Zobacz więcej szczegółów dla tej informacji
Netia SA ogłosiła wyniki finansowe za II kwartał i pierwsze półrocze 2009 roku. Przychody Spółki wzrosły do 749,3 mln zł, a EBITDA wyniosła 139,3 mln zł. Spółka podwyższyła prognozę zysku EBITDA na 2009 rok do kwoty 275 mln zł z kwoty 265 mln zł.
„W pierwszym półroczu 2009 r. – mimo odczuwalnych w segmencie klientów korporacyjnych skutków spowolnienia gospodarczego - Netia pokazała bardzo dobre wyniki między innymi dzięki rosnącemu segmentowi klientów indywidualnych oraz przebiegającemu bardzo sprawnie procesowi optymalizacji kosztów w Spółce. Nasza baza klientów usług szerokopasmowych w tym roku wzrosła o 11 proc. do blisko 459 tys. a baza klientów usług głosowych o 6 proc. do blisko 1,130 tys. Tym samym nasz udział w rynku usług szerokopasmowych wzrósł do 8 proc., a udział w rynku stacjonarnych usług głosowych do 11 proc.” - powiedział Mirosław Godlewski, Prezes Zarządu Netii. – „W drugim półroczu będziemy nadal realizować strategię rentownego wzrostu poprzez pozyskiwanie bardziej dochodowych klientów usług 2play oraz realizację oszczędności założonych w ramach programu „Profit”, który przewiduje redukcję kosztów operacyjnych o 100 mln zł, począwszy od 2010 roku. Po analizie osiąganych wyników zdecydowaliśmy się podwyższyć prognozę liczby klientów usług głosowych o 4 proc. do 1,2 mln oraz - uwzględniając prognozy gospodarcze - obniżyć prognozę klientów usług szerokopasmowych do 510 tys. Jednocześnie podwyższamy dzisiaj prognozę zysku EBITDA na 2009 rok do kwoty 275 mln zł z poziomu 265 mln zł.”
Dane finansowe
Przychody Netii wzrosły w pierwszym półroczu do poziomu 749,3 mln zł tj. o 59 proc. w porównaniu do I półrocza 2008 r. EBITDA wyniosła 139,3 mln zł, co stanowiło wzrost o 101 proc. w stosunku do I półrocza 2008 r. Strata netto w tym okresie wyniosła 14,6 mln zł.
Środki pieniężne i obligacje skarbowe wykazane przez Netię na dzień 30 czerwca 2009 r. wyniosły 163 mln zł, a środki dostępne w ramach niewykorzystanej linii kredytowej na koniec II kw. wyniosły 295 mln zł.
Netia dysponuje środkami na pełne sfinansowanie planów rozwoju, co pozwala rozważać dalsze akwizycje w segmencie usług głosowych i szerokopasmowych na polskim rynku telekomunikacyjnym.
Rozwój bazy klientów i pozycja lidera w rozwoju usług LLU w Polsce
Liczba klientów usług szerokopasmowych na dzień 30 czerwca 2009 r. wzrosła do 458 860, co stanowi wzrost o 4 proc. w porównaniu z liczbą 441 tys. na dzień 31 marca 2009 r. Tym samym, udział Netii w rynku usług szerokopasmowych wzrósł z 6 proc. na dzień 30 czerwca 2008 r. do 8 proc. na 30 czerwca 2009 r.
Baza klientów usług głosowych (własna sieć + WLR) na dzień 30 czerwca 2009 r wyniosła blisko 1,129 mln, co stanowiło wzrost o 2 proc. w porównaniu w liczbą 1,105 mln na dzień 31 marca 2009 r. i 4 proc. w porównaniu z 1,066 mln na koniec 2008 roku.
Netia posiadała na dzień 30 czerwca 2009 r. 158 uwolnionych węzłów LLU (usługi oparte na dostępie do lokalnej pętli abonenckiej) z dostępem do około 1,65 mln klientów. Do końca II kwartału 2009 r. spółka pozyskała łącznie 7324 nowych klientów, obsługiwanych w ramach LLU, co zapewnia jej pozycję lidera w zakresie rozwoju tych usług w Polsce.
Na dzień 6 sierpnia 2009 r. Netia posiada 10,4 tys. klientów, obsługiwanych na bazie LLU.
Podwyższenie prognozy zysku EBITDA na 2009 r.
Netia podwyższyła prognozę wyniku EBITDA na 2009 r. z 265 mln zł do 275,0 mln zł. Dodatkowo Spółka zakłada posiadanie na koniec 2009 roku 510 tys. klientów usług szerokopasmowych, 1,2 mln klientów usług głosowych oraz uwolnienie łącznie 300 węzłów LLU.
Prognoza nie uwzględnia bazy klientów możliwej do pozyskania w ramach kolejnych potencjalnych akwizycji spółek ethernetowych.
źródło: Netia
News Nowe kanały na Netia TV
W nowej ofercie Netia TV będziemy mogli skorzystać z dołączonych dopiero co kanałów telewizyjnych: E! Entertainment HD oraz Romance TV HD. Do końca marca użytkownicy tej oferty będą mogli skorzystać całkowicie za darmo (w tzw. Oknie otwartym). czytaj więcejNews Netia zasilana zieloną energią
Ekologia jest na topie. Coraz więcej nowoczesnych firm stawia na zieloną energię. Do grona tych firm dołącza Netia. czytaj więcejNetia Netia z ofertą innowacyjnych rozwiązań WiFi marketingu dla biznesu
Netia, jako pierwszy operator telekomunikacyjny w Polsce, wraz w usługami dostępowymi, zaoferowała swoim Klientom biznesowym pełen pakiet narzędzi analitycznych WiFi Marketing. Rodzina rozwiązań pod marką Netia WiFi Marketing pozwala firmom zwiększyć przychody, pozyskać nowych Klientów, a także wzmocnić ich lojalność. czytaj więcejNetia Nie ma jak w sieci – nowy format reklamowy Netii
Netia zaprezentowała nowy format reklamowy, którego pierwsza odsłona reklamuje najnowszą ofertę pakietową światłowodowego internetu z TV z Ligą Mistrzów do końca roku za darmo. Nowym bohaterem marki jest sympatyczny, błękitny pajączek. czytaj więcejNetia Netia: światłowodowy internet na 9 miesięcy (nie tylko) dla studentów
Netia wprowadziła nową ofertę szybkiego, stacjonarnego dostępu do internetu nawet do 900 Mb/s, z umową na okres zaledwie 9 miesięcy. Promocja w sam raz dla studentów, ale operator nie ogranicza jej dostępności tylko do nich. Podstawowa prędkość internetu w ramach oferty to obecnie aż 150 Mb/s. czytaj więcejNetia Netia: internet i TV z Ligą Mistrzów UEFA do końca roku bez opłat
Netia wprowadza nową ofertę promocyjnych pakietów z szybkim, światłowodowym dostępem do internetu, aż do 900 Mb/s i usługami telewizyjnymi z dostępem na żywo do meczów Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA, w rewelacyjnie niskich cenach. Oferty są dostępne zarówno dla nowych, jak i obecnych klientów. czytaj więcejNetia Netia: solidne wyniki za II kw. 2018 r.
Netia S.A. w drugim kwartale br. wypracowała 343 mln zł przychodów i 93 mln zł Skorygowanego Zysku EBITDA oraz blisko 12 mln zł zysku netto. Wzrosły m.in. przychody z transmisji danych. Spółka utrzymała też pozytywne trendy w zakresie wzrostu liczby szybkich dostępów do internetu, TV i usług mobilnych. czytaj więcejNetia Netia: światłowód w domach jednorodzinnych
Netia wprowadza nową ofertę światłowodowego dostępu do internetu do 900 Mb/s i pakietów z TV dla mieszkańców domów jednorodzinnych. Nowe oferty są dostępne również z rabatem smartDOM dla klientów Grupy Cyfrowy Polsat, której Netia jest częścią. czytaj więcejNetia Netia Cloud Tunnel – szybki dostęp do dowolnej chmury na świecie
Netia poszerzyła ofertę rozwiązań dla klientów biznesowych o usługę Netia Cloud Tunnel, która pozwala na zestawianie bezpiecznych i niezawodnych połączeń z ponad 100 platformami chmurowymi na całym świecie, w tym Amazon Web Services, Microsoft Azure, czy Google Cloud. czytaj więcejNetia Wakacje od abonamentu w Netii
Netia wprowadziła nową ofertę wakacyjną pod hasłem „wakacje od abonamentu w Netii”, w której przez 3 miesiące cena internetu lub internetu + TV, wynosi 1 zł za usługę. Oferta dostępna jest również z rabatem smartDOM dla klientów Plusa i Cyfrowego Polsatu. Podczas sezonu wakacyjnego Netia promuje również usługę monitoringu w specjalnej cenie. czytaj więcejNews Nowe kanały na Netia TV
W nowej ofercie Netia TV będziemy mogli skorzystać z dołączonych dopiero co kanałów telewizyjnych: E! Entertainment HD oraz Romance TV HD. Do końca marca użytkownicy tej oferty będą mogli skorzystać całkowicie za darmo (w tzw. Oknie otwartym). czytaj więcejNews Netia zasilana zieloną energią
Ekologia jest na topie. Coraz więcej nowoczesnych firm stawia na zieloną energię. Do grona tych firm dołącza Netia. czytaj więcejNetia Netia z ofertą innowacyjnych rozwiązań WiFi marketingu dla biznesu
Netia, jako pierwszy operator telekomunikacyjny w Polsce, wraz w usługami dostępowymi, zaoferowała swoim Klientom biznesowym pełen pakiet narzędzi analitycznych WiFi Marketing. Rodzina rozwiązań pod marką Netia WiFi Marketing pozwala firmom zwiększyć przychody, pozyskać nowych Klientów, a także wzmocnić ich lojalność. czytaj więcejNetia Nie ma jak w sieci – nowy format reklamowy Netii
Netia zaprezentowała nowy format reklamowy, którego pierwsza odsłona reklamuje najnowszą ofertę pakietową światłowodowego internetu z TV z Ligą Mistrzów do końca roku za darmo. Nowym bohaterem marki jest sympatyczny, błękitny pajączek. czytaj więcejNetia Netia: światłowodowy internet na 9 miesięcy (nie tylko) dla studentów
Netia wprowadziła nową ofertę szybkiego, stacjonarnego dostępu do internetu nawet do 900 Mb/s, z umową na okres zaledwie 9 miesięcy. Promocja w sam raz dla studentów, ale operator nie ogranicza jej dostępności tylko do nich. Podstawowa prędkość internetu w ramach oferty to obecnie aż 150 Mb/s. czytaj więcejNetia Netia: internet i TV z Ligą Mistrzów UEFA do końca roku bez opłat
Netia wprowadza nową ofertę promocyjnych pakietów z szybkim, światłowodowym dostępem do internetu, aż do 900 Mb/s i usługami telewizyjnymi z dostępem na żywo do meczów Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA, w rewelacyjnie niskich cenach. Oferty są dostępne zarówno dla nowych, jak i obecnych klientów. czytaj więcejNetia Netia: solidne wyniki za II kw. 2018 r.
Netia S.A. w drugim kwartale br. wypracowała 343 mln zł przychodów i 93 mln zł Skorygowanego Zysku EBITDA oraz blisko 12 mln zł zysku netto. Wzrosły m.in. przychody z transmisji danych. Spółka utrzymała też pozytywne trendy w zakresie wzrostu liczby szybkich dostępów do internetu, TV i usług mobilnych. czytaj więcejNetia Netia: światłowód w domach jednorodzinnych
Netia wprowadza nową ofertę światłowodowego dostępu do internetu do 900 Mb/s i pakietów z TV dla mieszkańców domów jednorodzinnych. Nowe oferty są dostępne również z rabatem smartDOM dla klientów Grupy Cyfrowy Polsat, której Netia jest częścią. czytaj więcejNetia Netia Cloud Tunnel – szybki dostęp do dowolnej chmury na świecie
Netia poszerzyła ofertę rozwiązań dla klientów biznesowych o usługę Netia Cloud Tunnel, która pozwala na zestawianie bezpiecznych i niezawodnych połączeń z ponad 100 platformami chmurowymi na całym świecie, w tym Amazon Web Services, Microsoft Azure, czy Google Cloud. czytaj więcejNetia Wakacje od abonamentu w Netii
Netia wprowadziła nową ofertę wakacyjną pod hasłem „wakacje od abonamentu w Netii”, w której przez 3 miesiące cena internetu lub internetu + TV, wynosi 1 zł za usługę. Oferta dostępna jest również z rabatem smartDOM dla klientów Plusa i Cyfrowego Polsatu. Podczas sezonu wakacyjnego Netia promuje również usługę monitoringu w specjalnej cenie. czytaj więcejNews Jak voice bot AI sprawdza się w call center?
W dobie cyfrowej transformacji, call center przechodzą ewolucję, adaptując nowoczesne technologie do usprawnienia obsługi klienta. Wśród nich, voice boty AI (sztuczna inteligencja) odgrywają kluczową rolę, redefiniując sposób interakcji z klientami. Te inteligentne systemy, wykorzystujące zaawansowane algorytmy uczenia maszynowego i przetwarzanie języka naturalnego, oferują szereg korzyści, które mogą diametralnie zmienić krajobraz obsługi klienta w centrach kontaktowych.
czytaj więcej