Archiwalne

Telewizja zmienia się dzięki „Ericsson MediaFirst”

19.09.2014

Ericsson zaprezentował na Międzynawowej Konwencji Nadawców IBC w Amsterdamie swoją nową, kompleksową platformę chmurową Ericsson MediaFirst, która obejmuje wszystkie źródła treści i sieci dostawy. W ten sposób Ericsson realizuje swoją zapowiadaną na początku roku wizję opartej na chmurze telewizji przyszłości, która ewoluuje wraz z klientem i jest dostępna na dowolnym urządzeniu.

Rozwój łączności szerokopasmowej, usług chmurowych i technologii mobilnej wprowadziły zamęt w całej branży telewizyjnej i mediów. Jak wyraźnie pokazują wyniki badań przedstawione w najnowszym sprawozdaniu Ericsson ConsumerLab, klienci szybko przestawiają się na usługi telewizyjne, które ułatwiają dostęp i personalizację przy zachowaniu najwyższej możliwej jakości. Ericsson MediaFirst odpowiada na te odkrycia.

U podstaw Ericsson MediaFirst znajduje się Ericsson MediaFirst TV Platform; programowalna, zoptymalizowana platforma przeznaczona do tworzenia, zarządzania i dostarczania najnowszej generacji płatnej telewizji. Platforma telewizyjna Ericsson MediaFirst pozwala operatorom na dostarczanie klientom najnowocześniejszych usług wideo  na miliardy urządzeń, których podłączenie jest prognozowane na rok 2020. Platforma jest obecnie testowana przez grupę operatorów, oferowana w modelu „oprogramowanie jako usługa” i będzie powszechnie dostępna w drugim kwartale 2015 roku.

Per Borgklint, starszy wiceprezes i szef działu Rozwiązań Wspomagających Jednostki Organizacyjne w firmie Ericsson, mówi: „Nowe ekrany, urządzenia i usługi w szybkim tempie przekształcają sposób, w jaki klienci korzystają z treści. Ericsson MediaFirst oferuje operatorom płatnej telewizji elastyczność, innowacyjność i korzyści finansowe wynikające z nowoczesnych technologii chmurowych i usług internetowych, co oznacza duży krok do przodu w rozwoju technologii telewizyjnej. Dzięki Ericsson MediaFirst, firma Ericsson zaopatruje operatorów i dostawców usług w narzędzie potrzebne do sterowania ich firmami i pozwala im kształtować, a nie tylko reagować na rozwój telewizji.”

Platforma telewizyjna Ericsson MediaFirst jest otwarta i ustandaryzowana, ale nie ograniczona do konkretnej chmury, dzięki czemu pozwala na transmisję zarówno w publicznych jak i prywatnych chmurach OpenStack. Platforma oparta jest na zunifikowanej bazie, która umożliwia dynamiczny cykl wydawniczy, dostarcza operatorom możliwość płynnego wdrażania usług oraz oferuje widzom zupełnie nowe doświadczenia. Najważniejsze funkcje obejmują:

Prawdziwa telewizja w dowolnym miejscu: Pierwsza platforma telewizyjna Ericsson MediaFirst łączy najlepsze cechy tradycyjnej płatnej telewizji i treści dostępne od ręki z możliwością nawigacji i płynnym dostępem na wszystkich urządzeniach, od ekranów urządzeń mobilnych po odbiorniki TV.

Personalizacja: Użytkownicy mogą tworzyć własne profile lub udostępniać je innym domownikom, otrzymywać spersonalizowane sugestie i powiadomienia oparte na historii użytkownika i rankingach popularności. Dzięki funkcji rozpoznawania urządzenia osobistego, możliwa jest dynamiczna personalizacja usług.

Odkrywaj i czerp przyjemność: Wspólny system wyszukiwania integruje wszystkie rodzaje treści, użytkownicy mogą więc z łatwością odszukać ulubione treści w kanałach nadawanych na żywo, na żądanie, z przesunięciem czasowym czy dostępnym od ręki. Intuicyjna obsługa i polecenia głosowe przyspieszają wyszukiwanie.

Sprawność portalu dla operatorów: Usługi i sposób korzystania z nich można konfigurować za pomocą wspólnego portalu dla operatorów, co upraszcza skomplikowane i zróżnicowane systemy stosowane wcześniej przez operatorów usług płatnej telewizji. Zunifikowany portal dla operatorów umożliwia szybkie wprowadzanie innowacji i skraca czas od opracowania do płynnego wdrożenia nowych usług na wszystkich urządzeniach.

Solidny moduł analityczny portalu dla operatorów w czasie rzeczywistym dostarcza informacje o skuteczności kampanii i zaangażowaniu użytkowników. Pozwoli to operatorom płatnej telewizji na znaczną poprawę wydajności i rentowności ich działań przez dostosowywanie ofert w oparciu o zachowania klientów i maksymalizację obrotów dzięki dynamicznym modelom cenowym.

Wprowadzenie platformy telewizyjnej Ericsson MediaFirst bazuje na Ericsson Mediaroom 2.5, najnowszej wersji wiodącej na rynku platformy IPTV oraz Ericsson Mediaroom Reach, który rozszerza platformę Mediaroom na wszystkie odbiorniki. Ericsson MediaFirst i Ericsson Mediaroom wspólnie dostarczają operatorom telewizyjnym możliwość wdrażania wiodących usług telewizyjnych i stanowią inwestycję firmy Ericsson istotną w osiągnięciu pozycji lidera również na rynku telewizji i mediów.

źródło: Ericsson

Sony Nowy telewizor OLED Sony BRAVIA rozświetla intensywnym blaskiem tajemniczy, mroczny las

Sony ukazuje piękno natury w nowej, tryskającej kolorami reklamie przygotowanej na rozpoczęcie sprzedaży serii OLED BRAVIA AF8.
- Ciemny, urokliwy las stopniowo rozjaśnia się i zmienia w nocną scenę, w której co jakiś czas pojawia się intensywnie świecące „okno na świat dnia”
- Fascynujący kontrast między zimnymi kolorami wieczornego nieba a intensywnym blaskiem dnia stanowi symboliczną zapowiedź nowych wrażeń przy oglądaniu obrazu na telewizorach OLED Sony BRAVIA AF8
- Autorem ścieżki dźwiękowej do reklamy jest Tom Walker, wokalista nagrywający dla Sony Music, który przygotował nową wersję własnego singla „Leave a Light On”
- Reklama powstała z okazji premiery najnowszych telewizorów OLED Sony BRAVIA AF8, które będą dostępne w sklepach od 23 kwietnia czytaj więcej

TNT Z góry przepraszam - Perypetie neurotycznej pisarki w nowym serialu komediowym TNT

Andrea próbuje pogodzić bycie matką, żoną i pisarką. Ma jednak jeden zasadniczy problem – niecodzienne życiowe sytuacje bardzo szybko wyprowadzają ją z równowagi. W rolę głównej bohaterki wcieli się znana amerykańska aktorka komediowa Andrea Savage. Jej perypetie w nowym serialu TNT „Z góry przepraszam” będzie można śledzić od 22 października, o godz. 20:05. czytaj więcej

Boomerang Nowe odcinki „Koko Smoko” w Boomerangu

„Koko Smoko” to serial o przygodach Kokosa, Oskara i Matyldy, który powstał w oparciu o film o takim samym tytule. Główni bohaterowie wierzą w siłę przyjaźni i są przekonani, że największe sukcesy odnosi się dzięki pracy zespołowej. Premiera nowych odcinków pierwszego sezonu w poniedziałek 4 września na antenie Boomeranga. czytaj więcej

UPC UPC: „Przyszłość telewizji: czynniki zmian” - czy jesteśmy gotowi na nowe trendy?

Premiera raportu na temat trendów na rynku telewizyjnym, zrealizowanego przez infuture hatalska foresight institute w partnerstwie z UPC Polska

• Telewizję ogląda blisko 92 proc. Polaków, a 65 proc. robi to codziennie, spędzając średnio ponad 4 godziny na dobę przed szklanym ekranem.
• Szybki rozwój technologii wprowadza interakcję pomiędzy użytkownikami a nadawcami treści
• Użytkownicy coraz częściej oglądają treści na urządzeniach mobilnych i korzystają z serwisów OTT i VOD
• Operatorzy wprowadzają usługi umożliwiające oglądanie telewizji w dowolnym miejscu i czasie, np. Replay TV i Horizon GO od UPC Polska czytaj więcej