Archiwalne

Rozwiązanie Alcatela-Lucenta pomaga operatorom przekształcić telefony komórkowe w urządzenia ratujące życie

22.11.2010

Wykorzystując telefon komórkowy, który większość osób zawsze ma przy sobie — operatorzy mogą obecnie wspierać agencje rządowe w nawiązywaniu natychmiastowego kontaktu z obywatelami. Dzięki temu mogą ocalić ich życie i dobytek w razie ataku terrorystycznego, klęski żywiołowej, fatalnych warunków pogodowych lub wypadku drogowego. Dzięki nowemu rozwiązaniu opracowanemu przez Alcatela-Lucenta, współpracującemu z inteligentnymi sieciami operatorów, miliony użytkowników telefonów komórkowych w ciągu kilku sekund mogą być powiadomione o zagrożeniu o zasięgu ogólnokrajowym lub lokalnym.

Rozwiązanie Broadcast Message Center (BMC) Alcatela-Lucenta umożliwia operatorom wysyłanie komunikatów rządowych agencji do użytkowników telefonów komórkowych znajdujących się w określonej lokalizacji. Rozwiązanie Broadcast Message Center umożliwia przesyłanie komunikatów alarmowych użytkownikom telefonów komórkowych na obszarach różnej wielkości — od całego kraju po kilka przecznic. Dzięki temu platforma gwarantuje, że ostrzeżenia i informacje o krytycznym znaczeniu dotrą do odpowiednich osób w odpowiednim czasie.

„Ponad 70% ludzi na całym świecie ma dostęp do telefonu komórkowego, dlatego jest to idealne urządzenie do ostrzegania możliwie największej liczby ludzi w możliwie najkrótszym czasie” — powiedział Scott Ellison, wiceprezes ds. technologii mobilnych i platform konsumenckich w instytucie IDC. „Wykorzystanie technologii rozsiewczej w sieciach komórkowych umożliwia rozwiązaniu Broadcast Message Center Alcatela-Lucenta ominięcie przeciążenia sieci towarzyszącego zazwyczaj sytuacjom zagrożenia i natychmiastowe dostarczenie ostrzeżenia o niebezpieczeństwie, kiedy liczy się każda sekunda, a stawką jest bezpieczeństwo ludzi”.

Wyniki testów i wdrożeń komercyjnych u różnych największych operatorów na całym świecie dowodzą, że rozwiązanie Broadcast Message Center gwarantuje operatorom zgodność ze standardami powiadamiania kryzysowego w Stanach Zjednoczonych i Europie. Dzięki temu służby zarządzania kryzysowego mogą szybko rozpowszechniać wśród obywateli ostrzeżenia i informacje dotyczące bezpieczeństwa. W sierpniu operator Sprint oraz Kalifornijska Agencja Zarządzania Kryzysowego poinformowali o wdrożeniu rozwiązania Broadcast Messaging Center Alcatela-Lucenta w ramach pilotażowego programu ochrony społeczeństwa, realizowanego w okręgu San Diego. W październiku dział centrum zarządzania kryzysowego na Florydzie poinformował o pilotażowym wdrożeniu rozwiązania Broadcast Messaging Center Alcatela-Lucenta w ramach projektu Komercyjnego Komórkowego Systemu Ostrzegania (Commercial Mobile Alert System — CMAS) w rejonie Tampa.

„Coraz większe poleganie ludzi na telefonach komórkowych, sprawia że operatorzy traktują strategicznie możliwość przekazywania krytycznych informacji, które muszą natychmiast dotrzeć do odbiorców w sytuacjach kryzysowych” — powiedział Morgan Wright, wiceprezes działu globalnych rozwiązań komunikacyjnych o znaczeniu strategicznym (Global Mission Critical Communication Solutions) Alcatela-Lucenta. „Rozwiązanie Broadcast Message Center daje operatorom taką możliwość, dzięki czemu w czasie zagrożenia abonenci mogą odebrać wiadomość z ostrzeżeniem”.

Rozwiązanie Broadcast Message Center funkcjonuje jako bezpieczny interfejs między agencją zarządzania kryzysowego a siecią operatora. Odbiera ostrzeżenia o niebezpieczeństwie i rozsiewa je w sieciach komórkowych obsługujących abonentów na określonym obszarze geograficznym. Ostrzeżenia można wysłać do ściśle określonej grupy od biorców, np.:

  • rezydentów na obszarach zagrożonych powodzią, pożarem, gwałtownymi opadami, wichurami itp.;
  • studentów, wykładowców i rodziców, w celu ostrzeżenia ich o zagrożeniu na uczelni;
  • osób i pracowników przebywających na lotnisku, w supermarkecie lub biurowcu, w celu ewakuowania ich z powodu nieszczelności instalacji gazowej lub znalezienia podejrzanej paczki;
  • obywateli, w celu przekazania im informacji o porwaniu dziecka;
  • osób poruszających się po ulicach, w celu ostrzeżenia ich o rozlaniu chemikaliów, wypadku drogowym lub zamknięciu ulicy.

Wiadomości tekstowe połączone są z wibracją o specjalnej częstotliwości i sygnałem dźwiękowym dla niedosłyszących lub niedowidzących użytkowników telefonów komórkowych. Rozwiązanie Broadcast Message Center ułatwia operatorom zarządzanie priorytetami wiadomości oraz ich dostarczania, planowania i retransmisji, co ma kluczowe znaczenie podczas sytuacji kryzysowej.

Elastyczność i skalowalność rozwiązania Broadcast Message Center pozwala operatorom używać go również do obsługi komunikatów komercyjnych. Reklamodawcy i grupy zainteresowane uzyskują alternatywny kanał marketingu targetowanego, przedsiębiorstwa i samorządy mogą skutecznie komunikować się z pracownikami terenowymi, a operatorzy mogą zaoferować abonentom dodatkowe usługi, stanowiące nowe źródła przychodu.

Szybki rozwój technologii bezprzewodowej sprawia, że staje się ona ważnym narzędziem dla centrów szybkiego reagowania, centrów zarządzania kryzysowego i społeczeństwa w sytuacjach zagrożenia. Dzięki doświadczeniu w dziedzinie technologii bezprzewodowej, kompletnej ofercie usług i wyznaczeniu nowych standardów i specyfikacji nowych interfejsów Alcatel-Lucent jest wiodącym dostawcą strategicznych rozwiązań komunikacyjnych dla sektora bezpieczeństwa publicznego.

źródło: Alcatel-Lucent

News Czy warto ubezpieczyć telefon?

Dla wielu z nas telefon komórkowy stał się przedmiotem, bez którego nie wyobrażamy sobie codziennego funkcjonowania. Służy nie tylko do komunikacji, ale jest także centrum zarządzania naszym życiem prywatnym i zawodowym. W związku z tym, pojawia się pytanie o zabezpieczenie tego cennego urządzenia. Czy warto ubezpieczyć telefon?

czytaj więcej

Wiadomości firmowe WatchGuard Day Kraków: nowe horyzonty bezpieczeństwa IT i praktyczne rozwiązania dla biznesu

WatchGuard to globalny lider w dostarczaniu kompleksowych rozwiązań z zakresu cyberbezpieczeństwa, który od lat zdobywa uznanie w raportach takich jak Canalys TrustRadius, Forester, CyberSecurity Breakthrough i AV-Comparatives. Firma ma na swoim koncie ponad milion wdrożeń na całym świecie, obsługując zarówno małe i średnie przedsiębiorstwa, jak i międzynarodowe korporacje. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Tworzenie protokołów ze spotkań, tłumaczenie jednym kliknięciem: Większa produktywność w codziennej pracy dzięki sztucznej inteligencji

Dzięki aplikacji Connect App firma innovaphone stworzyła interaktywną platformę, która umożliwia pracownikom przejrzystą komunikację. Teraz niemiecka firma z Sindelfingen idzie o krok dalej, integrując sztuczną inteligencję z platformą sztuczną inteligencję (AI). Współpraca w międzynarodowych zespołach staje się dzięki automatycznym tłumaczeniom w czasie rzeczywistym i zautomatyzowanym protokołom spotkań jeszcze łatwiejsza. czytaj więcej