Firma Cisco, realizując swoje zobowiązania w zakresie innowacyjnych rozwiązań sieciowych oraz do pracy zespołowej dla małych firm i ich partnerów, poinformowała o wprowadzeniu na rynek nowych produktów, usług i pomocy technicznej.
Nowe rozwiązania pomogą małym firmom zwiększyć wydajność i uzyskać przewagę nad konkurentami, przy mniejszej ilości czasu poświęconej na zarządzanie narzędziami IT. Część z nowych rozwiązań stanowi rozszerzenie serii Cisco Small Business Pro, która umożliwia partnerom firmy Cisco budowanie, instalowanie i zarządzanie systemami zaspokajającymi rosnące potrzeby małych firm
w zakresie produktów technologicznych.
Nowe produkty
Firma Cisco rozszerzyła oferty Cisco Small Business oraz Cisco Small Business Pro, które obecnie obejmują ponad 100 produktów.
Nowe rozwiązania z serii Cisco Small Business Pro:
- Przełączniki z serii Cisco ESW 500 z serii Cisco Small Business Pro: wydajne, zarządzane przełączniki ethernetowe, które umożliwiają zwiększenie produktywności małych firm oraz skrócenie czasu reakcji na potrzeby klientów dzięki eliminacji przestojów sieci i zapobieganiu zakłóceniom w działalności firmy.
- Przełączniki z serii ESW 500 zapewniają łatwą integrację z pozostałymi rozwiązaniami Cisco Small Business Pro i Cisco Smart Business Communications System oraz umożliwiają utworzenie niezawodnej sieci.
- Przełączniki z serii ESW 500 są objęte rozszerzoną pięcioletnią gwarancją, która udostępnia usługę wymiany sprzętu w następnym dniu roboczym, (jeśli jest to możliwe), darmowe programy korygujące, usługę dodatkowej pomocy technicznej przez 90 dni oraz roczną pomoc techniczną przez czat (click-to-chat).
- Brama telefonii IP Cisco SPA8800 z serii Cisco Small Business Pro: ekonomiczne rozwiązanie, które umożliwia małym firmom łączenie central IP PBX źródłowego oprogramowaniem typu „open source” z istniejącymi analogowymi telefonami i faksami. Brama oferuje doskonałą jakość połączeń głosowych w wymagających i zróżnicowanych warunkach sieciowych. Dlatego małe firmy nie muszą martwić się o jakość połączeń i mogą zawsze zachować profesjonalizm w kontaktach z klientami.
Nowy produkt z serii Cisco Small Business:
- Kamera IP Cisco PVC300: łatwa w obsłudze kamera IP przeznaczona do nadzoru, która pomaga małym firmom chronić pracowników i mienie przedsiębiorstwa. Jest to możliwe dzięki połączeniu wideo w czasie rzeczywistym, które może być dostępne z dowolnego miejsca, nawet za pomocą telefonu komórkowego obsługującego połączenie z Internetem. Wybrane funkcje:
- Pochylanie, obracanie i zbliżanie oraz oprogramowanie do zarządzania maksymalnie 16 kamerami z jednej lokalizacji.
- Wysyłanie ostrzeżeń o wykryciu ruchu oraz integracja z alarmami, czujnikami otwarcia drzwi
i systemami bezpieczeństwa. - Wyjątkowa jakość obrazu nawet przy słabym oświetleniu, np. w magazynach.
- Łatwa integracja z sieciowymi systemami pamięci masowej Cisco NSS2000 i NSS3000 umożliwia przechowywanie i tworzenie kopii zapasowych plików wideo.
Firma Cisco poinformowała także o rozszerzeniu systemu Cisco Smart Business Communications System:
- Cisco Smart Business Communications System (SBCS) 1.5: kompletny system współpracy
i komunikacji, który łączy biura, pracowników i klientów w dowolnym miejscu i czasie. - Wersję 1.5 charakteryzuje niższa cena, skalkulowana w oparciu o ofertę produktów z serii Cisco Unified Communications 500, a także jeszcze niższy koszt w przeliczeniu na użytkownika
w połączeniu z przełącznikami z serii Cisco ESW 500. - Wersja 1.5 zawiera nowe aplikacje, które zwiększą wydajność i usprawnią obsługę klientów. Są to między innymi:
- WebEx PhoneConnect — zapewnia małym firmom możliwość łatwego oglądania seminariów internetowych oraz uczestnictwa w telekonferencjach przy pomocy telefonu IP firmy Cisco. Takie rozwiązanie zapewnia oszczędność czasu i stymuluje współpracę.
- Cisco TimeCardView — umożliwia pracownikom rejestrację czasu rozpoczęcia
i zakończenia pracy, śledzenie godzin pracy oraz pobieranie informacji do aplikacji obsługujących listę płac z telefonu IP. - Single Number Reach — usprawnia obsługę klienta i praktycznie eliminuje nieodebrane połączenia dzięki funkcji przekierowania połączeń do telefonu biurkowego, urządzeń mobilnych, oprogramowania obsługującego połączenia telefoniczne lub innego rodzaju telefonu, z którego pracownik korzysta najchętniej.
- Aplikacje do monitorowania sieci i zarządzania nimi innych producentów umożliwiają partnerom zachowanie pewności, że sieć działa sprawnie a właściciel firmy może się skoncentrować na jej działalności.
Pełniejsze wsparcie dla małych firm i partnerów Cisco
Firma Cisco zaprezentowała nową usługę Cisco Small Business Pro, która oferuje małym firmom dostępną w korzystnej cenie trzyletnią pomoc techniczną także dla rozwiązań z serii Cisco Small Business Pro.
W ramach tej usługi oferowane są uaktualnienia oprogramowania, wymiana w razie konieczności uszkodzonego sprzętu w następnym dniu roboczym, a także rozszerzony dostęp do Centrum obsługi małych firm (Cisco Small Business Support Center), który teraz jest zapewniony na całym świecie.
Firma Cisco zapewnia także opartą na społeczności pomoc techniczną w systemie 24/7, która jest dostępna w ramach internetowej Społeczności wsparcia dla małych firm (Cisco Small Business Support Community). Od stycznia 2009 r. liczba użytkowników tej usługi zwiększyła się ponad pięciokrotnie. Społeczność umożliwia partnerom i klientom dzielenie się wiedzą i doświadczeniem w zakresie technologii, które umożliwiają rozwiązanie problemów biznesowych i pomagają w rozwoju małych firm.
Dla partnerów handlowych obsługujących klientów z segmentu małych firm wprowadzono nowe oferty, które pomogą zwiększyć rentowność sprzedaży rozwiązań Cisco przeznaczonych dla tego sektora. Są to między innymi:
- Wyższe rabaty dla certyfikowanych partnerów Select, którzy biorą udział w globalnym programie zwiększania rentowności Partner Development Funds — maksymalnie 15 000 USD do 25 lipca 2009 r.
- Nowy program Small Business Performance Accelerator — globalny program mający na celu zwiększenie rentowności dostępny dla zarejestrowanych partnerów, którzy sprzedają produkty przeznaczone dla małych firm.
- Wydłużenie okresu spłaty do 90 dni w ramach sześciomiesięcznego pakietu stymulującego przeznaczonego dla partnerów, którzy obecnie uczestniczą w programie umożliwiającym wydłużenie okresu spłaty.
Ceny i finansowanie produktów
Ceny przełączników z serii Cisco ESW 500 zawierają się w przedziale od 659 do 3.299 USD,
w zależności od modelu. Urządzenia są objęte pięcioletnią ograniczoną gwarancją na sprzęt i pomocą techniczną udzielaną przez Centrum obsługi małych firm (Cisco Small Business Support Center). Ceny różnią się w zależności od regionu.
Rozwiązanie Cisco SBCS 1.5 umożliwia partnerom skorzystanie z nowych cen komponentów
i obniżenie ogólnego kosztu systemu o ponad 25 procent. Dzięki temu cena może wynieść jedynie 453 USD na użytkownika, nawet w przypadku konfiguracji przeznaczonej dla ośmiu użytkowników. Ceny różnią się w zależności od regionu, liczby użytkowników, potrzeb biznesowych i szczegółowych konfiguracji.
Cena bramy telefonii IP Cisco SPA8800 wynosi 600 USD i może zależeć od regionu.
Cena kamery IP Cisco PVC300 wynosi 794 USD i może zależeć od regionu.
W Europie dla jednorodnych technologii komunikacyjnych i sieciowych dostępny jest plan finansowania EasyLease z zerowymi odsetkami.
Dostępność produktów
Przełączniki z serii Cisco ESW 500 są już dostępne w Europie, w tym w Polsce. Bramka telefonii IP Cisco SPA8800 jest już dostępna w Europie, w tym w Polsce. Rozwiązanie Cisco SBCS 1.5 oraz kamera IP Cisco PVC300 są już dostępne na całym świecie w tym w Polsce. Wszystkie produkty są dostępne dla małych firm u partnerów i dealerów firmy Cisco.
Ian Pennell, wiceprezes ds. technologii dla małych firm w Cisco powiedział: „Uważamy, że małe firmy mają ogromny wpływ na społeczności na całym świecie oraz na globalną gospodarkę. Dzięki naszej szerokiej ofercie produktów, usług i pomocy technicznej realizujemy zobowiązania dotyczące zapewnienia małym firmom technologii, które umożliwiają rozwiązanie problemów biznesowych oraz pomagają zyskać przewagę nad konkurencją i osiągnąć sukces w tych trudnych czasach.”
Rick Moran, wiceprezes ds. marketingu w zakresie rozwiązań dla małych firm w Cisco powiedział: „Aby małe firmy mogły się rozwijać, muszą mieć łatwy i szybki dostęp do odpowiednich usług, pomocy technicznej oraz społeczności ekspertów i użytkowników. Nasza oferta obejmuje dostęp do serwisu internetowego z użyciem funkcji „click to chat” i „buy now” oraz do społeczności użytkowników oferującej wsparcie w trybie Web 2.0. Dzięki nim małe firmy mogą skorzystać z potrzebnej usługi lub pomocy technicznej w dogodnym dla nich czasie i formie.”
źródło: Cisco