Zobacz więcej szczegółów dla tej informacji
Netia przedstawiła główne założenia swojej strategi na rok 2007, które koncentrują się wokół zdobycia 1 miliona klientów usług szerokopasmowych.
Poniżej przedstawiamy założenia strategii operacyjnej Grupy Netia wraz z prognozą wyników na 2007 rok:
Misja
Być najczęściej wybieranym przez klientów dostawcą usług szerokopasmowych.
Wizja
Być najszybciej rosnącym dostawcą usług telekomunikacyjnych w Polsce dzięki:
- zaspokajaniu potrzeb klientów na pełen zakres wysokiej jakości usług szerokopasmowego dostępu do Internetu;
- zwiększaniu wartości firmy poprzez dynamiczny wzrost bazy klientów;
- zapewnianiu inspirującego, ukierunkowanego na realizację celów i przedsiębiorczego środowiska pracy.
Cele strategiczne
- Zdobycie wiodącej pozycji na rynku usług szerokopasmowych:
- pozyskanie 1 miliona klientów usług szerokopasmowych (*)
- Wykorzystanie inwestycji w Play:
- wprowadzenie usług konwergentnych do oferty od 2008 roku;
- uzyskanie synergii kosztowych na poziomie grupy.
- Optymalizacja silnej pozycji Netii w segmencie klientów biznesowych:
- znaczące zwiększenie liczby klientów z sektora małych i średnich firm;
- zwiększenie rentowności w segmencie klientów korporacyjnych przy minimalizacji dodatkowych nakładów inwestycyjnych.
- Wprowadzenie zmian w kulturze organizacyjnej, wspierających strategię zorientowaną na wzrost wartości:
- umacnianie wśród pracowników podstawowych wartości: ukierunkowania na potrzeby klienta i realizację celów, przedsiębiorczości oraz zaufania.
- Inwestycje w rentowny rozwój:
- najwyższe w branży tempo wzrostu przychodów w latach 2007-09;
- maksymalne wykorzystanie posiadanych aktywów;
- osiągnięcie wysokiego wzrostu EBITDA do 2009 r. i pozytywnych przepływów środków pieniężnych do 2010 r. w wyniku dokonania trzyletnich inwestycji w usługi szerokopasmowe na poziomie do 700 mln zł.
(*) Łączna liczba klientów korzystających z usług szerokopasmowych za pośrednictwem różnorodnych metod dostępu, np. xDSL we własnej sieci miedzianej Netii, WiMax, bitstream (BSA) i dostęp do lokalnej pętli abonenckiej TP (LLU).
Prognoza wyników na 2007 rok
- Liczba klientów usług szerokopasmowych. Netia zakłada pozyskanie ponad 200 tysięcy klientów tych usług do końca 2007 roku, w porównaniu do 57 tysięcy klientów usług szerokopasmowych na koniec 2006 roku.
- Przychody w 2007 roku prognozowane są na poziomie 830-865 milionów złotych.
- Skorygowana EBITDA za 2007 rok zakładana jest na poziomie 130 milionów złotych. Prognoza skorygowanej EBITDA za 2007 rok uwzględnia straty początkowe związane z inwestycjami w nowe metody dostępu do klienta otwarte decyzjami regulatora, tj. bitstream (BSA), hurtowy dostęp do abonamentu (WLR) i dostęp do lokalnej pętli abonenckiej (LLU), w wysokości do 80 milionów złotych.
- Nakłady inwestycyjne w 2007 roku oczekiwane są na poziomie do 300 milionów złotych.
Netia jednocześnie informuje, że będzie monitorowała możliwości realizacji prognozowanych wyników w układzie kwartalnym - po zakończeniu danego kwartału roku obrotowego 2007 r. Ocena realizacji prognozowanych wyników oraz ewentualnie ich korekta zostanie dokonana po zakończeniu danego kwartału roku obrotowego, którego dotyczą prognozowane wyniki w oparciu o analizę przychodów ze sprzedaży, poniesionych nakładów inwestycyjnych oraz liczby klientów usług szerokopasmowych.
źródło: netia