easyCALL umożliwił w swojej sieci korzystanie z numerów alarmowych. Operator obsługuje połączenia na numery 112 (ogólny numer alarmowy), 997 (Policja), 998 (Straż Pożarna) oraz 999 (pogotowie ratunkowe).
Trudności z połączeniami na numery alarmowe z sieci telefonii internetowej mają analogiczną przyczynę jak problemy z tego typu połączeniami występujące w sieciach komórkowych. Wynikają one ze wspólnej cechy tych systemów telekomunikacyjnych - delokalizacji użytkownika wraz z telefonem. Ponieważ zarówno w telefonii VoIP jak i komórkowej - w przeciwieństwie do klasycznej telefonii przewodowej - użytkownik telefonu nie jest ściśle związany z określoną lokalizacją, więc przy łączeniu na numery alarmowe powstaje problem wyboru najbliższej placówki służb ratunkowych (komendy Policji, stacji Pogotowia Ratunkowego, komendy Straży Pożarnej).
Operatorzy sieci komórkowych rozwiązali ten problem poprzez wprowadzenie lokalizacji położenia telefonu komórkowego, dzięki czemu połączenia na numer alarmowy 112 są realizowane do najbliższego centrum ratunkowego. W telefonii internetowej, ze względu na strukturę i właściwości sieci telekomunikacyjnych umożliwiających dostęp do Internetu, precyzyjna lokalizacja użytkownika jest procesem dużo trudniejszym i czasochłonnym niż w telefonii komórkowej.
- Trudności związane z lokalizacją użytkownika i co za tym idzie przyporządkowania go do określonego centrum ratunkowego, komendy Policji, Straży Pożarnej czy stacji Pogotowia Ratunkowego rozwiązaliśmy w najprostszy możliwy sposób - wyjaśnia Michał Jakubowski z esyCALL. - Użytkownicy po prostu sami, w panelu administracyjnym swojego konta VoIP, wskazują swoją lokalizację. Wtedy połączenia na numery alarmowe są automatycznie kierowane do odpowiednich, terytorialnie najbliższych wzywającemu, służb - dodaje Michał Jakubowski.
źródło: easyCALL