Archiwalne

TP i Netia inwestują w uwalnianie pętli lokalnej

16.07.2008

Zobacz więcej szczegółów dla tej informacji

Telekomunikacja Polska oddała już do użytku 100 sal kolokacyjnych, dzięki którym operatorzy zyskują dostęp do lokalnej pętli abonenckiej (LLU), a tym samym mogą dotrzeć ze swoją pełną ofertą do klientów korzystających z sieci TP. W 50 lokalizacjach działalność komercyjną rozpoczęła Netia, która jako jedyny duży operator alternatywny inwestuje w LLU.

Przygotowane przez TP sale kolokacyjne dają możliwość uwolnienia ok. 1,5 mln linii, a jeszcze w tym roku ich liczba wzrośnie do ponad 2 mln, co stanowi ok. 20 proc. wszystkich łączy obsługiwanych przez TP.

„Uwolnienie pętli lokalnej stało się faktem bezspornym, chętnie współpracujemy z operatorami inwestującymi w LLU, takimi jak Netia - powiedział prezes Zarządu TP Maciej Witucki - Jednak, aby operatorzy zaczęli z usługi korzystać masowo powinna się zmienić polityka regulacyjna. Obecnie bardziej opłacalne jest korzystanie z hurtowej sprzedaży abonamentu (WLR) i hurtowej sprzedaży dostępu szerokopasmowego (BSA) niż z dostępu do pętli lokalnej".

 „Planujemy do końca roku przygotować do uwolnienia 100 węzłów abonenckich oraz podwoić liczbę korzystających z szerokopasmowego Internetu Netii. Netia już zainwestowała w LLU ponad 30 mln złotych, a jest to dopiero pierwszy etap naszego projektu. Uwolnienie LLU jest możliwe dzięki zdecydowanym działaniom UKE i jest kolejnym krokiem umożliwiającym wolność wyboru na polskim rynku telekomunikacyjnym" - powiedział Mirosław Godlewski, prezes Netii.

Uwolnienie lokalnej pętli abonenckiej (LLU) polega na przejęciu przez innego operatora łącza (tzw. „ostatniej mili") pomiędzy urządzeniami sieciowymi TP a mieszkaniem abonenta. Dzięki temu może on świadczyć usługi głosowe i usługi dostępu do Internetu (pełne uwolnienie) lub wyłącznie usługi dostępu do Internetu (dostęp współdzielony). Sale kolokacyjne to pomieszczenia w centralach TP, w których instalowane są urządzenia operatorów korzystających z LLU. Na przystosowanie swoich obiektów do świadczenia usługi LLU Telekomunikacja Polska wydała ponad 25 mln zł, a do końca roku planuje przeznaczyć w sumie 37 mln zł.

źródło: TPSA, Netia

News Jak skutecznie wdrożyć ISO 9001 w organizacji: krok po kroku

ISO 9001 to międzynarodowy standard zarządzania jakością, który zapewnia przejrzystą strukturę procesów oraz pozwala na ciągłe doskonalenie przedsiębiorstwa. Jednym z najpopularniejszych tematów związanych z tym standardem jest wdrażanie iso 9001 krok po kroku, ponieważ dzięki właściwej implementacji normy firma staje się bardziej konkurencyjna, a jej usługi oraz produkty – bardziej wiarygodne dla klientów. W poniższym artykule przedstawimy, jakie korzyści płyną z wdrożenia systemu ISO 9001, na co zwrócić szczególną uwagę na każdym etapie prac oraz jakie działania są kluczowe, aby cały proces przebiegał zgodnie z planem i zakończył się sukcesem. czytaj więcej

News Jak wykorzystać wszechstronne narzędzia do hakowania w edukacji i zabawie?

Odkryj innowacyjne podejście do nauki i rozrywki dzięki narzędziom do hakowania. Dowiedz się, jak mogą pomóc w edukacji, rozwijać kreatywność i sprawiać radość z odkrywania technologii. czytaj więcej

News Polskie polubienia fanpage - klucz do sukcesu w social media

Facebook wciąż pozostaje jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych. Dla wielu firm, influencerów i marek jest to nie tylko miejsce promocji, ale także narzędzie budowania relacji z klientami. Polskie polubienia fanpage mają szczególne znaczenie, zwłaszcza dla tych, którzy działają na rodzimym rynku. Dlaczego? Przyciągają lokalnych odbiorców, zwiększają zasięg organiczny i budują wiarygodność. W tym artykule dowiesz się, jakie korzyści przynoszą polskie polubienia, jakie problemy mogą wystąpić przy ich zdobywaniu oraz jak skutecznie je pozyskiwać. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Hakerzy wkraczają do gry: Krakowskie MPK na celowniku cyberprzestępców

Wyobraźcie sobie poranek, kiedy zmarznięci i zaspani próbujecie kupić bilet na tramwaj przez aplikację MPK, ale zamiast tego na ekranie pojawia się komunikat: "Twój system został shackowany". Tak wyglądał 3 grudnia 2024 roku dla krakowian, którzy padli ofiarą... no dobra, może nie oni bezpośrednio, ale ich ulubiony przewoźnik – MPK. czytaj więcej