Urząd Komunikacji Elektronicznej przedstawił raport w sprawie okresów ważności konta użytkownika oraz zasad odzyskania niewykorzystanych środków na koncie określonych w ofertach dostawców usług przedpłaconych (pre-paid).
Niniejszy raport analizuje okresy ważności kont użytkowników usług pre-paid oraz możliwość i sposób odzyskania niewykorzystanych środków na koncie. Raport porównuje warunki dostępnych na rynku na dzień 28 maja 2010 r. ofert usług przedpłaconych, czyli ofert następujących operatorów: PTK Centertel Sp. z o.o. (Orange POP, Orange GO), Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o. (Era TAK TAK, Heyah, tuBiedronka), Polkomtel SA (Simplus, SamiSwoi), P4 Sp. z o.o. (Play Fresh), Centernet S.A (CenterNet dzieciom, wRodzinie), Aspiro Sp. z o.o. (mBank Karta), Avon Mobile Sp. z o.o. (myAvon), Mobile Entertainment Company Sp. z o.o. (Mobilking), CP Telecom Sp. z o.o. (Carrefour Mova na Kartę), Cyfrowy Polsat SA, GG Network SA (GaduAir).
Celem niniejszego raportu jest ocena stanu rynku usług przedpłaconych w zakresie okresów ważności kont i niewykorzystanych środków na koncie po roku od opublikowania „Stanowiska Prezesa UKE w sprawie wyznaczonych przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych - świadczących usługi przedpłacone - okresów na doładowanie kont użytkowników usług przedpłaconych (pre-paid) oraz potrącaniu przez nich środków na tym koncie po jego wygaśnięciu, niezależnie od ich wysokości", a w oczekiwaniu na wejście w życie nowelizacji ustawy Prawo telekomunikacyjne w zakresie rozszerzenia definicji abonenta.
źródło: UKE