Archiwalne

Kobiety i mężczyźni w internecie - co nas różni

11.08.2009

Zobacz więcej szczegółów dla tej informacji

Mężczyźni w internecie spędzają najwięcej czasu na szukaniu informacji, podczas gdy kobiety wolą go poświęcić na podtrzymywanie internetowych znajomości. Nie tylko sam rodzaj aktywności, ale również ocena negatywnych zjawisk w sieci jest zależna od płci - pokazują badania „Mądry Internet”, wykonane na zlecenie Netii.

Wyniki badań „Mądry Internet”, poświęcone zachowaniom polskich internautów pokazują, iż płeć ma wpływ na to jaką aktywność preferujemy oraz jak oceniamy zjawiska w sieci.

Mężczyźni biorący udział w badaniu wskazali, że najwięcej czasu spędzanego w internecie, poświęcają na pozyskiwanie informacji, pracę i naukę oraz rozrywkę (odpowiednio – 30, 26 oraz 25 proc. respondentów). Kobiety zdecydowanie preferują pracę i naukę oraz podtrzymywanie kontaktów z innymi internautami (29 i prawie 25 proc. respondentów).

Kobiety bardziej towarzyskie w internecie
Mężczyźni częściej od kobiet dokonują transakcji kupna i sprzedaży przez internet (83 proc. wobec 76 proc. kobiet) oraz przeglądają profilowane serwisy informacyjne (73 proc. wobec 61 proc.). Mężczyźni chętniej także korzystają z możliwości pobrania za darmo filmów, muzyki czy programów (65 proc. wobec 54 proc.). Mężczyźni chętniej niż kobiety korzystają też w filmów dostępnych w internecie odpłatnie (24 proc. wobec 18 proc).

Domeną kobiet jest korzystanie z zamieszczanych w internecie bezpłatnych porad specjalistów (61 proc. wobec 54 proc. mężczyzn). Więcej kobiet posiada również konto na portalu społecznościowym (87 proc. wobec 76 proc.) oraz jest w nich bardziej aktywne (55 proc. wobec 46 proc.).

Negatywne zjawiska – kobiety są wrażliwsze
Kobiety w większości przypadków są również bardziej wyczulone na negatywne zjawiska w internecie. Mężczyźni byli bardziej kategoryczni w negatywnej ocenie szkodliwych zjawisk jedynie w przypadku rozsyłania informacji, materiałów promocyjnych do wszystkich możliwych odbiorców oraz nieużywania polskich znaków. Kobiety w zdecydowanie częściej potępiają m.in. zamieszczanie w Internecie materiałów bez zgody ich twórców, czy też używania w internetowych dyskusjach obraźliwych sformułowań oraz oszczerstw.

O badaniu „Mądry Internet
Badanie „Mądry Internet” zostało przeprowadzone na zlecenie Netii przez MillwardBrown SMG/KRC w maju 2009 r., metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview). W badaniu wzięło udział 1004 respondentów, stanowiących reprezentatywną grupę polskich internautów. Celem badania było stworzenie obrazu aktywności online polskich internautów oraz zbadanie ich opinii, dotyczącej różnych zachowań w Sieci.

Spośród respondentów badania „Mądry Internet” 46 procent to kobiety, 54 procent to mężczyźni.

źródło: Netia

News Nowe Technologie w Logistyce i Przemyśle w 2024 - Od AI po Elektryfikację - artykuł ekspercki Blulog

Przedstawiamy artykuł ekspercki, który analizuje pięć kluczowych trendów technologicznych, które już teraz kształtują sektor logistyczny i przemysłowy, oraz przewiduje, jakie zmiany mogą nastąpić w 2025 roku. czytaj więcej

News Na czym polega konfekcja druków reklamowych?

Konfekcjonowanie to pojęcie, które ma szerokie zastosowanie nie tylko w różnych sektorach produkcyjnych oraz w logistyce i magazynowaniu, ale także w dziedzinie marketingu i reklamy. Przed dotarciem do miejsc docelowych, materiały marketingowe muszą być odpowiednio przygotowane. Proces ten obejmuje takie elementy jak ulotki, broszury, katalogi oraz foldery, które często są pakowane w folię, a następnie w większe opakowania zbiorcze. Często materiały te są również zestawiane razem z innymi elementami, takimi jak listy, bony, próbki kosmetyków czy inne gadżety promocyjne. czytaj więcej

News Lekcja organizacji, czyli dlaczego warto sprawić sobie porządny kalendarz na 2022 rok

W dzisiejszych czasach większość z nas wiedzie aktywny tryb życia. Każdy dzień obfituje w wyzwania, którym stawiamy czoła w sferze zawodowej i w prywatnej. Aby odnosić sukcesy i zachowywać balans między natłokiem obowiązków a chwilą dla przyjaciół, rodziny i dla samego siebie, niezbędna jest właściwa organizacja. Co zrobić, by się nią cieszyć? Pomocny okaże się kalendarz! czytaj więcej

News Xiaomi Mi 11 i Apple iPhone 12 - co je różni?

Oba tytułowe smartfony to modele, które zostały wypuszczone na rynek w ostatnim czasie. Xiaomi Mi 11 miał swoją premierę w grudniu 2020 roku, a Apple iPhone 12 miał swoją premierę trochę wcześniej, bo w październiku 2020 roku. Oba modele to bardzo dobre urządzenia, z tej samej półki cenowej, dlatego chcąc wybrać jedno z tych urządzeń, warto spojrzeć na detale, które je różnią. czytaj więcej