Archiwalne

UKE o problemach z internetem w usłudze BSA

26.02.2007

Prezes UKE obserwując stale rosnącą liczbą skarg, otrzymywanych od konsumentów, dotychczasowych użytkowników usługi Neostrada tp, którzy zdecydowali się na skorzystanie z usług dostępu do Internetu świadczonych przez operatorów alternatywnych w oparciu o tzw. Bitstream Access, zamierza przeprowadzić kontrolę operatorów realizujących usługę.

Wprowadzona decyzją Prezesa UKE „Oferta określająca ramowe warunki dostępu do lokalnej pętli abonenckiej poprzez dostęp do węzłów sieci telekomunikacyjnej TP na potrzeby sprzedaży usług szerokopasmowej transmisji danych” (Oferta ramowa Bitstream Access – w skrócie „BSA”), jest jedną z regulacji dotyczących usług dostępu szerokopasmowego, które w Polsce zostały wprowadzone w ramach polityki rządu Rzeczypospolitej Polskiej wspierającej rozwój społeczeństwa informacyjnego i gospodarki opartej na wiedzy. Należycie implementowana Oferta ma pozwolić innym operatorom wejść na rynek usług szerokopasmowych i rozpocząć świadczenie własnych usług detalicznych konkurencyjnych w stosunku do usług Telekomunikacji Polskiej S.A.

Wprowadzając do obrotu Ofertę Ramową Prezes UKE miał na uwadze konieczność realizacji następujących celów ogólnych wynikających z przepisów prawa:

a) zapewnienie rozwoju równoprawnej i efektywnej konkurencji na rynku telekomunikacyjnym;
b) zapewnienie użytkownikom końcowym maksymalnych korzyści w zakresie różnorodności, ceny i jakości usług telekomunikacyjnych;
c) wspieranie rozwoju nowoczesnej infrastruktury telekomunikacyjnej w Polsce.

Pojawienie się nowych graczy na rynku usług szerokopasmowych oraz wzrost konkurencji w tym zakresie powinien również wpływać bezpośrednio na poprawę sytuacji użytkowników końcowych, którzy zyskają możliwość wyboru innych dostawców tego typu usług. Jako pierwsi, ofertę dla klientów indywidualnych, przygotowaną w oparciu o Ofertę BSA przedstawili i rozpoczęli jej wdrażanie operatorzy: Netia i GTS Energis.

Prezes UKE z uwagą przygląda się rozwojowi sytuacji w tym zakresie i z zaniepokojeniem stwierdza, analizując napływające liczne skargi, że w trakcie implementacji BSA, mają miejsce negatywne zjawiska, w dużym stopniu mogące niweczyć podstawowy cel przyjętej regulacji, tj. zapewnienie korzyści dla użytkowników końcowych.

Nieprawidłowości te często skutkują sytuacją, w której abonent po rozwiązaniu umowy z TP nie może doczekać się rozpoczęcia świadczenia usługi przez operatora alternatywnego, ma problemy z uzyskaniem podstawowych informacji dotyczących zgłaszanych problemów i reklamacji.

Sytuacja ta zmusza Prezesa UKE do pilnego podjęcia działań przysługujących mu z mocy Prawa telekomunikacyjnego, mających na celu ochronę interesów użytkowników końcowych. W związku z powyższym, w najbliższym czasie przeprowadzone zostaną postępowania wyjaśniające lub kontrolne i w zależności od ich wyników podjęte zostaną inne działania interwencyjne w stosunku do przedsiębiorców telekomunikacyjnych zaangażowanych w realizację usług świadczonych na podstawie oferty BSA.

źródło: UKE

News Wi-Fi calling - co to jest i jak działa?

Problemy z zasięgiem w niektórych miejscach mieszkania? A może podczas przechodzenia przez klatkę schodową? Jeszcze gorzej, jeśli występują one w biurze – miejscu, gdzie musimy wykonywać i odbierać połączenia służbowe. Wszystko to może się zdarzyć ze względu na fakt, że zasięg poszczególnych operatorów komórkowych różni się od siebie zależnie od miejsca. czytaj więcej

News Internet stacjonarny w Sulejówku - pewne i stałe rozwiązanie

Wiele osób wybierając internet, zastanawia się, którą opcję wybrać. Mobilny, światłowodowy, radiowy czy satelitarny? Opcji jest wiele. Jednym z korzystniejszych rozwiązań dla osób poszukujących niezawodnego dostępu do sieci jest internet stacjonarny, nazywany również internetem światłowodowym. Rozwiązanie to jest konkurencyjne pod wieloma względami - cenowymi i jakościowymi. Jeśli poszukujesz dobrej oferty w Mińsku Mazowieckim, Wesołej, Sulejówku czy Wawrze, to mamy dla Ciebie dobre rozwiązanie, które sprawdzi się w szkole, pracy i w domu. czytaj więcej

News Najczęstsze usterki Xbox Series X i ich objawy

Mogłoby się wydawać, że naprawy w większości wymagają starsze konsole – sprzęty, które odsłużyły już swoje lata, a teraz potrzebują wymiany części lub konserwacji. W końcu pierwsze Xboksy One mają już dekadę, a Xboksy 360 dobijają do dwudziestu lat. Niestety, usterkom ulega również dziewiąta generacja cudownych dzieci Microsoftu. Niektóre z nich nie są objęte gwarancją producenta (w tym oczywiście uszkodzenia z naszej winy), a samodzielna próba ich naprawy może sprawić, że wzrośnie koszt finalnej usługi lub (w najgorszym wypadku) sprzęt trafi na śmietnik. Bezpieczniejszą opcją jest wybór serwisu konsol. W tym artykule opowiemy Wam o najczęstszych problemach Xboksów Series X. Z tekstu dowiecie się, jakie mogą być ich przyczyny oraz objawy. Uzbrojeni w tę wiedzę, sami będziecie mogli wstępnie ocenić, z jakim typem usterki się mierzycie. Zapraszamy do czytania! czytaj więcej

News Czy telefon na kartę wciąż się opłaca? Poznaj taryfy Orange

Numer na kartę może kojarzyć się z przeżytkiem – koniecznością kupowania doładowań w sklepach i wpisywania długich kodów doładowujących. Pamiętasz karty-zdrapki? Niektórzy je nawet kolekcjonowali! Ciekawe, czy takie najstarsze mogą być teraz coś warte… Ale wracając do tematu, obsługa numeru na kartę jest dziś zdecydowanie prostsza, niż dekadę temu. Masz przecież dostęp do internetu – i możesz doładowywać swój telefon online, wpisując tylko numer oraz wygodnie płacąc online. Ale… czy to się opłaca? czytaj więcej