Archiwalne

PTC: podsumowanie wyników finansowych za 2007

28.02.2008

Polska Telefonia Cyfrowa przedstawiła przedstawiła wyniki finansowe po czterech kwartałach 2007 roku.

  • Rosnące przychody Spółki
  • Wzrost liczby klientów abonamentowych o blisko 20% w porównaniu do 2006 roku
  • Spadek kosztów pozyskania klienta o ponad 4,5% w skali roku
  • Wskaźnik odłączeń churn dla klientów abonamentowych na poziomie 0,7% miesięcznie
  • Wzrost przyłączeń netto o ponad 40% w czwartym kwartale

Polska Telefonia Cyfrowa w czwartym kwartale 2007 r. osiągnęła przychody 1,928 mld zł, co stanowi wzrost o 6,8% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Łączne przychody Spółki w 2007 roku wyniosły 7,426 mld zł, rosnąc o 4,1% w porównaniu do 2006 roku.

Przyjęta przez PTC od początku 2007 roku strategia rozwoju segmentu post-paid miała swoje odzwierciedlenie w wynikach operatora. W tym czasie liczba abonentów wzrosła o 19,4%
w skali roku, dzięki czemu udział tego typu klientów osiągnął prawie 42% w ogólnej bazie klientów PTC. Całkowita liczba przyłączeń netto w 2007 roku wyniosła 770 tys., z czego 277 tysięcy w czwartym kwartale, co oznacza wzrost o 41,3% w stosunku do trzeciego kwartału 2007 roku.

Całkowita liczba klientów na koniec 2007 roku wynosiła 12,998 mln i była wyższa o 6,3% w stosunku do roku 2006.

EBITDA za 2007 rok wyniosła 2,445 mld zł wzrastając o 10,2% w porównaniu do roku poprzedniego. Nastąpiła również poprawa marży EBITDA, która na koniec 2007r. wyniosła prawie 33%, natomiast rok wcześniej 31%.

Wskaźnik ARPU dla całej bazy klientów PTC w czwartym kwartale 2007 roku wyniósł 48 zł, natomiast w całym 2007 roku 47 zł. W porównaniu do 2006r. o 5 złotych zmniejszył się koszt pozyskania jednego klienta (SAC) i wyniósł on 104 złote. Utrzymany został bardzo niski wskaźnik odłączeń (churn), który dla klientów kontraktowych wyniósł w całym 2007 roku średnio 0,7% miesięcznie.

Pomimo pojawiania się na rynku ofert kolejnych operatorów i stale rosnącego, sięgającego już 109%, nasycenia rynku, PTC poprawiła swoje wyniki finansowe i zwiększyła bazę abonencką. Firma osiągnęła to dzięki wprowadzaniu nowych usług, atrakcyjnej ofercie oraz wysokim nakładom inwestycyjnym, sięgających 15% przychodów. Działania te zaowocowały, m. in., objęciem siecią 3G ponad 160 miejscowości, tj. 36% populacji kraju. PTC, jako pierwsza w Polsce, zaoferowała HSDPA 7,2 oraz rozpoczęła testy, dostępne dla wszystkich klientów, technologii HSUPA z prędkością do 1,9 Mbps.

źródło: PTC

News Czy ładowarka do iPhone'a musi być oryginalna?

Ładowanie telefonu to codzienna czynność, która dla większości użytkowników pozostaje oczywista. Jednak wybór odpowiedniej ładowarki do iPhone’a może wpływać na bezpieczeństwo urządzenia i jego wydajność. Wiele osób zastanawia się, czy zamienniki oryginalnych ładowarek są dobrym pomysłem. Odpowiedź nie jest jednoznaczna, ale przy odpowiednim wyborze zamiennik może być równie funkcjonalny i bezpieczny jak produkt Apple. czytaj więcej

News Czy można naprawić telefon nie wychodząc z domu? Naprawa telefonu na odległość

Smartfony stały się nieodłącznym elementem naszego życia. Niestety, jak każde urządzenie, są narażone na różne uszkodzenia, które mogą utrudniać codzienne funkcjonowanie. W takich sytuacjach często zastanawiamy się, jak szybko i sprawnie naprawić nasz telefon. Czy serwis wysyłkowy jest odpowiedzią na te problemy? Czy można naprawić telefon, nie wychodząc z domu? czytaj więcej

News Jak Dział IT Może Wspomóc Inne Działy w Twojej Firmie: Kluczowe Strategie i Technologie

W dzisiejszym świecie, dział IT pełni kluczową rolę w tworzeniu i utrzymaniu konkurencyjności firmy. Jego wsparcie dla innych działów jest niezbędne do zapewnienia efektywności operacyjnej. Poniżej przedstawiamy, jak dział IT może wspomóc inne działy w firmie, z wykorzystaniem najnowszych technologii i strategii. czytaj więcej

News Co to jest SLA w hostingu? Jakie SLA jest dobre? Sprawdź!

Bardzo często decydując się na korzystanie ze specjalistycznych usług czy zaawansowanych systemów informatycznych siłą rzeczy skazujemy się na wsparcie osób trzecich. Wynika to chociażby z braku odpowiedniej wiedzy, kwalifikacji, dostępu do systemów itd. O ile zapewnienie ciągłości działania systemu czy dostępu usługi jest dla kluczowe dla Twojego biznesu powinieneś koniecznie zadbać o odpowiednie zapisy umowne lub wykupić dodatkowe SLA. Czym jest i jak działa SLA? Na co powinieneś zwrócić uwagę w kontekście usług hostingowych? czytaj więcej