Archiwalne

UKE o roamingu w związku z EURO 2008

23.05.2008

Zobacz więcej na Play.pl.

Urząd Komunikacji Elektronicznej przygotował informacje o usłudze roamingu dla wyjeżdżających na Mistrzostwa Europy Euro 2008. Przytaczamy ją poniżej w całości.

Mistrzostwa Europy Euro 2008, to jedna z największych imprez piłkarskich świata. Turniej Mistrzostw Europy UEFA 2008 zostanie rozegrany w dniach: od 7 do 29 czerwca 2008 r. na stadionach w Austrii i Szwajcarii. Mecz otwierający mistrzostwa odbędzie się 7 czerwca br. na stadionie w Bazylei, natomiast mecz finałowy 29 czerwca br. w Wiedniu.

Pierwszy raz w historii w Mistrzostwach Europy zagra piłkarska reprezentacja Polski. Warto tam być!

Pamiętaj!

Za granicą możesz korzystać z telefonu, dzięki roamingowi międzynarodowemu. Roaming międzynarodowy to usługa umożliwiająca Abonentom/Użytkownikom usług telefonii komórkowej korzystanie z telefonu i własnej karty SIM poza granicami kraju (operatora macierzystego).

Przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 czerwca 2007 r. w sprawie roamingu w publicznych sieciach telefonii ruchomej wewnątrz Wspólnoty oraz zmieniające dyrektywę 2002/21/WE, obowiązujące od 30 czerwca 2007 r. na terytorium wszystkich 27 państw członkowskich UE do których należą: Austria, Belgia, Bułgaria, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niemcy, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Węgry, Wielka Brytania, Włochy, wprowadziły maksymalne stawki odnośnie opłat za połączenia wykonywane i odbierane w roamingu. Należy pamiętać, że Szwajcaria nie należy do UE!

Zgodnie z powyższymi przepisami obowiązująca na terenie Unii Europejskiej (UE) EUROTARYFA obniżyła dotychczasowe wysokie opłaty w stosunku do opłat za usługi w kraju i określiła, ich maksymalny poziom:

- minuta połączenia wykonanego w roamingu nie może przekroczyć: 0,49 eurocentów, 
- minuta połaczenia odebranego w roamingu nie może przekroczyć: 0,24 eurocentów.

Powyższe dotyczy połączeń wykonywanych i odbieranych na terenie Unii Europejskiej, w tym Austrii.
Połączenia roamingowe w eurotaryfie wykonywane na terenie Austrii :

  • w sieci ERA i ORANGE wynoszą:
    - minuta połączenia wykonanego w roamingu - 2,20 PLN
    - minuta połączenia odebranego w roamingu - 1,10 PLN
  • w sieci PLUS wynoszą:
    - minuta połączenia wykonanego w roamingu - 2,24 PLN
    - minuta połączenia odebranego w roamingu - 1,10 PLN
  • w sieci PLAY wynoszą:
    - minuta połączenia wykonanego w roamingu - 1,99 PLN
    - minuta połączenia odebranego w roamingu - 0,99 PLN.

Opłaty za wykonywane połączenia, jak również odbierane na terenie Szwajcarii, która nie wchodzi w skład Państw członkowskich Unii Europejskiej, zgodne są z cennikiem operatora, z którego usług korzystamy przebywając na terenie Szwajcarii. 

Przykładowe opłaty:
ORANGE (oferta Orange Travel - Eurotaryfa)
- połączenie wykonane ze Szwajcarii do Polski - koszt za min. połączenia: 4,90 PLN,
- połączenia odebrane na terenie Szwajcarii - koszt za min. połączenia: 2 PLN,

PLUS (sieć operatora Swisscom - dla Taryfy Kubali)
- połączenie wykonane ze Szwajcarii do Polski - koszt za min. połączenia: 3,05 PLN,
- połączenia odebrane na terenie Szwajcarii - koszt za min. połączenia: 2,43 PLN,

ERA (sieć operatora Swisscom - taryfa Era Eurotaryfa i Strefy)
- połączenie wykonane ze Szwajcarii do Polski - koszt za min. połączenia: 4,90 PLN,
- połączenia odebrane na terenie Szwajcarii - koszt za min. połączenia: 4,90 PLN,

PLAY (sieć operatora Sunrise - oferta Nowy Play Abonament)
- połączenie wykonane ze Szwajcarii do Polski - koszt za min. połączenia: 1,99 PLN,
- połączenia odebrane na terenie Szwajcarii - koszt za min. połączenia: 0,99 PLN.

Mając na uwadze fakt, iż na terenie Szwajcarii stawki za połączenia wykonane i odebrane uzależnione są od operatora, z którego usług korzystamy jak również podane wyżej stawki ze względu na zmienność taryf, kursów walut i innych czynników mogą ulec zmianie, przed wyjazdem skontaktuj się ze swoim operatorem i wybierz najkorzystniejszą dla siebie ofertę operatora, z którego usług skorzystasz na terenie Szwajcarii.

Tuż przed wyjazdem!

Pierwszą rzeczą, jaką należy zrobić przed wyjazdem na Euro 2008, oprócz zabrania ze sobą dobrego nastroju i sił na wielkie sportowe wydarzenia, jest sprawdzenie czy mamy uruchomioną usługę roamingu opcji Eurotaryfa przez naszego operatora świadczącego usługi w kraju. Będąc świadomym faktu, iż na terenie Szwajcarii Eurotaryfa nie działa, przed wyjazdem należy skontaktować się ze swoim operatorem i dokonać również wyboru najkorzystniejszego dla nas operatora, z którego usług będziemy korzystać na terenie Szwajcarii, czy tez innego kraju nienależącego do UE, a przez którego teren planujemy podróż na Mistrzostwa Europy.

Samo uruchomienie usługi roamingu jest bezpłatne, a opłaty pojawiają się dopiero wtedy, kiedy rozpoczynamy korzystanie (wykonujemy bądź odbieramy połączenia) z telefonu będąc za granicą. Uruchomienie roamingu jest niezbędne do tego, aby nasz telefon za granicą działał. 

Będąc już na miejscu, a także w drodze na Mistrzostwa Europy, aby telefon mógł działać prawidłowo, należy po przekroczeniu granicy np.: z Austrią, wyłączyć i włączyć ponownie telefon, co pozwoli na zalogowanie się do sieci operatora, który na danym terenie świadczy usługi w ramach roamingu. Domyślnie telefon zaloguje się do sieci operatora, który w danym momencie wysyła najsilniejszy sygnał sieci, ale należy pamiętać, że mamy prawo wyboru operatora, z którego chcemy korzystać. Poprzez wybór manualny z pozycji telefonu i listy dostępnych operatorów wybieramy tego, który nam najbardziej odpowiada.

W czasie Mistrzostw!
Aby wykonać połączenie za granicą należy pamiętać, iż wykonywane przez nas połączenia z zagranicy do Polski lub do innych krajów na numery stacjonarne winny być poprzedzone numerem kierunkowym kraju np.: do Polski +48 22 123-45-67. Aby wybrać numer telefonu komórkowego np.: przebywając w Wielkiej Brytanii dzwoniąc na brytyjską komórkę wybieramy 07903 XXX XXX, będąc w Austrii chcąc połączyć się z numerem brytyjskiej komórki wybieramy numer poprzedzony prefiksem kraju +44 07903 XXX XXX.

WAŻNE!
W ramach wspólnej kampanii oraz współpracy Unii Europejskiej i Unii Europejskich Związków Piłkarskich (UEFA - Union of European Football Associations) została utworzona infolinia dla kibiców wyjeżdżających na EURO 2008. Bezpłatna infolinia 0800 6 7 8 9 10 11, będzie działała od 1 czerwca 2008 r. i obsługiwana będzie we wszystkich językach UE. Infolinia czynna będzie w tygodniu (od poniedziałku do piątku) w godzinach 09:00 - 18:30, z każdego miejsca w Unii Europejskiej.
Kibice przebywający na terenie Szwajcarii będą mogli kontaktować się na numer +32 2-299-96-96 (opłaty zgodne z cennikiem roamingowym).

Infolinia będzie zajmować się problemami konsumenckimi - takimi jak prawa pasażerów, prawa dokonujących zakupu towarów, taryfy roamingowe telefonów komórkowych oraz bilety na mecze. Wspólna kampania UE i UEFA prowadzona jest przy wsparciu sieci Europejskich Centrów Konsumenckich. Polscy Kibice przed wyjazdem mogą zasięgać informacji na temat swoich praw w UE kontaktując się z Europejskim Centrum Konsumenckim w Polsce, poprzez: infolinię ECK: + 48 22 55 60 118 czynną codziennie od 09:00 do 16:00 (opłata zgodna z cennikiem operatora lokalnego w kraju) lub mailem: info|konsument.gov.pl| |info|konsument.gov.pl. Strona internetowa pod adresem: www.konsument.gov.pl.

Numer alarmowy 112!
Z uwagi na swobodę podróżowania na terenie krajów UE, a przede wszystkim ze względu na bezpieczeństwo wszystkich obywateli UE, na mocy artykułu 26 Dyrektywy 2002/22/WE Parlamentu Europejskiego z dnia 7 marca 2002 r. w sprawie usługi powszechnej i związanych z sieciami i usługami łączności elektronicznej praw użytkowników (dyrektywa o usłudze powszechnej) na terenie Państw członkowskich funkcjonuje jeden numer alarmowy 112 dostępny z każdego miejsca i we wszystkich językach UE!

Zatem w drodze na Mistrzostwa EURO 2008, dobrze wiedzieć, że w razie nagłego wypadku w każdym kraju możemy zawsze zadzwonić pod ten sam numer. W sytuacjach stanowiących zagrożenie dla naszego zdrowia i życia liczy się każda sekunda. Bez względu na to, czy chodzi o zawał, wypadek samochodowy czy inny przypadek, im prędzej nadejdzie pomoc, tym lepiej.
Wybierając numer 112, z telefonu stacjonarnego lub komórkowego, połączymy się z operatorem, który sam przyjmie połączenie lub przekieruje je do właściwych służb ratunkowych: policji, pogotowia ratunkowego, straży pożarnej.

Mając nadzieję, iż nie będziecie Państwo musieli korzystać z numeru alarmowego, Urząd Komunikacji Elektronicznej życzy wszystkim kibicom, sympatykom piłki nożnej oraz tym, którzy wybierają się na Mistrzostwa Europy przede wszystkim bezpiecznej podróży i niezapomnianych przeżyć związanych z grą EURO 2008.

W przypadku pytań bądź wątpliwości UKE zaprasza do kontaktu z Centrum Informacji Konsumenckiej UKE 801 900 853/022 534-91-74 (koszt połączenia wg taryfy operatora lokalnego) od poniedziałku do piątku w godzinach 07:15 - 16:15 lub mailem: uke|uke.gov.pl| |uke|uke.gov.pl

źródło: UKE

News Darmowe GB w Play na Kartę

Play kieruje kolejną, atrakcyjną ofertę do nowych klientów prepaid. Można zyskać, aż 100 dodatkowych, darmowych GB do wykorzystania w dowolnym celu. czytaj więcej

Play Większa swoboda w PLAY INTERNET

Na wybierających nowe oferty PLAY Internet od czwartku 23.08 czekają większe pakiety danych z pełną prędkością oraz dedykowane rozwiązania dostępu do internetu w domu – Net Box z zestawem wzmacniającym sygnał Wi-Fi. czytaj więcej

Play W Play jest juz Solo, Duet, Rodzina - od teraz także PLAY POKOLENIA

Już od czwartku (23 sierpnia 2018) PLAY zaproponuje swoim klientom nową ofertę głosową, a w niej PLAY POKOLENIA, czyli opcję dla dużych rodzin i grup oraz jedyny na rynku mechanizm zapraszania do grupy swoich bliskich. czytaj więcej

Play Play wybiera Ericsson, aby przyspieszyć budowę ogólnopolskiej sieci telekomunikacyjnej

P4 sp. z o.o. („Play”), spółka zależna Play Communications S.A. (GPW: PLY), wybrała firmę Ericsson (NASDAQ: ERIC) jako dodatkowego partnera wspierającego rozbudowę własnej sieci telekomunikacyjnej, w oparciu o rozwiązania Ericsson Radio System. czytaj więcej

Play PLAY ma już 6 000 stacji bazowych

Play, tak, jak zapowiadał, dynamicznie i konsekwentnie rozszerza swoją sieć – teraz ma 6 000 nadajników. czytaj więcej

Play Play360 - nowy pakiet usług dla klientów operatora

Od wtorku, 22 maja 2018 r., operator sieci PLAY wprowadza nowy, kompleksowy pakiet usług pod nazwą Play360. czytaj więcej

Play Wyniki Spółki PLAY COMMUNICATIONS S.A. za Q1 2018 r.

Dalszy wzrost przychodów, znaczący wzrost wyniku netto oraz wyższy wskaźnik wolnych przepływów gotówkowych netto dla właścicieli kapitału własnego [1] czytaj więcej

Play Pierwsza oferta na kartę dla rodzin w aplikacji Play24

Od dziś 29.03.2018 jest dostępna nowa oferta na kartę w PLAY. Oferta skierowana jest do grup, a to wszystko w aplikacji PLAY24. czytaj więcej

Play Play Ubezpieczenia również dla klientów biznesowych

Od 27 marca br klienci biznesowi Play, prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, będą mogli skorzystać z dowolnego indywidualnego ubezpieczenia w ramach oferty Play Ubezpieczenia. czytaj więcej

News Darmowe GB w Play na Kartę

Play kieruje kolejną, atrakcyjną ofertę do nowych klientów prepaid. Można zyskać, aż 100 dodatkowych, darmowych GB do wykorzystania w dowolnym celu. czytaj więcej

Play Większa swoboda w PLAY INTERNET

Na wybierających nowe oferty PLAY Internet od czwartku 23.08 czekają większe pakiety danych z pełną prędkością oraz dedykowane rozwiązania dostępu do internetu w domu – Net Box z zestawem wzmacniającym sygnał Wi-Fi. czytaj więcej

Play W Play jest juz Solo, Duet, Rodzina - od teraz także PLAY POKOLENIA

Już od czwartku (23 sierpnia 2018) PLAY zaproponuje swoim klientom nową ofertę głosową, a w niej PLAY POKOLENIA, czyli opcję dla dużych rodzin i grup oraz jedyny na rynku mechanizm zapraszania do grupy swoich bliskich. czytaj więcej

Play Play wybiera Ericsson, aby przyspieszyć budowę ogólnopolskiej sieci telekomunikacyjnej

P4 sp. z o.o. („Play”), spółka zależna Play Communications S.A. (GPW: PLY), wybrała firmę Ericsson (NASDAQ: ERIC) jako dodatkowego partnera wspierającego rozbudowę własnej sieci telekomunikacyjnej, w oparciu o rozwiązania Ericsson Radio System. czytaj więcej

Play PLAY ma już 6 000 stacji bazowych

Play, tak, jak zapowiadał, dynamicznie i konsekwentnie rozszerza swoją sieć – teraz ma 6 000 nadajników. czytaj więcej

Play Play360 - nowy pakiet usług dla klientów operatora

Od wtorku, 22 maja 2018 r., operator sieci PLAY wprowadza nowy, kompleksowy pakiet usług pod nazwą Play360. czytaj więcej

Play Wyniki Spółki PLAY COMMUNICATIONS S.A. za Q1 2018 r.

Dalszy wzrost przychodów, znaczący wzrost wyniku netto oraz wyższy wskaźnik wolnych przepływów gotówkowych netto dla właścicieli kapitału własnego [1] czytaj więcej

Play Pierwsza oferta na kartę dla rodzin w aplikacji Play24

Od dziś 29.03.2018 jest dostępna nowa oferta na kartę w PLAY. Oferta skierowana jest do grup, a to wszystko w aplikacji PLAY24. czytaj więcej

Play Play Ubezpieczenia również dla klientów biznesowych

Od 27 marca br klienci biznesowi Play, prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, będą mogli skorzystać z dowolnego indywidualnego ubezpieczenia w ramach oferty Play Ubezpieczenia. czytaj więcej

News Czy warto ubezpieczyć telefon?

Dla wielu z nas telefon komórkowy stał się przedmiotem, bez którego nie wyobrażamy sobie codziennego funkcjonowania. Służy nie tylko do komunikacji, ale jest także centrum zarządzania naszym życiem prywatnym i zawodowym. W związku z tym, pojawia się pytanie o zabezpieczenie tego cennego urządzenia. Czy warto ubezpieczyć telefon?

czytaj więcej

News 3 argumenty które przekonają Cię do modernizacji strony internetowej

Zmieniające się trendy, rozwój technologii oraz rosnące oczekiwania użytkowników sprawiają, że regularna modernizacja strony internetowej jest kluczowa dla zachowania konkurencyjności. W tym artykule przedstawiamy trzy najważniejsze argumenty, które przekonają Cię, dlaczego warto zainwestować w modernizację swojej witryny już teraz. czytaj więcej

News Skuteczność marketingu SMS w erze cyfrowej

W dzisiejszych czasach, kiedy dominujący udział w komunikacji marketingowej zdobyły platformy cyfrowe, takie jak media społecznościowe i e-mail marketing, marketing SMS zyskuje na znaczeniu jako jedno z najbardziej skutecznych narzędzi dotarcia do klientów. Marketing SMS, znany również jako reklama SMS, to strategia, która polega na wysyłaniu krótkich wiadomości tekstowych do grupy docelowej w celu promocji produktów, usług lub budowania relacji z klientami. czytaj więcej

News Czy lajki IG wciąż mają znaczenie dla widoczności konta?

W dzisiejszych czasach Instagram nie jest tylko platformą do dzielenia się zdjęciami, ale także narzędziem do budowania marki osobistej lub marki przedsiębiorstwa. W związku z tym wielu użytkowników Instagrama zastanawia się, jak zwiększyć widoczność swojego konta. Jeszcze do niedawna, duże wpływ na ten aspekt miały interakcje pod publikowanymi postami. Z tego powodu wielu użytkownikom zależało na uzyskiwaniu polubień i komentarzy. Czy ta strategia wciąż ma sens? Odpowiadamy. czytaj więcej