Archiwalne

Usługi szerokopasmowe ważną pozycją w wydatkach konsumentów - badania Alcatel-Lucent

10.07.2009

Jak wynika z serii przeprowadzonych niedawno badań sponsorowanych przez firmę Alcatel-Lucent, nawet w czasach kryzysu gospodarczego konsumenci niechętnie rezygnują z domowych usług szerokopasmowych i wolą ograniczać m.in. wydatki na jedzenie w restauracjach oraz podróże.

Takie wnioski płyną z globalnych badań, które miały na celu ocenić wpływ recesji na usługi telekomunikacyjne i określić rolę, jaką usługi szerokopasmowe mogą odegrać w stymulowaniu światowego wzrostu gospodarczego oraz promowaniu dobrobytu społecznego. W badaniach przeprowadzonych w ramach programu Alcatel-Lucent Market Advantage Program (MAP) we współpracy z firmami badawczymi Penn, Schoen & Berland Associates oraz Ipsos MediaCT wykorzystano analizę statystyczną, aby przez porównanie względnej wartości szerokiej gamy płatnych usług ustalić, jakie priorytety przyznają konsumenci różnym wydatkom domowym w czasach kryzysu.

Usługi szerokopasmowe wydają się niemal całkowicie odporne na recesję — 84 procent konsumentów wskazuje je jako nieodzowną usługę sieciową, a zatem najmniej prawdopodobny cel cięć w wydatkach. Badania pokazały też, że więcej konsumentów na całym świecie zamierza wykupić i (lub) zmodernizować swoje usługi szerokopasmowe, nawet gdyby miało to oznaczać zmniejszenie innych wydatków.

Najważniejszą przyczyną takich preferencji jest chęć ograniczenia kosztów i czasu dojazdu do pracy oraz poszukiwanie bardziej ekologicznych rozwiązań. W krajach rozwiniętych respondenci odnotowali również rosnącą zależność od sieci WWW jako źródła informacji, narzędzia biznesowego, sieci społecznościowej oraz miejsca rozrywki.

„Widać wyraźnie, że ludzie na całym świecie postrzegają usługi szerokopasmowe jako główny element życia społecznego i gospodarczego” — powiedział Tim Krause, dyrektor ds. marketingu w firmie Alcatel-Lucent. „Podczas gdy świat poszukuje sposobów na uporanie się z kryzysem gospodarczym oraz zmianą klimatu, nasze badania pokazują, że dostęp szerokopasmowy i gospodarka cyfrowa muszą być traktowane priorytetowo”.

Z badań wynika, że stosunek do dostępu szerokopasmowego jest w dużej mierze niezależny od regionu i statusu społecznego i materialnego, przy czym stosunek do gospodarki odróżnia konsumentów z krajów rozwiniętych i rozwijających się.

W krajach takich jak Francja na przykład konsumenci twierdzą, że kryzys finansowy miał bardziej negatywny wpływ na ich gospodarstwa domowe w porównaniu z konsumentami z innych krajów.
Dla porównania obywatele krajów rozwijających się patrzą w przyszłość z większym optymizmem niż ci z krajów rozwiniętych. Podczas gdy dwie trzecie konsumentów wskazało, że ograniczają wydatki, 85 procent respondentów z krajów rozwijających się stwierdziło, że za rok ich sytuacja ekonomiczna będzie taka sama lub lepsza, w porównaniu z 64 procentami ankietowanych z krajów rozwiniętych.

źródło: Alcatel-Lucent

Alcatel-Lucent Enterprise Alcatel-Lucent Enterprise rozszerza ofertę WiFi i LAN

Firma ALE, działająca pod marką Alcatel-Lucent Enterprise, przedstawia nowe produkty, które rozszerzają ofertę rozwiązań do mobilnych sieci kampusowych. Nowe punkty dostępowe, przełączniki brzegowe i narzędzia do zarządzania siecią pozwalają stworzyć zoptymalizowaną infrastrukturę sieciową, dostosowaną do transformacji cyfrowej przedsiębiorstw, w tym usług mobilnych nowej generacji i Internetu rzeczy. czytaj więcej

Alcatel-Lucent Enterprise Alcatel-Lucent Enterprise rozszerza ofertę WiFi i LAN

Firma ALE, działająca pod marką Alcatel-Lucent Enterprise, przedstawia nowe produkty, które rozszerzają ofertę rozwiązań do mobilnych sieci kampusowych. Nowe punkty dostępowe, przełączniki brzegowe i narzędzia do zarządzania siecią pozwalają stworzyć zoptymalizowaną infrastrukturę sieciową, dostosowaną do transformacji cyfrowej przedsiębiorstw, w tym usług mobilnych nowej generacji i Internetu rzeczy. czytaj więcej

News Jak działa aplikacja typu softphone?

W dobie technologii cyfrowych i pracy zdalnej coraz częściej zapominamy, do czego służy telefon stacjonarny. Ze świecą możesz dziś szukać tradycyjnych telefonów, ponieważ stopniowo wypierają je aplikacje internetowe, które znacznie taniej lub całkowicie darmowo łączą nas z całym światem. Jedną z takich aplikacji jest softphone, czyli rozwiązanie, które umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych przez internet. Jak dokładnie działa softphone i dlaczego staje się nieodłącznym narzędziem współczesnych biznesów? czytaj więcej

News 3 argumenty które przekonają Cię do modernizacji strony internetowej

Zmieniające się trendy, rozwój technologii oraz rosnące oczekiwania użytkowników sprawiają, że regularna modernizacja strony internetowej jest kluczowa dla zachowania konkurencyjności. W tym artykule przedstawiamy trzy najważniejsze argumenty, które przekonają Cię, dlaczego warto zainwestować w modernizację swojej witryny już teraz. czytaj więcej

News Zarządzanie wizytówką Google - na co zwrócić szczególną uwagę?

Wizytówka w Google to nieodłączny element każdego biznesu działającego lokalnie. Fryzjer, restauracja, sklep obuwniczy, weterynarz – każdy z tych podmiotów nie tylko powinien posiadać profil Google Moja Firma, ale i aktywnie go prowadzić. Przekonaj się, co się pod tym kryje! czytaj więcej

News Korzyści zdrowotne płynące z pracy przy biurku z regulacją wysokości

Praca biurowa często wiąże się z długimi godzinami spędzonymi w jednej pozycji, co może prowadzić do różnorodnych problemów zdrowotnych. Biurka z regulacją wysokości stają się coraz popularniejszym rozwiązaniem w nowoczesnych miejscach pracy i domowych biurach. Oferują one szereg korzyści zdrowotnych, które mogą znacząco poprawić jakość życia i produktywność. Poniżej przedstawiamy najważniejsze z nich. czytaj więcej