Ericsson zaprezentował na Międzynawowej Konwencji Nadawców IBC w Amsterdamie swoją nową, kompleksową platformę chmurową Ericsson MediaFirst, która obejmuje wszystkie źródła treści i sieci dostawy. W ten sposób Ericsson realizuje swoją zapowiadaną na początku roku wizję opartej na chmurze telewizji przyszłości, która ewoluuje wraz z klientem i jest dostępna na dowolnym urządzeniu.
Rozwój łączności szerokopasmowej, usług chmurowych i technologii mobilnej wprowadziły zamęt w całej branży telewizyjnej i mediów. Jak wyraźnie pokazują wyniki badań przedstawione w najnowszym sprawozdaniu Ericsson ConsumerLab, klienci szybko przestawiają się na usługi telewizyjne, które ułatwiają dostęp i personalizację przy zachowaniu najwyższej możliwej jakości. Ericsson MediaFirst odpowiada na te odkrycia.
U podstaw Ericsson MediaFirst znajduje się Ericsson MediaFirst TV Platform; programowalna, zoptymalizowana platforma przeznaczona do tworzenia, zarządzania i dostarczania najnowszej generacji płatnej telewizji. Platforma telewizyjna Ericsson MediaFirst pozwala operatorom na dostarczanie klientom najnowocześniejszych usług wideo na miliardy urządzeń, których podłączenie jest prognozowane na rok 2020. Platforma jest obecnie testowana przez grupę operatorów, oferowana w modelu „oprogramowanie jako usługa” i będzie powszechnie dostępna w drugim kwartale 2015 roku.
Per Borgklint, starszy wiceprezes i szef działu Rozwiązań Wspomagających Jednostki Organizacyjne w firmie Ericsson, mówi: „Nowe ekrany, urządzenia i usługi w szybkim tempie przekształcają sposób, w jaki klienci korzystają z treści. Ericsson MediaFirst oferuje operatorom płatnej telewizji elastyczność, innowacyjność i korzyści finansowe wynikające z nowoczesnych technologii chmurowych i usług internetowych, co oznacza duży krok do przodu w rozwoju technologii telewizyjnej. Dzięki Ericsson MediaFirst, firma Ericsson zaopatruje operatorów i dostawców usług w narzędzie potrzebne do sterowania ich firmami i pozwala im kształtować, a nie tylko reagować na rozwój telewizji.”
Platforma telewizyjna Ericsson MediaFirst jest otwarta i ustandaryzowana, ale nie ograniczona do konkretnej chmury, dzięki czemu pozwala na transmisję zarówno w publicznych jak i prywatnych chmurach OpenStack. Platforma oparta jest na zunifikowanej bazie, która umożliwia dynamiczny cykl wydawniczy, dostarcza operatorom możliwość płynnego wdrażania usług oraz oferuje widzom zupełnie nowe doświadczenia. Najważniejsze funkcje obejmują:
Prawdziwa telewizja w dowolnym miejscu: Pierwsza platforma telewizyjna Ericsson MediaFirst łączy najlepsze cechy tradycyjnej płatnej telewizji i treści dostępne od ręki z możliwością nawigacji i płynnym dostępem na wszystkich urządzeniach, od ekranów urządzeń mobilnych po odbiorniki TV.
Personalizacja: Użytkownicy mogą tworzyć własne profile lub udostępniać je innym domownikom, otrzymywać spersonalizowane sugestie i powiadomienia oparte na historii użytkownika i rankingach popularności. Dzięki funkcji rozpoznawania urządzenia osobistego, możliwa jest dynamiczna personalizacja usług.
Odkrywaj i czerp przyjemność: Wspólny system wyszukiwania integruje wszystkie rodzaje treści, użytkownicy mogą więc z łatwością odszukać ulubione treści w kanałach nadawanych na żywo, na żądanie, z przesunięciem czasowym czy dostępnym od ręki. Intuicyjna obsługa i polecenia głosowe przyspieszają wyszukiwanie.
Sprawność portalu dla operatorów: Usługi i sposób korzystania z nich można konfigurować za pomocą wspólnego portalu dla operatorów, co upraszcza skomplikowane i zróżnicowane systemy stosowane wcześniej przez operatorów usług płatnej telewizji. Zunifikowany portal dla operatorów umożliwia szybkie wprowadzanie innowacji i skraca czas od opracowania do płynnego wdrożenia nowych usług na wszystkich urządzeniach.
Solidny moduł analityczny portalu dla operatorów w czasie rzeczywistym dostarcza informacje o skuteczności kampanii i zaangażowaniu użytkowników. Pozwoli to operatorom płatnej telewizji na znaczną poprawę wydajności i rentowności ich działań przez dostosowywanie ofert w oparciu o zachowania klientów i maksymalizację obrotów dzięki dynamicznym modelom cenowym.
Wprowadzenie platformy telewizyjnej Ericsson MediaFirst bazuje na Ericsson Mediaroom 2.5, najnowszej wersji wiodącej na rynku platformy IPTV oraz Ericsson Mediaroom Reach, który rozszerza platformę Mediaroom na wszystkie odbiorniki. Ericsson MediaFirst i Ericsson Mediaroom wspólnie dostarczają operatorom telewizyjnym możliwość wdrażania wiodących usług telewizyjnych i stanowią inwestycję firmy Ericsson istotną w osiągnięciu pozycji lidera również na rynku telewizji i mediów.
źródło: Ericsson
Wiadomości firmowe Tworzenie protokołów ze spotkań, tłumaczenie jednym kliknięciem: Większa produktywność w codziennej pracy dzięki sztucznej inteligencji
Dzięki aplikacji Connect App firma innovaphone stworzyła interaktywną platformę, która umożliwia pracownikom przejrzystą komunikację. Teraz niemiecka firma z Sindelfingen idzie o krok dalej, integrując sztuczną inteligencję z platformą sztuczną inteligencję (AI). Współpraca w międzynarodowych zespołach staje się dzięki automatycznym tłumaczeniom w czasie rzeczywistym i zautomatyzowanym protokołom spotkań jeszcze łatwiejsza. czytaj więcejNews Wi-Fi calling - co to jest i jak działa?
Problemy z zasięgiem w niektórych miejscach mieszkania? A może podczas przechodzenia przez klatkę schodową? Jeszcze gorzej, jeśli występują one w biurze – miejscu, gdzie musimy wykonywać i odbierać połączenia służbowe. Wszystko to może się zdarzyć ze względu na fakt, że zasięg poszczególnych operatorów komórkowych różni się od siebie zależnie od miejsca. czytaj więcejNews Sport w telewizji vs Sport na żywo - Dlaczego warto wybrać się na stadion?
Zmagania sportowe od zawsze fascynowały ludzi. Oglądanie meczów, wyścigów czy pojedynków to dla wielu prawdziwa pasja, a dla innych – sposób na spędzenie wolnego czasu. czytaj więcejSony Nowy telewizor OLED Sony BRAVIA rozświetla intensywnym blaskiem tajemniczy, mroczny las
Sony ukazuje piękno natury w nowej, tryskającej kolorami reklamie przygotowanej na rozpoczęcie sprzedaży serii OLED BRAVIA AF8.- Ciemny, urokliwy las stopniowo rozjaśnia się i zmienia w nocną scenę, w której co jakiś czas pojawia się intensywnie świecące „okno na świat dnia”
- Fascynujący kontrast między zimnymi kolorami wieczornego nieba a intensywnym blaskiem dnia stanowi symboliczną zapowiedź nowych wrażeń przy oglądaniu obrazu na telewizorach OLED Sony BRAVIA AF8
- Autorem ścieżki dźwiękowej do reklamy jest Tom Walker, wokalista nagrywający dla Sony Music, który przygotował nową wersję własnego singla „Leave a Light On”
- Reklama powstała z okazji premiery najnowszych telewizorów OLED Sony BRAVIA AF8, które będą dostępne w sklepach od 23 kwietnia czytaj więcej