Archiwalne

Motorola jak brzytwa podbiła świat

03.10.2007

Sprzedała się już w ponad 100 milionach egzemplarzy, wyznaczyła nowe trendy. Odkąd Motorola wprowadziła na rynek słynną “brzytwę” – MOTORAZR V3 – wygląd telefonu komórkowego stał się naprawdę ważny.

Motorola zaprezentowała po raz pierwszy MOTORAZR V3 w 2004 roku. Płaski i elegancki telefon komórkowy z klapką, wykonany z lotniczego aluminium zachwycił swoim wyglądem – zdecydowanie odbiegającym od ówczesnych standardów – i szybko stał się ikoną stylu.

Pieszczotliwa nazwa “brzytwa” wzięła się od obudowy, która miał zaledwie 13,9 mm grubości. Ta słuchawka nie tylko pięknie wyglądała, miała również bogate wnętrze: aparat fotograficzny, zestaw głośnomówiący, łącze miniUSB i Bluetooth. Kultowa już “V 3-ka” miała dwa kolorowe wyświetlacze, w tym wewnętrzny o przekroju 2,2 cale. Żaden inny model nie miał wtedy tak dużego ekranu. Unikatowa na skalę świata była też klawiatura wycięta laserowo z jednego kawałka metalu.

“Brzytwa” bardzo szybko doczekała się naśladowców. Większość marek zaczęła produkować coraz cieńsze telefony łudząco przypominające V3. Żaden z nich jednak nie zdobył takiej popularności jak MOTORAZR. Nie pierwszy raz Motorola okazała się pionierem w dziedzinie designu. W 1996 roku firma stworzyła model StarTAC – pierwszy na rynku clamshell, czyli telefon z klapką. Takie rozwiązanie przestało być jedynie kwestią gustu i dbałości o styl, ale stało się technicznym udogodnieniem.

Pierwsza “brzytwa” była srebrzystoszara, kolejne modele zaprezentowano w klasycznej czerni i stalowym błękicie. Od tego momentu telefon był cały czas udoskonalany, pojawiły się modele V3x ( wersja 3G) z dwiema kamerami, V3c z technologią EvDO oraz V3i – model oparty na technologii EDGE z m.in. odtwarzaczem MP3 i kartą pamięci. W 2006 roku telefon MOTORAZR V3x zdobył tytuł “najlepszego telefonu trzeciej generacji” na targach 3GSM w Barcelonie.

Motorola nie zapomniała o paniach: specjalnie z myślą o nich powstał MOTORAZR V3 Pink – słuchawka w kolorze ostrego różu. Jako pierwsza na świecie firma rozpoczęła współpracę ze słynnym duetem projektującym modę – Dolce&Gabbana. Efektem mariażu prestiżowego domu mody i Motoroli była limitowana seria srebrno-złotych telefonów komórkowych MOTORAZR V3i Dolce&Gabbana. Pojawiły się też kolejne kolory V3i: ciemny błękit, bordo i fiolet. W 2006 r. Motorola zaprezentowała kolekcję Miami Ink – serię telefonów z oryginalnym laserowym grawerunkiem zaprojektowanym przez znanego tatuażystę Amiego Jamesa. “V3-ka” była używana przez Paris Hilton i Marię Sharapovą.

Motorola zawsze dbała o perfekcyjny wygląd telefonów i jego łatwą personalizację.

W Polsce przeprowadziła akcję, w której każdy posiadacz “brzytwy” mógł zamówić tylnią klapką z wygrawerowanym dowolnym tekstem, np. życzeniami lub własnym imieniem. Równocześnie Motorola udoskonalała technologię, ze szczególnym uwzględnieniem szybkiego dostępu do internetu oraz rozbudowy multimediów. Przełomem było wprowadzenie MOTORAZR maxx V6 i MOTORAZR V3xx – pierwszych na polskim rynku telefonów komórkowych z HSDPA. To jednak nie koniec – Motorola wprowadza na nasz rynek “młodszą siostrę V3-ki” – jeszcze ostrzejszą, jeszcze szczuplejszą i jeszcze nowocześniejszą – informacje już wkrótce.

źródło: Motorola

Wiadomości firmowe Motywacja pracowników, pozyskiwanie specjalistów - Zwiększanie sukcesu firmy dzięki większej przejrzystości

Sindelfingen, 21 listopada 2024 – Każdy chce korzystać z przejrzystej komunikacji: Zarówno kadra zarządzająca, jak i pracownicy oczekują jasnej, zrozumiałej komunikacji, ponieważ przejrzystość to nie tylko ideał, ale i istotny czynnik sukcesu. W swoim nowym raporcie firma innovaphone AG specjalizująca się w komunikacji, pokazuje, w jaki sposób odpowiednie strategie przejrzystości mogą nie tylko zwiększyć sukces przedsiębiorstwa, ale także podnieść jego atrakcyjność jako pracodawcy. czytaj więcej

News Czy ładowarka do iPhone'a musi być oryginalna?

Ładowanie telefonu to codzienna czynność, która dla większości użytkowników pozostaje oczywista. Jednak wybór odpowiedniej ładowarki do iPhone’a może wpływać na bezpieczeństwo urządzenia i jego wydajność. Wiele osób zastanawia się, czy zamienniki oryginalnych ładowarek są dobrym pomysłem. Odpowiedź nie jest jednoznaczna, ale przy odpowiednim wyborze zamiennik może być równie funkcjonalny i bezpieczny jak produkt Apple. czytaj więcej

News Xiaomi 14T - topowa specyfikacja i zaawansowane funkcje

Premiera jednych z najbardziej oczekiwanych smartfonów roku – Xiaomi 14T oraz jego mocniejszego brata, Xiaomi 14T Pro, miała miejsce 26 września. Dziś przyjrzymy się bliżej specyfikacji tańszego modelu, czyli Xiaomi 14T. Jeśli szukasz urządzenia, które łączy w sobie elegancki design, potężne podzespoły i innowacyjne rozwiązania technologiczne, to ten artykuł jest dla Ciebie. Odkryjmy razem, co sprawia, że Xiaomi 14T jest tak wyjątkowy! czytaj więcej

News iPhone - smartfon, który zmienił świat

iPhone, ikoniczny produkt Apple, zrewolucjonizował rynek technologii mobilnej, zmieniając sposób, w jaki postrzegamy i korzystamy z telefonów komórkowych. Jego historia to nie tylko opowieść o ewolucji jednego urządzenia, ale również o przełomach technologicznych, które wpłynęły na całą branżę. Przyjrzyjmy się bliżej historii tego fenomenalnego urządzenia od jego początków do dzisiejszych czasów. czytaj więcej