Archiwalne

TPSA kontra UKE – wojna o promocyjne cenniki

08.02.2007

Zaczęło się od tego, że Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) umieścił na swoich stronach internetowych, informacje o przeprowadzaniu konsultacji w zakresie zamiaru wprowadzenia przez Telekomunikację Polską S.A. (TP) promocyjnych cenników:

  • Plan tp zawsze za darmo,
  • 120 minut za darmo z Poleceniem zapłaty lub Zleceniem stałym,
  • Karty telefoniczne tp z impulsami gratis.

Po opublikowaniu materiałów przez UKE, TP stwierdziła, że Regulator przekazał do publicznej wiadomości informacje o powyższych promocjach i ujawnił zamiary TP w zakresie wprowadzenia nowych rozwiązań, przez co jeszcze przed ich formalnym wprowadzeniem na rynek, które było planowane na dzień 1 kwietnia 2007, zostały one ujawnione konsumentom, a co ważniejsze również konkurencji TP.

Operator wystąpił do Urzędu o wyjaśnienie, na podstawie jakich przepisów miał on prawo upubliczniać informacje handlowe o nowych planach taryfowych. W odpowiedzi UKE powołał się na przepisy Prawa telekomunikacyjnego i ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji stwierdzając jednocześnie, że: Treść publikowanych komunikatów została przygotowana w taki sposób, aby zapewnić ochronę tajemnicy przedsiębiorstwa z jednej strony oraz zapewniać realizowanie ustawowego celu w postaci zapewnienia użytkownikom maksymalne korzyści w zakresie różnorodności ceny i jakości usług telekomunikacyjnych.

W efekcie końcowym, TP wycofała z Urzędu trzy projekty cenników uprzednio przedłożone do akceptacji Prezesa UKE, stwierdzając jednocześnie, że została narażona na straty i że jest dyskryminowana na tle innych operatorów.

TP jako jedyny operator musi konsultować z Regulatorem projekty zmian wprowadzanych usług.

Źródło: UKE, Internet