Archiwalne

Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej z T-Mobile na pokładzie

01.09.2011

Wraz z rozpoczęciem nowego roku szkolnego stratuje największy program edukacji filmowej, którego mecenasem został T-Mobile. Projekt Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej promuje dostęp społeczeństwa do kultury i popularyzuje wartości edukacyjne wśród młodzieży szkolnej. Patronat nad projektem objęli Minister Edukacji Narodowej, Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Polski Instytutu Sztuki Filmowej. Ambasadorami projektu zostali także znani aktorzy i reżyserzy, m.in., Andrzej Wajda, Krzysztof Zanussi i Jerzy Stuhr.

W projekcie weźmie udział około 45 tysięcy uczniów, od klasy pierwszej szkół podstawowych po tych z klas maturalnych oraz ponad 2500 nauczycieli z całej Polski. W 25 miastach w kraju, w kinach studyjnych i lokalnych, zostanie wyświetlonych blisko 200 filmów na 1500 pokazach. Projekt Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej, na obecną chwilę, jest realizowany w: Białymstoku, Bolesławcu, Częstochowie, Elblągu, Gdańsku, Jeleniej Górze, Katowicach, Kielcach, Krakowie, Krośnie, Legnicy, Łodzi, Olsztynie, Poznaniu, Skierniewicach, Szczecinie, Wałbrzychu, Warszawie, Wągrowcu, Wrocławiu, Zielone Górze, a także w Opolu, Głogowie, Żarach i Radomiu.

Program powstał z myślą o edukacji filmowej młodych widzów. Pozwala on na realizację różnych elementów podstawy programowej. Jego celem jest także edukacja nauczycieli oraz udostępnianie im narzędzi potrzebnych do pracy z filmem w szkole. Nauczyciele zapisują swoich uczniów na wybrany cykl multimedialnych prelekcji połączonych z seansami filmowymi. Jeden cykl to dziewięć spotkań w ciągu roku szkolnego. Dostają również interdyscyplinarne materiały dydaktyczne do wykorzystania w szkole, które zawierają informacje o filmie i reżyserze, scenariusze lekcji oraz karty pracy. Przed każdym filmem odbywa się prelekcja poświęcona opisanemu w folderze zagadnieniu. Wśród proponowanych tematów znajdują się zagadnienia z dziedziny języka i historii kina czy realizacji filmów, jak również zagadnienia związane z wielokulturowością czy społeczeństwem obywatelskim. Po każdym seansie najmłodsi uczniowie mogą wziąć udział w warsztatach lub konkursach plastycznych, starsi zaś w dyskusjach.

Polska Telefonia Cyfrowa czynnie angażuje się w działania na rzecz kultury i edukacji, dlatego wsparła również i ten projekt. Dla T-Mobile współpraca przy tym projekcie, którego celem jest poszerzanie wiedzy na temat kultury i kinematografii, to kolejny krok firmy do budowania świadomości marki poprzez społeczną odpowiedzialność.

źródło: T-Mobile