Suntech S.A., producent oprogramowania dla operatorów telekomunikacyjnych zakończył proces rozbudowy systemów wspierających obsługę i rozliczanie abonentów Sferii.
Projekt zrealizowany przez specjalistów z firmy Suntech miał na celu rozbudowę funkcjonalności systemów związanych z obsługą klienta, rozliczaniem usług i obiegiem zleceń. Rozbudowa funkcjonalności systemów pozwoliła na integrację poszczególnych aplikacji z platformą Inteligent Network dostarczoną przez Alcatel – Lucent. W efekcie Sferia może oferować swoim klientom nowe, innowacyjne usługi. Przykładem jest tzw. NOMADIC, czyli telefon stacjonarny nowej generacji, charakteryzujący się mobilnością, funkcjami multimedialnymi, szybką i bezprzewodową transmisją danych.
„W związku z rozszerzeniem naszej oferty potrzebowaliśmy rozbudować systemy informatyczne. Oprogramowanie wspomagające główne procesy biznesowe zostało wdrożone w 2003 roku przez firmę Suntech. Spełniło ono nasze oczekiwania, m.in. dlatego, że od tego czasu zmieniało się wraz ze zmianami zachodzącymi w Sferii i uznaliśmy, że jeśli musimy rozszerzyć funkcjonalność poszczególnych aplikacji warto ponownie skorzystać z usług firmy Suntech” - powiedziała Elżbieta Pamięta, kierownik działu IT w Sferii.
Ostatnio Suntech zrealizował także rozbudowę systemu o funkcjonalność umożliwiającą sprzedaż i obsługę posprzedażną telefonów wyposażonych w karty RUIM (odpowiednik kart SIM w komórkach).
„Sferia jest pierwszą w Polsce oraz jedną z pierwszych w Europie siecią wykorzystującą radiowy dostęp w technologii CDMA – stawiało to dla nas specyficzne wymagania. Dodatkowo nasze rozwiązanie wyróżnia się tym, że zostało wdrożonych wiele systemów, ale co istotne maksymalnie zintegrowanych. Operatorowi zapewnia to integrację i automatyzację procesów w wielu działach firmy”. – powiedział Wojciech Franczak, wiceprezes Suntech.
źródło: Suntech