Po niespełna dwóch latach od wprowadzenia usługi telewizji cyfrowej, korzysta z niej 250 000 klientów UPC - to efekt wielomilionowych inwestycji w rozwój usług cyfrowych.
Sposób oglądania telewizji zmienia się za sprawą cyfrowej jakości odbioru i bogatego wyboru programów. Cyfrowa telewizja kablowa swoją popularność zawdzięcza także interaktywnym rozwiązaniom, które sprawiają, że oglądanie telewizji staje się spersonalizowaną rozrywką, w której widzowie mogą wybierać co i kiedy chcą oglądać.
W Europie z cyfrowej telewizji kablowej korzysta już 35% abonentów, podczas gdy w Polsce wskaźnik ten wynosi 23%.[1] Jak podaje Cable Europe, liczba klientów cyfrowej telewizji kablowej w Europie wynosi obecnie ponad 21,5 miliona, a przychody z tego tytułu przekroczyły już połowę osiąganych przez branżę. Dzięki wielomilionowym inwestycjom operatorów, Polska szybko nadrabia dystans do krajów europejskich w zakresie poziomu cyfryzacji. Według danych Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej, wśród usług oferowanych przez operatorów kablowych, cyfrowa telewizja kablowa zdobyła w 2009 roku najwięcej nowych klientów, osiągając na koniec grudnia liczbę ponad 748 000 użytkowników. Dane te potwierdzają, że branża kablowa odgrywa istotną rolę w procesie cyfryzacji w Polsce, dlatego UPC, jako lider w branży, realizuje strategię cyfryzacji oraz prowadzi działania edukacyjne, pokazujące płynące z niej korzyści.
„Telewizja cyfrowa rewolucjonizuje współczesne media i domową rozrywkę, dlatego UPC konsekwentnie inwestuje w jej rozwój. Ostatnio wprowadziliśmy UPC NA ŻĄDANIE, stale rozszerzamy portfolio kanałów, również HD, umacniając wiodącą pozycję UPC Polska na rynku kablowej telewizji cyfrowej.” - powiedział Simon Boyd, Prezes Zarządu UPC Polska.
Klienci UPC doceniają zalety Telewizji Cyfrowej
Klienci szybko przyzwyczajają się do korzystania z dekodera z nagrywarką, dzięki któremu mogą dostosować oglądanie telewizji do własnych preferencji, wybierając co i o jakiej porze chcą oglądać. UPC jako pierwsze wprowadzało nowatorskie funkcjonalności, jak automatyczne nagrywanie seriali, nagrywanie dwóch programów jednocześnie podczas oglądania trzeciego czy Multiroom, pozwalający na korzystanie z usług telewizji cyfrowej na drugim odbiorniku telewizyjnym.
Duży wybór kanałów i cyfrowa jakość odbioru to także najczęściej deklarowane w badaniach powody zakupu usługi.[2] Wśród wielu dostępnych w pakiecie DTV funkcji, jako najważniejsze określano: nagrywanie programów i elektroniczny przewodnik po programach. Zdecydowanie najczęściej nagrywane przez klientów programy, to: filmy (85%) i seriale (49%), nieco rzadziej programy sportowe, które rejestrowane są przez 31,5% respondentów.
[1] Cable Europe, 3 marca 2010.
[2] ARC Rynek i Opinia, Październik 2009, badanie przeprowadzone metodą CAPI (Computer Assisted Personal Interviews) – wywiadów osobistych wspomaganych komputerowo.
źródło: UPC