Temat prywatności w sieci jest obecnie gorąco komentowany. Wraz z rosnącą popularnością serwisów, w tym społecznościowych, użytkownicy i media zadają pytania o to, w jaki sposób chronić swoją prywatność i w jakich serwisach WWW powinniśmy czuć się bezpiecznie, bez obawy o wykorzystanie naszych danych. W toku tej gorącej dyskusji i mając do dyspozycji wiarygodne, profesjonalne narzędzia badawcze, GG zapytało internautów, by wskazali, który z serwisów internetowych oraz programów komputerowych najlepiej dba o poufność danych swoich użytkowników i najlepiej ich strzeże.
Gadu-Gadu zostało wskazane przez respondentów jako najlepiej strzegące prywatności internautów. W oparciu o to zaufanie i fakt prywatności w sieci Gadu-Gadu, rozwijany jest serwis GG.pl, wykorzystujący listę kontaktów z komunikatora i będący rozszerzeniem programu o wiele usług webowych, pozwalających na rozrywkę, edukację i dostęp do mediów, przy dbaniu o prywatność oraz z uwzględnieniem tego, że na listach kontaktów Gadu-Gadu są nasi faktyczni znajomi i tylko wśród nich chcemy się komunikować, mówić o pracy, o życiu prywatnym, wspólnym wypadzie na przysłowiową kawę, a ustawiony przez nas opis właśnie do nich ma trafiać.
Zakres swojej prywatności użytkownik sam ustawia w serwisie GG.pl, w ustawieniach domyślnych jest ona zawężona do listy znajomych z komunikatora, chroniąc nas przed dostępem innych, nieznanych nam osób z Sieci.
Z badań wynika również, że prawie wszyscy użytkownicy komunikatora Gadu-Gadu korzystają z onet.pl (92%), wp.pl (92%), interia.pl (88%), gazeta.pl (73%). Słowem użytkownika Gadu-Gadu można praktycznie utożsamiać z polskim internautą.
Treść pytania i odpowiedzi:
Wskaż, który z poniższych serwisów lub programów najlepiej Twoim zdaniem dba o poufność danych swoich użytkowników – najlepiej strzeże ich prywatności:
Wszyscy (N=515) | Kobiety (N=256) | Mężczyźni (N=259) | |
Gadu-Gadu | 18% | 20% | 17% |
Windows | 8% | 8% | 8% |
Onet.pl | 7% | 9% | 4% |
Skype | 6% | 5% | 8% |
Wp.pl | 6% | 5% | 8% |
NaszaKlasa | 6% | 6% | 5% |
Microsoft Office | 5% | 6% | 4% |
Linux | 5% | 1% | 9% |
5% | 5% | 5% | |
o2.pl | 3% | 3% | 4% |
Gazeta.pl | 3% | 4% | 2% |
Interia.pl | 2% | 2% | 1% |
Goldeline | 1% | 1% | 1% |
Grono | 1% | 0% | 2% |
1% | 1% | 0% | |
Fotka | 1% | 1% | 0% |
Profeo | 1% | 0% | 1% |
Pudelek.pl | 0% | 1% | 0% |
Nota metodologiczna – jak zrealizowano badanie:
Badanie zrealizowano na panelu internautów GG Network S.A. w ramach projektu GG Opinion Detector. Próba N=515 osób, struktura próby tożsama ze strukturą internautów ze względu na wiek, płeć, wykształcenie i wielkość miejscowości zamieszkania. Pomiar przeprowadzony wśród użytkowników komunikatora Gadu-Gadu. Obecnie Gadu-Gadu posiada prawie 15 mln kont.
źródło: GG