Sony Ericsson modyfikuje założenia dotyczące marki w kolejnym etapie transformacji Firmy
Sony Ericsson ogłosił dziś kolejny etap trwających właśnie transformacji biznesowych - firma zaprezentowała modyfikację zewnętrznej tożsamości wizualnej oraz wartości swojej marki co jest wyrazem nowej wizji marki jako Communication Entertainment. Sony Ericsson potwierdził także przyjęcie nowo ogłoszonego hasła towarzyszącego marce Sony: ‘make.believe’, które będzie widoczne we wszystkich formach komunikacji z klientem, tak aby podkreślić swoje zaangażowanie w rozrywkę i współpracę z Grupą Sony.
„Połączenie komunikacji i rozrywki stanowiło sedno oferty Sony Ericsson od początku istnienia spółki joint venture. Hasło ‘make.believe’ przybliża Sony Ericsson do firm skupionych w grupie Sony i wyraża współistnienie komunikacji i rozrywki. Poprzez modyfikację naszej marki i przyjęcie hasła ‘make.believe’, chcemy jeszcze wyraźniej podkreślić naszą ofertę dotyczącą rozrywki dla klientów”, powiedziała Cathy Davies, Head of Brand Strategy w Sony Ericsson.
„Trwająca, właśnie transformacja biznesowa tworzy podstawy dla całkiem nowej firmy Sony Ericsson. Zmodyfikowane założenia dotyczące marki są kluczowym elementem tej strategii. W połączeniu z nową kulturą otwartości, transformacja ta wprowadza zmiany do naszego dotychczasowego sposobu planowania i tworzenia ofert, a także do sposobu w jaki zachęcamy klientów, aby byli bliżej nas poprzez platformy cyfrowe i media społecznościowe”, powiedział Lennard Hoornik, Head of Marketing w Sony Ericsson.
Wizualnie, Sony Ericsson zwiększy atrakcyjność swojego, rozpoznawalnego na całym świecie, „płynnego” logo, dodając siedem nowych wariantów kolorystycznych oraz „płynną energię”, wydobywającą się z logo, tak, aby całość nabrała bardziej zabawnego charakteru i wyróżniała się na cyfrowej arenie. Firma dąży również do przyjęcia bardziej otwartej i poszukującej postawy, zapraszając klientów do jeszcze większego uczestnictwa w jej działaniach, poprzez silniejsze skupienie się na interaktywnych kanałach cyfrowych i mediach społecznościowych.
Poprzez serię strategicznych kampanii marketingowych, które zostaną przeprowadzone tej jesieni, Sony Ericsson przedstawi swoją zmodyfikowaną tożsamość wizualną oraz zainauguruje hasło ‘make.believe’. Jedna z kampanii będzie miała charakter „wirusowy” i będzie nosiła tytuł ‘spark.something’ („zapoczątkuj wydarzenie”). Będzie ona dotyczyła nowych telefonów Satio, Aino i Yari. Sony Ericsson przeprowadzi także globalną kampanię aktywizującą związaną z Mistrzostwami Świata 2010 FIFA i swoją pozycją „Oficjalnego Telefonu Komórkowego” na tych mistrzostwach. Zjednoczy ona pasję miłośników piłki nożnej na całym świecie.
źródło: Sony Ericsson