Archiwalne

Ericsson zwiększa przepustowość dla IPTV

27.06.2007

Ericsson przedstawił unowocześnioną wersję systemu Giabit Passive Optical Network (GPON) – EDA1500. System ten jest istotną częścią oferty szerokopasmowej. Nowa wersja EDA 1500 posiada zwiększoną pojemność do 320Gbps.

Optyczne technologie światłowodowe oraz koncepcja FTTH (światłowód do domu) stają się coraz bardziej ważną częścią sieci dostępowej umożliwiającej dostarczanie najnowocześniejszych usług takich jak IPTV i innych multimedialnych usług opartych na IP. GPON jest jednym z głównych standardów dostępu światłowodowego i – dzięki przejęciu wiodącej na rynku firmy Entrisphere - stał się istotną częścią szerokopasmowej oferty firmy Ericsson.

Dzięki EDA 1500, dostawcy usług będą mogli w przyszłości z łatwością poszerzać sieć o nowe funkcjonalności. Rosnąca przepustowość umożliwia to użytkownikom końcowym korzystanie z szybkich usług takich jak video na żądanie i streaming TV.

Rozwiązanie GPON firmy Ericsson jest obecnie stosowane w Ameryce Północnej i został wprowadzony przez wiodących dostawców usług telekomunikacyjnych na świecie. Ericsson będzie dostawcą sprzętu dla planowanej sieci GPON operatora AT&T.

Björn Olsson, Wiceprezes firmy Ericsson powiedział: “ Innowacyjne rozwiązania GPON firmy Ericsson pomagają dostawcom usług zwiększyć efektywność i wygenerować dodatkowe przychody. Dostarczają one klientom końcowym zindywidualizowany kontent poprzez tą samą sieć, przez które dostarczane są usługi dla biznesu np. szybki internet czy VoIP.

Dzięki wprowadzonym unowocześnieniom EDA 1500 posiada największą na rynku 320Gbps pojemność, przełączeniową. Jednocześnie zwiększono pojemność interfejsów sieciowych z wykorzystaniem dwu-portowych kart interfejsów 10GbE oraz ośmioportowych kart interfejsów 1GbE. Nowa wersja systemu umożliwia również rozdzielenie sygnału optycznego w stosunku 1:64 co wraz z zastosowaniem mechanizmów Dynamiczna Alokacja Pasma - DBA (Dynamic Bandwidth Allocation), kontroli jakości usług QoS (Quality of Service) i bezpieczeństwa (Security) umożliwia oferowanie usług w jeszcze bardziej oszczędny sposób.

EDA 1500 została zademonstrowana 19-21 czerwca 2007 r. na targach NXTcomm w Chicago. Tragi obejmowały pokazy IPTV i usługi triple play dostępne na platformie usługowej.

źródło: Ericsson

Wiadomości firmowe Nowe aplikacje biznesowe innovaphone rewolucjonizują współpracę i zarządzanie

Nowa wersja oprogramowania zwiększa wydajność pracy zespołowej

Sindelfingen, 24 kwietnia 2025 – innovaphone, wiodący dostawca nowatorskich rozwiązań w dziedzinie cyfrowej komunikacji korporacyjnej, systematycznie wzbogaca swoje portfolio aplikacji biznesowych. Celem jest uczynienie współpracy wewnątrz organizacji i poza nią jeszcze bardziej intuicyjną, wydajną i komfortową. czytaj więcej

News Radiotelefon VHF - jaki radiotelefon kupić na jacht lub łódź?

Radiotelefon VHF (Very High Frequency) to jedno z najważniejszych urządzeń zapewniających bezpieczeństwo na wodzie. Obowiązujące przepisy oraz zdrowy rozsądek nakazują, by każda jednostka pływająca, zwłaszcza ta wychodząca na wody otwarte, była wyposażona w sprawnie działający sprzęt do komunikacji. Właściwy dobór radiotelefonu VHF to istotny krok w zapewnieniu bezpieczeństwa i niezawodnej komunikacji na wodzie. Warto wiedzieć, jakie funkcje oferuje ten typ urządzenia, jakie są jego zastosowania oraz czym kierować się przy jego wyborze. czytaj więcej

News Czym jest IPTV i jak działa telewizja internetowa?

Telewizja nie wygląda już tak, jak kiedyś. Coraz rzadziej korzystamy z anten czy kablówki, a coraz częściej sięgamy po internetowe rozwiązania. Jednym z nich jest IPTV – wygodna, nowoczesna forma dostępu do treści TV, która działa przez internet i dopasowuje się do Twojego stylu życia. czytaj więcej

News Jak voice bot AI sprawdza się w call center?

W dobie cyfrowej transformacji, call center przechodzą ewolucję, adaptując nowoczesne technologie do usprawnienia obsługi klienta. Wśród nich, voice boty AI (sztuczna inteligencja) odgrywają kluczową rolę, redefiniując sposób interakcji z klientami. Te inteligentne systemy, wykorzystujące zaawansowane algorytmy uczenia maszynowego i przetwarzanie języka naturalnego, oferują szereg korzyści, które mogą diametralnie zmienić krajobraz obsługi klienta w centrach kontaktowych.

czytaj więcej