Archiwalne

Numery alarmowe w easyCALL

24.04.2008

easyCALL umożliwił w swojej sieci korzystanie z numerów alarmowych. Operator obsługuje połączenia na numery 112 (ogólny numer alarmowy), 997 (Policja), 998 (Straż Pożarna) oraz 999 (pogotowie ratunkowe).

Trudności z połączeniami na numery alarmowe z sieci telefonii internetowej mają analogiczną przyczynę jak problemy z tego typu połączeniami występujące w sieciach komórkowych. Wynikają one ze wspólnej cechy tych systemów telekomunikacyjnych - delokalizacji użytkownika wraz z telefonem. Ponieważ zarówno w telefonii VoIP jak i komórkowej - w przeciwieństwie do klasycznej telefonii przewodowej - użytkownik telefonu nie jest ściśle związany z określoną lokalizacją, więc przy łączeniu na numery alarmowe powstaje problem wyboru najbliższej placówki służb ratunkowych (komendy Policji, stacji Pogotowia Ratunkowego, komendy Straży Pożarnej).

Operatorzy sieci komórkowych rozwiązali ten problem poprzez wprowadzenie lokalizacji położenia telefonu komórkowego, dzięki czemu połączenia na numer alarmowy 112 są realizowane do najbliższego centrum ratunkowego. W telefonii internetowej, ze względu na strukturę i właściwości sieci telekomunikacyjnych umożliwiających dostęp do Internetu, precyzyjna lokalizacja użytkownika jest procesem dużo trudniejszym i czasochłonnym niż w telefonii komórkowej.

- Trudności związane z lokalizacją użytkownika i co za tym idzie przyporządkowania go do określonego centrum ratunkowego, komendy Policji, Straży Pożarnej czy stacji Pogotowia Ratunkowego rozwiązaliśmy w najprostszy możliwy sposób - wyjaśnia Michał Jakubowski z esyCALL. - Użytkownicy po prostu sami, w panelu administracyjnym swojego konta VoIP, wskazują swoją lokalizację. Wtedy połączenia na numery alarmowe są automatycznie kierowane do odpowiednich, terytorialnie najbliższych wzywającemu, służb - dodaje Michał Jakubowski.

źródło: easyCALL

News Korzyści z posiadania wirtualnego numeru telefonu

W dobie cyfryzacji i rosnącej potrzeby mobilności, wirtualne numery telefonów zyskują na popularności. Ich wszechstronność oraz liczne korzyści sprawiają, że stają się one atrakcyjnym rozwiązaniem zarówno dla firm, jak i osób prywatnych. Wirtualny numer telefonu, który działa za pośrednictwem Internetu, umożliwia odbieranie połączeń i wiadomości SMS bez potrzeby posiadania fizycznej karty SIM. To nowoczesne rozwiązanie oferuje wiele zalet, które warto poznać. czytaj więcej

News Wi-Fi calling - co to jest i jak działa?

Problemy z zasięgiem w niektórych miejscach mieszkania? A może podczas przechodzenia przez klatkę schodową? Jeszcze gorzej, jeśli występują one w biurze – miejscu, gdzie musimy wykonywać i odbierać połączenia służbowe. Wszystko to może się zdarzyć ze względu na fakt, że zasięg poszczególnych operatorów komórkowych różni się od siebie zależnie od miejsca. czytaj więcej

News Co to za numer, kto dzwonił, kogo to numer - Dowiedz się, kto dzwonił

Nie odebrałeś telefonu od nieznanego rozmówcy? Jeśli chcesz dowiedzieć się, kto do Ciebie dzwonił? Jeśli tak możesz sprawdzić właściciela numeru telefonu w specjalnej wyszukiwarce, lub na kilka innych sposobów. W tym artykule przedstawimy kilka z nich. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Kiedy nagrywanie rozmów jest koniecznością:innovaphone Recording: Elastyczne rozwiązanie do nagrywania

Sindelfingen, 15 lutego 2023 - Nagrywanie i archiwizowanie rozmów telefonicznych jest często niezbędne w komunikacji korporacyjnej i w przypadku infrastruktur krytycznych - na przykład podczas negocjacji umów, w scenariuszach rozmów alarmowych w policji i w straży pożarnej. innovaphone Recording umożliwia nagrywanie rozmów telefonicznych dla wszystkich sektorów biznesowych, w których wymagana jest dokumentacja rozmów. czytaj więcej

Wiadomości firmowe 8 groszy za połączenie na numer komórkowy w TeleCube

Operator telefonii VoIP TeleCube obniżył stawki na połączenia z polskimi numerami komórkowymi oraz stacjonarnymi dla nowych Klientów. czytaj więcej