Archiwalne

Motorola jak brzytwa podbiła świat

03.10.2007

Sprzedała się już w ponad 100 milionach egzemplarzy, wyznaczyła nowe trendy. Odkąd Motorola wprowadziła na rynek słynną “brzytwę” – MOTORAZR V3 – wygląd telefonu komórkowego stał się naprawdę ważny.

Motorola zaprezentowała po raz pierwszy MOTORAZR V3 w 2004 roku. Płaski i elegancki telefon komórkowy z klapką, wykonany z lotniczego aluminium zachwycił swoim wyglądem – zdecydowanie odbiegającym od ówczesnych standardów – i szybko stał się ikoną stylu.

Pieszczotliwa nazwa “brzytwa” wzięła się od obudowy, która miał zaledwie 13,9 mm grubości. Ta słuchawka nie tylko pięknie wyglądała, miała również bogate wnętrze: aparat fotograficzny, zestaw głośnomówiący, łącze miniUSB i Bluetooth. Kultowa już “V 3-ka” miała dwa kolorowe wyświetlacze, w tym wewnętrzny o przekroju 2,2 cale. Żaden inny model nie miał wtedy tak dużego ekranu. Unikatowa na skalę świata była też klawiatura wycięta laserowo z jednego kawałka metalu.

“Brzytwa” bardzo szybko doczekała się naśladowców. Większość marek zaczęła produkować coraz cieńsze telefony łudząco przypominające V3. Żaden z nich jednak nie zdobył takiej popularności jak MOTORAZR. Nie pierwszy raz Motorola okazała się pionierem w dziedzinie designu. W 1996 roku firma stworzyła model StarTAC – pierwszy na rynku clamshell, czyli telefon z klapką. Takie rozwiązanie przestało być jedynie kwestią gustu i dbałości o styl, ale stało się technicznym udogodnieniem.

Pierwsza “brzytwa” była srebrzystoszara, kolejne modele zaprezentowano w klasycznej czerni i stalowym błękicie. Od tego momentu telefon był cały czas udoskonalany, pojawiły się modele V3x ( wersja 3G) z dwiema kamerami, V3c z technologią EvDO oraz V3i – model oparty na technologii EDGE z m.in. odtwarzaczem MP3 i kartą pamięci. W 2006 roku telefon MOTORAZR V3x zdobył tytuł “najlepszego telefonu trzeciej generacji” na targach 3GSM w Barcelonie.

Motorola nie zapomniała o paniach: specjalnie z myślą o nich powstał MOTORAZR V3 Pink – słuchawka w kolorze ostrego różu. Jako pierwsza na świecie firma rozpoczęła współpracę ze słynnym duetem projektującym modę – Dolce&Gabbana. Efektem mariażu prestiżowego domu mody i Motoroli była limitowana seria srebrno-złotych telefonów komórkowych MOTORAZR V3i Dolce&Gabbana. Pojawiły się też kolejne kolory V3i: ciemny błękit, bordo i fiolet. W 2006 r. Motorola zaprezentowała kolekcję Miami Ink – serię telefonów z oryginalnym laserowym grawerunkiem zaprojektowanym przez znanego tatuażystę Amiego Jamesa. “V3-ka” była używana przez Paris Hilton i Marię Sharapovą.

Motorola zawsze dbała o perfekcyjny wygląd telefonów i jego łatwą personalizację.

W Polsce przeprowadziła akcję, w której każdy posiadacz “brzytwy” mógł zamówić tylnią klapką z wygrawerowanym dowolnym tekstem, np. życzeniami lub własnym imieniem. Równocześnie Motorola udoskonalała technologię, ze szczególnym uwzględnieniem szybkiego dostępu do internetu oraz rozbudowy multimediów. Przełomem było wprowadzenie MOTORAZR maxx V6 i MOTORAZR V3xx – pierwszych na polskim rynku telefonów komórkowych z HSDPA. To jednak nie koniec – Motorola wprowadza na nasz rynek “młodszą siostrę V3-ki” – jeszcze ostrzejszą, jeszcze szczuplejszą i jeszcze nowocześniejszą – informacje już wkrótce.

źródło: Motorola

News Jak wykorzystać na co dzień lokalizator GPS?

Lokalizowanie i śledzenie zarówno osób jak i rzeczy bywa tematem bardzo kontrowersyjnym. Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ tego rodzaju działania posiadają pewne obwarowania prawne, których musimy przestrzegać. Jednakże lista korzyści wynikających z tego rodzaju monitoringu również jest bardzo szeroka. Nowoczesne lokalizatory z systemami GPS pomagają chociażby w namierzaniu osób, naszego mienia, a także optymalizacji w przypadku wykorzystania ich do celów służbowych, na przykład we flocie pojazdów firmowych. Tego rodzaju dane lokalizacyjne są niezwykle cenne i pozwalają na bardzo wiele możliwości ich wykorzystania. czytaj więcej

News Co to są autonomiczne wózki AMR? - poznaj ich zalety

Autonomiczne wózki AMR (Autonomous Mobile Robots) to nowoczesne rozwiązania technologiczne, które umożliwiają automatyzację procesów transportowych w magazynach i zakładach przemysłowych. W przeciwieństwie do tradycyjnych wózków AGV (Automated Guided Vehicles), AMR wykorzystują zaawansowane technologie, takie jak sztuczna inteligencja i systemy nawigacji, dzięki czemu mogą poruszać się autonomicznie w złożonym środowisku bez potrzeby instalowania fizycznych prowadnic. czytaj więcej

News Jakie są najbardziej kreatywne zastosowania przenośnych gadżetów do analizy i programowania urządzeń elektronicznych?

Odkryj, jak przenośne narzędzia mogą zrewolucjonizować Twoje podejście do analizy i programowania urządzeń elektronicznych. Dowiedz się, jak technologia inspiruje innowacje w różnych dziedzinach. czytaj więcej

News iPhone - smartfon, który zmienił świat

iPhone, ikoniczny produkt Apple, zrewolucjonizował rynek technologii mobilnej, zmieniając sposób, w jaki postrzegamy i korzystamy z telefonów komórkowych. Jego historia to nie tylko opowieść o ewolucji jednego urządzenia, ale również o przełomach technologicznych, które wpłynęły na całą branżę. Przyjrzyjmy się bliżej historii tego fenomenalnego urządzenia od jego początków do dzisiejszych czasów. czytaj więcej