Archiwalne

Rozwiązanie Alcatela-Lucenta pomaga operatorom przekształcić telefony komórkowe w urządzenia ratujące życie

22.11.2010

Wykorzystując telefon komórkowy, który większość osób zawsze ma przy sobie — operatorzy mogą obecnie wspierać agencje rządowe w nawiązywaniu natychmiastowego kontaktu z obywatelami. Dzięki temu mogą ocalić ich życie i dobytek w razie ataku terrorystycznego, klęski żywiołowej, fatalnych warunków pogodowych lub wypadku drogowego. Dzięki nowemu rozwiązaniu opracowanemu przez Alcatela-Lucenta, współpracującemu z inteligentnymi sieciami operatorów, miliony użytkowników telefonów komórkowych w ciągu kilku sekund mogą być powiadomione o zagrożeniu o zasięgu ogólnokrajowym lub lokalnym.

Rozwiązanie Broadcast Message Center (BMC) Alcatela-Lucenta umożliwia operatorom wysyłanie komunikatów rządowych agencji do użytkowników telefonów komórkowych znajdujących się w określonej lokalizacji. Rozwiązanie Broadcast Message Center umożliwia przesyłanie komunikatów alarmowych użytkownikom telefonów komórkowych na obszarach różnej wielkości — od całego kraju po kilka przecznic. Dzięki temu platforma gwarantuje, że ostrzeżenia i informacje o krytycznym znaczeniu dotrą do odpowiednich osób w odpowiednim czasie.

„Ponad 70% ludzi na całym świecie ma dostęp do telefonu komórkowego, dlatego jest to idealne urządzenie do ostrzegania możliwie największej liczby ludzi w możliwie najkrótszym czasie” — powiedział Scott Ellison, wiceprezes ds. technologii mobilnych i platform konsumenckich w instytucie IDC. „Wykorzystanie technologii rozsiewczej w sieciach komórkowych umożliwia rozwiązaniu Broadcast Message Center Alcatela-Lucenta ominięcie przeciążenia sieci towarzyszącego zazwyczaj sytuacjom zagrożenia i natychmiastowe dostarczenie ostrzeżenia o niebezpieczeństwie, kiedy liczy się każda sekunda, a stawką jest bezpieczeństwo ludzi”.

Wyniki testów i wdrożeń komercyjnych u różnych największych operatorów na całym świecie dowodzą, że rozwiązanie Broadcast Message Center gwarantuje operatorom zgodność ze standardami powiadamiania kryzysowego w Stanach Zjednoczonych i Europie. Dzięki temu służby zarządzania kryzysowego mogą szybko rozpowszechniać wśród obywateli ostrzeżenia i informacje dotyczące bezpieczeństwa. W sierpniu operator Sprint oraz Kalifornijska Agencja Zarządzania Kryzysowego poinformowali o wdrożeniu rozwiązania Broadcast Messaging Center Alcatela-Lucenta w ramach pilotażowego programu ochrony społeczeństwa, realizowanego w okręgu San Diego. W październiku dział centrum zarządzania kryzysowego na Florydzie poinformował o pilotażowym wdrożeniu rozwiązania Broadcast Messaging Center Alcatela-Lucenta w ramach projektu Komercyjnego Komórkowego Systemu Ostrzegania (Commercial Mobile Alert System — CMAS) w rejonie Tampa.

„Coraz większe poleganie ludzi na telefonach komórkowych, sprawia że operatorzy traktują strategicznie możliwość przekazywania krytycznych informacji, które muszą natychmiast dotrzeć do odbiorców w sytuacjach kryzysowych” — powiedział Morgan Wright, wiceprezes działu globalnych rozwiązań komunikacyjnych o znaczeniu strategicznym (Global Mission Critical Communication Solutions) Alcatela-Lucenta. „Rozwiązanie Broadcast Message Center daje operatorom taką możliwość, dzięki czemu w czasie zagrożenia abonenci mogą odebrać wiadomość z ostrzeżeniem”.

Rozwiązanie Broadcast Message Center funkcjonuje jako bezpieczny interfejs między agencją zarządzania kryzysowego a siecią operatora. Odbiera ostrzeżenia o niebezpieczeństwie i rozsiewa je w sieciach komórkowych obsługujących abonentów na określonym obszarze geograficznym. Ostrzeżenia można wysłać do ściśle określonej grupy od biorców, np.:

  • rezydentów na obszarach zagrożonych powodzią, pożarem, gwałtownymi opadami, wichurami itp.;
  • studentów, wykładowców i rodziców, w celu ostrzeżenia ich o zagrożeniu na uczelni;
  • osób i pracowników przebywających na lotnisku, w supermarkecie lub biurowcu, w celu ewakuowania ich z powodu nieszczelności instalacji gazowej lub znalezienia podejrzanej paczki;
  • obywateli, w celu przekazania im informacji o porwaniu dziecka;
  • osób poruszających się po ulicach, w celu ostrzeżenia ich o rozlaniu chemikaliów, wypadku drogowym lub zamknięciu ulicy.

Wiadomości tekstowe połączone są z wibracją o specjalnej częstotliwości i sygnałem dźwiękowym dla niedosłyszących lub niedowidzących użytkowników telefonów komórkowych. Rozwiązanie Broadcast Message Center ułatwia operatorom zarządzanie priorytetami wiadomości oraz ich dostarczania, planowania i retransmisji, co ma kluczowe znaczenie podczas sytuacji kryzysowej.

Elastyczność i skalowalność rozwiązania Broadcast Message Center pozwala operatorom używać go również do obsługi komunikatów komercyjnych. Reklamodawcy i grupy zainteresowane uzyskują alternatywny kanał marketingu targetowanego, przedsiębiorstwa i samorządy mogą skutecznie komunikować się z pracownikami terenowymi, a operatorzy mogą zaoferować abonentom dodatkowe usługi, stanowiące nowe źródła przychodu.

Szybki rozwój technologii bezprzewodowej sprawia, że staje się ona ważnym narzędziem dla centrów szybkiego reagowania, centrów zarządzania kryzysowego i społeczeństwa w sytuacjach zagrożenia. Dzięki doświadczeniu w dziedzinie technologii bezprzewodowej, kompletnej ofercie usług i wyznaczeniu nowych standardów i specyfikacji nowych interfejsów Alcatel-Lucent jest wiodącym dostawcą strategicznych rozwiązań komunikacyjnych dla sektora bezpieczeństwa publicznego.

źródło: Alcatel-Lucent

News Dobry i tani telefon – czy to możliwe?

Smartfon jest nieodłączną częścią naszej codzienności, która wymaga nieograniczonego oraz ciągłego dostępu do informacji. Jest mały, poręczny i zawsze pod ręką. Służy nie tylko do dzwonienia czy wysyłania wiadomości, ale i do rozrywki, przeglądania social mediów, odpisywania na maile czy pracy zdalnej. Wybór modeli o przeróżnych parametrach jest ogromny – jednocześnie jednak staje się niebywale trudny. Czy da się kupić dobry i tani telefon? O tym w dzisiejszym artykule! czytaj więcej

News Jak sfinansować zakup sprzętu IT do firmy? Mały przewodnik

Każda współczesna firma musi podążać z duchem czasu. W miarę postępu technologii, aktualizacja sprzętu IT staje się koniecznością nie luksusem. Jednak koszty związane z zakupem najnowszych urządzeń i oprogramowania mogą być wyzwaniem dla budżetu firmy. W tym artykule przedstawiamy przystępne opcje finansowania, które pomogą zrealizować technologiczne potrzeby Twojej działalności bez nadwyrężania finansów. czytaj więcej

News Fotowoltaika dla firm - jak uzyskać dofinansowanie w 2025 roku?

Instalacje fotowoltaiczne wciąż są jednym z najlepszych rozwiązań dla przedsiębiorców, którzy chcą ograniczyć stałe koszty prowadzenia firmy. Jest to co prawda niemała inwestycja, stąd też duża część właścicieli firm odkłada ją w czasie, ale warto ją poczynić. Istnieje bowiem wiele instrumentów finansowych, które pomogą zrealizować to przedsięwzięcie bez ponoszenia dużych nakładów finansowych. Dodatkowo dzięki programom dofinansowania fotowoltaiki przedsiębiorcy mogą obniżyć koszty inwestycji. Czy jednak w 2025 roku można liczyć na takie samo wsparcie? Przyjrzyjmy się dostępnym opcjom. czytaj więcej