone'a 16e. czytaj więcejNews Usługi Starlink - zasady działania i dostępność
Firma SpaceX, mimo że jest stosunkowo młoda, należy do jednych z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Trudno się temu dziwić, to właśnie ona na nowo rozpaliła ludzkie fascynacje kosmosem i wznieciła marzenia o jego podboju. Wprowadza na rynek innowacyjne rozwiązania technologiczne, do niedawna znajdujące się wyłącznie w sferze fantastyki naukowej. Zalicza się do nich system satelitarny Starlink, z którego może korzystać każdy z nas.1. Czym jest Starlink? – Podstawowe informacje.
2. Satelity Starlink – łączność na całym świecie.
3. Usługi Starlink – routery i abonament. czytaj więcej
News Jak VR po cichu kształtuje przyszłość inteligentnych domów
Technologia wirtualnej rzeczywistości (VR) robi furorę w różnych branżach, od gier po opiekę zdrowotną. Jednak jednym z obszarów, w którym VR po cichu wywiera znaczący wpływ, jest sfera inteligentnych domów. Wraz z rozwojem połączonych urządzeń i Internetu, VR staje się niezbędnym narzędziem dla właścicieli domów do interakcji i kontrolowania ich inteligentnych domów. W tym artykule zbadamy, w jaki sposób VR kształtuje przyszłość inteligentnych domów i potencjalne korzyści, jakie oferuje właścicielom domów. czytaj więcejNews Jak voice bot AI sprawdza się w call center?
W dobie cyfrowej transformacji, call center przechodzą ewolucję, adaptując nowoczesne technologie do usprawnienia obsługi klienta. Wśród nich, voice boty AI (sztuczna inteligencja) odgrywają kluczową rolę, redefiniując sposób interakcji z klientami. Te inteligentne systemy, wykorzystujące zaawansowane algorytmy uczenia maszynowego i przetwarzanie języka naturalnego, oferują szereg korzyści, które mogą diametralnie zmienić krajobraz obsługi klienta w centrach kontaktowych.
czytaj więcej