Dziś na rynku obligacji GPW, Catalyst, zadebiutowały obligacje korporacyjne Multimedia Polska. Do notowań wprowadzono papiery o wartości 400 mln zł. To dotychczas największa pod względem wartości emisja obligacji korporacyjnych, które wprowadzono do notowań na Catalyst – bez uwzględnienia emisji obligacji banków.
Obligacje Multimedia Polska zostały wyemitowane 13 maja 2010 r. Środki pozyskane z emisji zostały już wykorzystane na redukcję zadłużenia bankowego i skup akcji własnych. W zakończonym właśnie pierwszym etapie skupu, spółka z sukcesem nabyła 20% akcji własnych.
- Multimedia Polska ma coraz bogatszą historię na polskim rynku kapitałowym. Czujemy się jego ważną częścią. W listopadzie 2006 r. kiedy nasze akcje debiutowały na GPW byliśmy tuż po zakończeniu największej wówczas w historii oferty publicznej prywatnych spółek w Polsce. Dziś na Catalyst debiutują obligacje o wartości 400 mln zł. Nie uwzględniając banków, jest to największa dotychczas emisja wśród spółek, których obligacje weszły do notowań Catalyst – komentuje Andrzej Rogowski, Prezes Multimedia Polska. – Nasza decyzja o wprowadzeniu obligacji do notowań to korzyść dla inwestorów, ale także samej spółki. Obligacje to nowa, alternatywna możliwość inwestycji jaką daliśmy instytucjom zainteresowanym naszą spółką. Nam natomiast operacja w połączeniu z zakończonym pierwszym etapem buy-backu i planowanym w związku z tym zmniejszeniem kapitału, pozwoli nie tylko na zrefinansowanie zadłużenia bankowego, ale na poprawę efektywności wykorzystania kapitałów własnych.
Charakterystyka obligacji Multimedia Polska notowanych na Catalyst:
Data emisji: 13 maja 2010 r.
Data wykupu: 30 listopada 2015 r.
Wartość nominalna: 400.000.000 zł; 800 obligacji na okaziciela o wartości nominalnej 500.000 zł każda
Oprocentowanie: WIBOR 6M powiększony o marżę
Rynek notowań: Catalyst / BondSpot
Inwestorzy: całość emisji objęta przez krajowych inwestorów instytucjonalnych, w tym OFE, TFI i ubezpieczycieli, łącznie ponad 15 instytucji finansowych
Cele emisji: refinansowanie dotychczasowego kredytu bankowego, skup akcji własnych
Organizator, Dealer, Agent Emisji: Bank Pekao
Doradca finansowy: Unicredit CAIB Poland
Decyzję o emisji obligacji podjęło ZWZ akcjonariuszy spółki, które odbyło się 10 maja 2010 r. Jednocześnie ZWZ podjęło uchwałę o zaciągnięciu kredytu bankowego w wysokości około 330 mln zł. Dzięki emisji obligacji i nowemu kredytowi spółka miała do dyspozycji około 730 mln zł. Z pozyskanych środków zrefinansowano zadłużenie bankowe w wysokości 430 mln zł (w tym 400 mln zł z tytułu kredytu konsorcjalnego zaciągniętego w grudniu 2009 r.). W efekcie zadłużenie bankowe spadło o 100 mln zł. Pozostałe środki z emisji obligacji tj. około 300 mln zł zostały przeznaczone na skup akcji własnych.
źródło: Multimedia
News Prezes UOKiK wydał decyzję dotyczącą Multimedia Polska
Klienci spółki odzyskają abonament za dwa miesiące, dostaną 50 minut albo 5 GB internetu.Operator uniknął kary finansowej, ponieważ wyeliminuje skutki swoich praktyk. czytaj więcej
News Prezes UOKiK wydał decyzję dotyczącą Multimedia Polska
Klienci spółki odzyskają abonament za dwa miesiące, dostaną 50 minut albo 5 GB internetu.Operator uniknął kary finansowej, ponieważ wyeliminuje skutki swoich praktyk. czytaj więcej
News Usługi Starlink - zasady działania i dostępność
Firma SpaceX, mimo że jest stosunkowo młoda, należy do jednych z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Trudno się temu dziwić, to właśnie ona na nowo rozpaliła ludzkie fascynacje kosmosem i wznieciła marzenia o jego podboju. Wprowadza na rynek innowacyjne rozwiązania technologiczne, do niedawna znajdujące się wyłącznie w sferze fantastyki naukowej. Zalicza się do nich system satelitarny Starlink, z którego może korzystać każdy z nas.1. Czym jest Starlink? – Podstawowe informacje.
2. Satelity Starlink – łączność na całym świecie.
3. Usługi Starlink – routery i abonament. czytaj więcej
News Samsung Galaxy S25, S25 Ultra i S25+ - który model wybrać?
Miłośnicy doczekali się! Samsung wprowadził na rynek nową serię smartfonów Galaxy S25, w której znajdziemy modele S25, S25+ oraz S25 Ultra. Każdy z nich to, oprócz pewnych podobieństw, unikalne funkcje i specyfikacje, dostosowane do różnych potrzeb użytkowników. Wybór odpowiedniego modelu może być wyzwaniem, dlatego warto przyjrzeć się bliżej ich cechom, aby podjąć świadomą decyzję. Porównujemy te trzy urządzenia, analizując ich kluczowe różnice i zalety, aby pomóc Ci wybrać smartfon idealnie dopasowany do Twoich oczekiwań.1. Samsung Galaxy S25 - na podstawowe potrzeby i mniejszy budżet
2. Samsung Galaxy S25+, czyli starszy brat
3. Najmocniejszy zawodnik, czyli Samsung Galaxy S25 Ultra czytaj więcej