Zobacz więcej szczegółów dla tej informacji
Netia SA ogłosiła wyniki finansowe za II kwartał i pierwsze półrocze 2009 roku. Przychody Spółki wzrosły do 749,3 mln zł, a EBITDA wyniosła 139,3 mln zł. Spółka podwyższyła prognozę zysku EBITDA na 2009 rok do kwoty 275 mln zł z kwoty 265 mln zł.
„W pierwszym półroczu 2009 r. – mimo odczuwalnych w segmencie klientów korporacyjnych skutków spowolnienia gospodarczego - Netia pokazała bardzo dobre wyniki między innymi dzięki rosnącemu segmentowi klientów indywidualnych oraz przebiegającemu bardzo sprawnie procesowi optymalizacji kosztów w Spółce. Nasza baza klientów usług szerokopasmowych w tym roku wzrosła o 11 proc. do blisko 459 tys. a baza klientów usług głosowych o 6 proc. do blisko 1,130 tys. Tym samym nasz udział w rynku usług szerokopasmowych wzrósł do 8 proc., a udział w rynku stacjonarnych usług głosowych do 11 proc.” - powiedział Mirosław Godlewski, Prezes Zarządu Netii. – „W drugim półroczu będziemy nadal realizować strategię rentownego wzrostu poprzez pozyskiwanie bardziej dochodowych klientów usług 2play oraz realizację oszczędności założonych w ramach programu „Profit”, który przewiduje redukcję kosztów operacyjnych o 100 mln zł, począwszy od 2010 roku. Po analizie osiąganych wyników zdecydowaliśmy się podwyższyć prognozę liczby klientów usług głosowych o 4 proc. do 1,2 mln oraz - uwzględniając prognozy gospodarcze - obniżyć prognozę klientów usług szerokopasmowych do 510 tys. Jednocześnie podwyższamy dzisiaj prognozę zysku EBITDA na 2009 rok do kwoty 275 mln zł z poziomu 265 mln zł.”
Dane finansowe
Przychody Netii wzrosły w pierwszym półroczu do poziomu 749,3 mln zł tj. o 59 proc. w porównaniu do I półrocza 2008 r. EBITDA wyniosła 139,3 mln zł, co stanowiło wzrost o 101 proc. w stosunku do I półrocza 2008 r. Strata netto w tym okresie wyniosła 14,6 mln zł.
Środki pieniężne i obligacje skarbowe wykazane przez Netię na dzień 30 czerwca 2009 r. wyniosły 163 mln zł, a środki dostępne w ramach niewykorzystanej linii kredytowej na koniec II kw. wyniosły 295 mln zł.
Netia dysponuje środkami na pełne sfinansowanie planów rozwoju, co pozwala rozważać dalsze akwizycje w segmencie usług głosowych i szerokopasmowych na polskim rynku telekomunikacyjnym.
Rozwój bazy klientów i pozycja lidera w rozwoju usług LLU w Polsce
Liczba klientów usług szerokopasmowych na dzień 30 czerwca 2009 r. wzrosła do 458 860, co stanowi wzrost o 4 proc. w porównaniu z liczbą 441 tys. na dzień 31 marca 2009 r. Tym samym, udział Netii w rynku usług szerokopasmowych wzrósł z 6 proc. na dzień 30 czerwca 2008 r. do 8 proc. na 30 czerwca 2009 r.
Baza klientów usług głosowych (własna sieć + WLR) na dzień 30 czerwca 2009 r wyniosła blisko 1,129 mln, co stanowiło wzrost o 2 proc. w porównaniu w liczbą 1,105 mln na dzień 31 marca 2009 r. i 4 proc. w porównaniu z 1,066 mln na koniec 2008 roku.
Netia posiadała na dzień 30 czerwca 2009 r. 158 uwolnionych węzłów LLU (usługi oparte na dostępie do lokalnej pętli abonenckiej) z dostępem do około 1,65 mln klientów. Do końca II kwartału 2009 r. spółka pozyskała łącznie 7324 nowych klientów, obsługiwanych w ramach LLU, co zapewnia jej pozycję lidera w zakresie rozwoju tych usług w Polsce.
Na dzień 6 sierpnia 2009 r. Netia posiada 10,4 tys. klientów, obsługiwanych na bazie LLU.
Podwyższenie prognozy zysku EBITDA na 2009 r.
Netia podwyższyła prognozę wyniku EBITDA na 2009 r. z 265 mln zł do 275,0 mln zł. Dodatkowo Spółka zakłada posiadanie na koniec 2009 roku 510 tys. klientów usług szerokopasmowych, 1,2 mln klientów usług głosowych oraz uwolnienie łącznie 300 węzłów LLU.
Prognoza nie uwzględnia bazy klientów możliwej do pozyskania w ramach kolejnych potencjalnych akwizycji spółek ethernetowych.
źródło: Netia
Netia Super-Pharm rozwija e-commerce w chmurze Netii
Już ponad milion użytkowników poznało atuty sklepu internetowego Super-Pharm. Sprawne funkcjonowanie serwisu zapewnia usługa Netia Compute - skalowalne, efektywne i bezpieczne środowisko IT, oferowane w modelu chmury obliczeniowej. czytaj więcejNetia Netia Off Camera zbliża się wielkimi krokami
Już 28 kwietnia startuje 10. międzynarodowy festiwal filmowy Netia Off Camera. To jedno z najważniejszych wydarzeń kulturalnych tej wiosny w Polsce i naszej części Europy. Netia po raz kolejny została głównym partnerem tej imprezy. czytaj więcejNetia NETIALINO już oficjalnie! Prezesi Netii i Kolei Dolnośląskich obrali wspólny kurs do pomagania
Prezesi Netii oraz Kolei Dolnośląskich uroczyście podpisali umowę o współpracy przy pociągu NETIALINO – połączeniu, którego nazwa jest efektem wygranej licytacji w ramach Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. czytaj więcejNetia Większość z 200 kanałów Telewizji Osobistej Netii dostępna w HD
Do oferty Telewizji Osobistej dołączyły nowe kanały w jakości HD – Power TV HD, Nickelodeon HD oraz Top Kids HD. Z 200 kanałami ogółem i aż 103 w HD, Netia jest w ścisłej czołówce dostawców płatnej TV w Polsce. czytaj więcejNetia Światłowody Netii rozkwitają na wiosnę
Netia rozpoczęła sprzedaż usług na łączach zmodernizowanych do standardu światłowodowego (oferta do 900 Mb/s). Pakiet: szybki internet z TV i usługą mobilną z nielimitowanymi połączeniami głosowymi oraz 1 GB danych, dostępny jest już za 69,90 zł miesięcznie! czytaj więcejNetia Netia podłączy światłowodami blisko tysiąc szkół
Netia zawarła z Ministerstwem Cyfryzacji porozumienie, w ramach którego Spółka zapewni dostęp światłowodowy ponad 900 szkołom w całej Polsce. Wybudowana sieć zostanie następnie udostępniona operatorowi planowanej Krajowej Sieci Edukacyjnej. czytaj więcejNetia Netii pociąg do pomagania
Ponad 105 mln zł – tyle zgromadziła w tym roku Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Swoją cegiełkę do rekordowego wyniku dołożyła także Netia. W wyniku wygranych licytacji prezydent Piły na jeden dzień stanie się pracownikiem Netii, a już w przyszłym tygodniu na torach pojawi się pociąg NETIALINO. czytaj więcejNetia Super-Pharm rozwija e-commerce w chmurze Netii
Już ponad milion użytkowników poznało atuty sklepu internetowego Super-Pharm. Sprawne funkcjonowanie serwisu zapewnia usługa Netia Compute - skalowalne, efektywne i bezpieczne środowisko IT, oferowane w modelu chmury obliczeniowej. czytaj więcejNetia Netia Off Camera zbliża się wielkimi krokami
Już 28 kwietnia startuje 10. międzynarodowy festiwal filmowy Netia Off Camera. To jedno z najważniejszych wydarzeń kulturalnych tej wiosny w Polsce i naszej części Europy. Netia po raz kolejny została głównym partnerem tej imprezy. czytaj więcejNetia NETIALINO już oficjalnie! Prezesi Netii i Kolei Dolnośląskich obrali wspólny kurs do pomagania
Prezesi Netii oraz Kolei Dolnośląskich uroczyście podpisali umowę o współpracy przy pociągu NETIALINO – połączeniu, którego nazwa jest efektem wygranej licytacji w ramach Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. czytaj więcejNetia Większość z 200 kanałów Telewizji Osobistej Netii dostępna w HD
Do oferty Telewizji Osobistej dołączyły nowe kanały w jakości HD – Power TV HD, Nickelodeon HD oraz Top Kids HD. Z 200 kanałami ogółem i aż 103 w HD, Netia jest w ścisłej czołówce dostawców płatnej TV w Polsce. czytaj więcejNetia Światłowody Netii rozkwitają na wiosnę
Netia rozpoczęła sprzedaż usług na łączach zmodernizowanych do standardu światłowodowego (oferta do 900 Mb/s). Pakiet: szybki internet z TV i usługą mobilną z nielimitowanymi połączeniami głosowymi oraz 1 GB danych, dostępny jest już za 69,90 zł miesięcznie! czytaj więcejNetia Netia podłączy światłowodami blisko tysiąc szkół
Netia zawarła z Ministerstwem Cyfryzacji porozumienie, w ramach którego Spółka zapewni dostęp światłowodowy ponad 900 szkołom w całej Polsce. Wybudowana sieć zostanie następnie udostępniona operatorowi planowanej Krajowej Sieci Edukacyjnej. czytaj więcejNetia Netii pociąg do pomagania
Ponad 105 mln zł – tyle zgromadziła w tym roku Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Swoją cegiełkę do rekordowego wyniku dołożyła także Netia. W wyniku wygranych licytacji prezydent Piły na jeden dzień stanie się pracownikiem Netii, a już w przyszłym tygodniu na torach pojawi się pociąg NETIALINO. czytaj więcejNews Jak voice bot AI sprawdza się w call center?
W dobie cyfrowej transformacji, call center przechodzą ewolucję, adaptując nowoczesne technologie do usprawnienia obsługi klienta. Wśród nich, voice boty AI (sztuczna inteligencja) odgrywają kluczową rolę, redefiniując sposób interakcji z klientami. Te inteligentne systemy, wykorzystujące zaawansowane algorytmy uczenia maszynowego i przetwarzanie języka naturalnego, oferują szereg korzyści, które mogą diametralnie zmienić krajobraz obsługi klienta w centrach kontaktowych.
czytaj więcej