Archiwalne

Główne założenia strategii Netii i prognoza na 2007 rok

18.04.2007

Zobacz więcej szczegółów dla tej informacji

Netia przedstawiła główne założenia swojej strategi na rok 2007, które koncentrują się wokół zdobycia 1 miliona klientów usług szerokopasmowych.

Poniżej przedstawiamy założenia strategii operacyjnej Grupy Netia wraz z prognozą wyników na 2007 rok:

Misja

Być najczęściej wybieranym przez klientów dostawcą usług szerokopasmowych.

Wizja

Być najszybciej rosnącym dostawcą usług telekomunikacyjnych w Polsce dzięki:

  • zaspokajaniu potrzeb klientów na pełen zakres wysokiej jakości usług szerokopasmowego dostępu do Internetu;
  • zwiększaniu wartości firmy poprzez dynamiczny wzrost bazy klientów;
  • zapewnianiu inspirującego, ukierunkowanego na realizację celów i przedsiębiorczego środowiska pracy.

Cele strategiczne

  1. Zdobycie wiodącej pozycji na rynku usług szerokopasmowych:
    • pozyskanie 1 miliona klientów usług szerokopasmowych (*)
  2. Wykorzystanie inwestycji w Play:
    • wprowadzenie usług konwergentnych do oferty od 2008 roku;
    • uzyskanie synergii kosztowych na poziomie grupy.
  3. Optymalizacja silnej pozycji Netii w segmencie klientów biznesowych:
    • znaczące zwiększenie liczby klientów z sektora małych i średnich firm;
    • zwiększenie rentowności w segmencie klientów korporacyjnych przy minimalizacji dodatkowych nakładów inwestycyjnych.
  4. Wprowadzenie zmian w kulturze organizacyjnej, wspierających strategię zorientowaną na wzrost wartości:
    • umacnianie wśród pracowników podstawowych wartości: ukierunkowania na potrzeby klienta i realizację celów, przedsiębiorczości oraz zaufania.
  5. Inwestycje w rentowny rozwój:
    • najwyższe w branży tempo wzrostu przychodów w latach 2007-09;
    • maksymalne wykorzystanie posiadanych aktywów;
    • osiągnięcie wysokiego wzrostu EBITDA do 2009 r. i pozytywnych przepływów środków pieniężnych do 2010 r. w wyniku dokonania trzyletnich inwestycji w usługi szerokopasmowe na poziomie do 700 mln zł.

(*) Łączna liczba klientów korzystających z usług szerokopasmowych za pośrednictwem różnorodnych metod dostępu, np. xDSL we własnej sieci miedzianej Netii, WiMax, bitstream (BSA) i dostęp do lokalnej pętli abonenckiej TP (LLU).

Prognoza wyników na 2007 rok

  1. Liczba klientów usług szerokopasmowych. Netia zakłada pozyskanie ponad 200 tysięcy klientów tych usług do końca 2007 roku, w porównaniu do 57 tysięcy klientów usług szerokopasmowych na koniec 2006 roku.
  2. Przychody w 2007 roku prognozowane są na poziomie 830-865 milionów złotych.
  3. Skorygowana EBITDA za 2007 rok zakładana jest na poziomie 130 milionów złotych. Prognoza skorygowanej EBITDA za 2007 rok uwzględnia straty początkowe związane z inwestycjami w nowe metody dostępu do klienta otwarte decyzjami regulatora, tj. bitstream (BSA), hurtowy dostęp do abonamentu (WLR) i dostęp do lokalnej pętli abonenckiej (LLU), w wysokości do 80 milionów złotych.
  4. Nakłady inwestycyjne w 2007 roku oczekiwane są na poziomie do 300 milionów złotych.

Netia jednocześnie informuje, że będzie monitorowała możliwości realizacji prognozowanych wyników w układzie kwartalnym - po zakończeniu danego kwartału roku obrotowego 2007 r. Ocena realizacji prognozowanych wyników oraz ewentualnie ich korekta zostanie dokonana po zakończeniu danego kwartału roku obrotowego, którego dotyczą prognozowane wyniki w oparciu o analizę przychodów ze sprzedaży, poniesionych nakładów inwestycyjnych oraz liczby klientów usług szerokopasmowych.

źródło: netia

News Jak wykorzystać na co dzień lokalizator GPS?

Lokalizowanie i śledzenie zarówno osób jak i rzeczy bywa tematem bardzo kontrowersyjnym. Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ tego rodzaju działania posiadają pewne obwarowania prawne, których musimy przestrzegać. Jednakże lista korzyści wynikających z tego rodzaju monitoringu również jest bardzo szeroka. Nowoczesne lokalizatory z systemami GPS pomagają chociażby w namierzaniu osób, naszego mienia, a także optymalizacji w przypadku wykorzystania ich do celów służbowych, na przykład we flocie pojazdów firmowych. Tego rodzaju dane lokalizacyjne są niezwykle cenne i pozwalają na bardzo wiele możliwości ich wykorzystania. czytaj więcej

News Monitory przemysłowe - na co zwrócić uwagę przy wyborze odpowiedniego modelu?

Wybór odpowiedniego monitora przemysłowego ma kluczowe znaczenie dla wielu firm, zwłaszcza tych działających w trudnych warunkach produkcyjnych i przemysłowych. W tego typu środowiskach standardowe rozwiązania IT mogą nie spełniać oczekiwań, dlatego coraz częściej przedsiębiorstwa decydują się na specjalistyczne monitory przemysłowe. Jakie cechy powinien mieć idealny monitor i dlaczego warto rozważyć rozwiązania dostępne na rynku? czytaj więcej

News Sprzedaż odzieży w internecie. Jak zacząć i czego oczekiwać?

Światowy rynek mody przynosi niebotyczne zyski koncernom odzieżowym. W świecie wielkich marek na szczęście jest jeszcze miejsce dla małych producentów ubrań. Zapotrzebowanie na odzież spoza sieciowych sklepów można wykorzystać. Dlaczego warto to zrobić i od czego zacząć? czytaj więcej

News Live streaming w Twoim biznesie

Jak wyróżnić się w Internecie? Oto jest pytanie! Warto rozważyć w tej kwestii live streaming, który zyskuje na popularności. Liczby bowiem są imponujące. Trend, który podbija już USA (prognozy na 2021 rok przewidują wzrost rynku na około 70 mld dolarów), zaczyna coraz intensywniej wkraczać na nasz rynek. W 2019 roku padł rekord polskiego Youtube’a dotyczący relacji na żywo, którą w pewnym momencie oglądało ponad 200 000 osób! czytaj więcej