Archiwalne

Fundacja 'Barka' z telefonią internetową dla potrzebujących

25.09.2008

Fundacja Barka – zajmująca się pomocą ludziom zepchniętym na margines społeczny w Polsce i Wielkiej Brytanii – wdrożyła w swojej centrali w Poznaniu oraz w placówce w Londynie telefonię internetową FreecoNet. Stało się tak dzięki pomocy firm związanych z branżą nowych technologii: Datera SA i IVO Software.

Przejście na telefonię internetową pozwoliło Fundacji Barka ograniczyć koszty rozmów o ok. 70 proc. Dodatkowo pracę Fundacji ułatwiają usługi dodane FreecoNet: wirtualny faks – umożliwiający odbiór faksów na skrzynkę e-mail oraz system zapowiedzi głosowych IVR, wykorzystujący syntezator mowy IVONA. Ponadto wszyscy pracownicy „Barki” otrzymali własny miejski numer telefonu. Również rozmowy z telefonów komórkowych przeprowadzane są w technologii VoIP, co umożliwiają telefony GSM Nokia E51 oraz funkcjonalność FreecoNet Mobile.

„Z naszego punktu widzenia jest to prawdziwy przełom w obszarze telekomunikacji. Nie tylko zaczęliśmy płacić za nasze rachunki wielokrotnie mniej niż wcześniej, ale udało nam się także znacznie usprawnić niektóre czynności - jak choćby dostarczanie faksów, które nie piętrzą się już na biurku w sekretariacie, tylko trafiają bezpośrednio do adresata na jego skrzynkę mailową. Poza tym wiele standardowych działań informacyjnych załatwia teraz dla nas system IVR. Nie byłoby to możliwe bez pomocy Datery i IVO Software” - mówi Tomasz Sadowski, Prezes Fundacji Barka.

Wymienione firmy pomogły „Barce” wdrożyć telefonię internetową. Datera – twórca platformy FreecoNet – przyznała Fundacji numery we FreecoNet i udostępniła jego pełne możliwości. Są one niemałe, bo np. pozwalają na darmowe rozmowy z wszystkimi, którzy posiadają podłączenie do Internetu i także zarejestrowali swój numer we FreecoNet (bez względu na to, od jakiego operatora ten numer pochodzi). FreecoNet umożliwił również Barce tańsze połączenia z numerami niezarejestrowanymi na platformie. Są one realizowane przez TelArenę (unikalna usługa FreecoNet), która automatycznie wybiera zawsze najtańsze połączenie spośród Operatorów. Barka uzyskała także darmowy dostęp do usług dodanych FreecoNet.

Z kolei IVO Software – producent jednego z najlepszych na świecie syntezatorów mowy IVONA – umożliwił „Barce” bezpłatne korzystanie ze swoich głosów na platformie FreecoNet. Dzięki temu Pracownicy Fundacji mogą bez dodatkowych kosztów i czasochłonnych nagrań umieścić w swoim serwisie elementy głosowe, takie jak na przykład automatyczne powitanie lub interaktywną obsługę osoby dzwoniącej. Należy tylko wpisać komunikat, którego będzie mogła odsłuchać osoba dzwoniąca.
Wdrożona w „Barce” telefonia internetowa FreecoNet bazuje na urządzeniach marki Linksys. Są to nowoczesne telefony IP: Linksys SPA922 oraz dedykowane zasilacze Linksys PA100, których dystrybutorem w Polsce jest Konsorcjum FEN.

„Ten nasz nowy system telefoniczny działa do tego stopnia niezawodnie, że planujemy w najbliższym czasie wdrożyć go we wszystkich obecnie otwieranych przez nas spółdzielniach pracowniczo-socjalnych, które są jednym z naszych projektów adresowanych do osób wykluczonych. Cieszy fakt, że nasza praca przyciąga uwagę takich firm, jak Datera czy IVO, które chcą pomagać i rzeczywiście to robią. Od tego nam wszystkim lepiej się i pracuje i taniej dzwoni” - dodaje z uśmiechem Tomasz Sadowski.

źródło: FreecoNet

News Powerbanki - jak wybrać najlepszy model do podróży i codziennego użytku?

Powerbanki stały się jednym z niezbędnych akcesoriów dla wielu osób, zwłaszcza tych, które często podróżują lub korzystają z urządzeń mobilnych przez cały dzień. Niezależnie od tego, czy chcesz naładować swój telefon, tablet czy słuchawki bezprzewodowe, dobry powerbank to gwarancja, że twoje urządzenia nie rozładują się w najmniej oczekiwanym momencie. Wybór odpowiedniego modelu może być jednak trudny, biorąc pod uwagę mnogość dostępnych opcji na rynku. W tym poradniku dowiesz się, na co zwrócić uwagę, aby wybrać najlepszy powerbank do swoich potrzeb. czytaj więcej

News Jak działa aplikacja typu softphone?

W dobie technologii cyfrowych i pracy zdalnej coraz częściej zapominamy, do czego służy telefon stacjonarny. Ze świecą możesz dziś szukać tradycyjnych telefonów, ponieważ stopniowo wypierają je aplikacje internetowe, które znacznie taniej lub całkowicie darmowo łączą nas z całym światem. Jedną z takich aplikacji jest softphone, czyli rozwiązanie, które umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych przez internet. Jak dokładnie działa softphone i dlaczego staje się nieodłącznym narzędziem współczesnych biznesów? czytaj więcej

News Zarządzanie wizytówką Google - na co zwrócić szczególną uwagę?

Wizytówka w Google to nieodłączny element każdego biznesu działającego lokalnie. Fryzjer, restauracja, sklep obuwniczy, weterynarz – każdy z tych podmiotów nie tylko powinien posiadać profil Google Moja Firma, ale i aktywnie go prowadzić. Przekonaj się, co się pod tym kryje! czytaj więcej

News Jak wykorzystać VR w nowoczesnym marketingu?

Rzeczywistość wirtualna ma więcej punktów stycznych z naszym życiem i doświadczaniem różnych rzeczy, niż możemy sobie wyobrazić. Widać to choćby na przykładzie marketingu i wychodzenia naprzeciw oczekiwaniom wymagających klientów. Między innymi w przypadku e-commerce. czytaj więcej