Archiwalne

VECTRA bada rynek usług telekomunikacyjnych

22.01.2008

Operator kablowy VECTRA, przeprowadził – za pośrednictwem PBS DGA - badanie rynku telekomunikacyjnego i telewizyjnego.

Zgodnie z wynikami, 80% respondentów słyszało o telewizji cyfrowej, ale tylko 7% zna usługę wideo na żądanie (VOD). 19% gospodarstw zmieniło w ciągu ostatnich pięciu lat operatora telefonii stacjonarnej, zaś najpopularniejszą przepustowością łącza w przypadku internetu jest 512 kbit/s, z której korzysta 37% badanych. Rynkowa znajomość marki VECTRA sięga blisko 60%.

Głównym celem badania, przeprowadzonego w 2007 roku, był opis zachowań związanych z korzystaniem z usług telekomunikacyjnych, telewizyjnych oraz internetowych, w tym relacji pomiędzy produktem, jego użytkownikami a otoczeniem rynkowym. W ramach badania przeprowadzono 920 wywiadów w 34 miastach Polski, w których Vectra świadczy swoje usługi. W osobnym badaniu zmierzono także znajomość marki Vectra w kilkudziesięciu miastach Polski, w których usługi operatora są dostępne.

WNIOSKI Z BADAŃ

Telefon stacjonarny
Z telefonu stacjonarnego korzysta 70% badanych gospodarstw, przy czym zdecydowana większość z nich (90,4%) posiada linie analogowe. Respondenci stosunkowo rzadko korzystają z usług dodatkowych oferowanych w ramach telefonii stacjonarnej. Jednak ci, którzy już zdecydowali się na nie, najczęściej wybierali pocztę głosową (39%), a w dalszej kolejności identyfikację numeru przychodzącego (26%), biuro numerów (26%) oraz blokadę połączeń wychodzących na określone numery (25%).

Co piąty badany zmienił w ciągu ostatnich pięciu lat operatora telefonii stacjonarnej, zaś najczęściej wymienionymi powodami zmiany były zbyt wysokie ceny usług (56%) oraz pojawienie się atrakcyjnej oferty promocyjnej u innego operatora (24%).

Telewizja
Zdecydowana większość respondentów – 75,6% gospodarstw, odbiera sygnał telewizyjny za pośrednictwem telewizji kablowej. Zjawisko zmiany dostawcy telewizji jest znikome i dotyczy około 5% gospodarstw, które decydują się na ofertę jednego z dostępnych operatorów platform cyfrowych.

Badania wskazują, że 44,2% respondentów zna możliwości oferowane przez telewizję cyfrową. Najczęściej usługa ta kojarzona jest z lepszą jakością obrazu i dźwięku (53,7%) oraz różnorodnością kanałów (35,5%). Znacznie rzadziej wymieniane były funkcje dodatkowe, w tym możliwość nagrywania (15,8%) i zatrzymywania programów (8,8%) oraz Video On Demand (7%). Jednocześnie około 16% respondentów było zainteresowanych usługą HDTV i deklarowali oni gotowość poniesienia z tego tytułu dodatkowych opłat wynoszących około 30 zł miesięcznie.

Internet
Ponad połowa badanych gospodarstw domowych (51%) posiada dostęp do internetu. Najpopularniejszą przepustowością łącza jest 512 kbit/s (37,1%) i jest ona uznawana przez większość użytkowników (58%) za wystarczającą. W ciągu ostatnich 5 lat 14% gospodarstw domowych zmieniło dostawcę internetu. Wybierając dostawcę internetu w przyszłości większość badanych weźmie pod uwagę przede wszystkim cenę (84,9%) i przepustowość łącza (71,5%). Jednocześnie usługami dodatkowymi wzbudzającymi największe zainteresowanie badanych są programy antywirusowe (54%) oraz programy do kontroli rodzicielskiej (20%).

Respondenci wykazywali również duże zainteresowanie pakietami usług (49,1%), ale tylko w sytuacji, gdy są one oferowane przez dostawców, z których badani już korzystają. Znacząca część osób badanych (44%) zadeklarowała zainteresowanie pakietem czterech usług, tj. pakietu triple play wzbogaconego o usługę telefonu komórkowego.

Znajomość marki VECTRA
Zgodnie z wynikami połowa ankietowanych wymieniała VECTRĘ jako firmę świadczącą usługi telewizji kablowej. Jednak 27% badanych kojarzyło VECTRĘ z jedną usługą, z dwiema – 24%, natomiast z trzema usługami tj. telewizją, internetem i telefonią 17%. Wśród atrybutów, z którymi respondenci najczęściej kojarzyli VECTRĘ, na pierwszym miejscu znalazła się lokalność marki – 40,8% osób zwróciło na tę cechę uwagę. Respondenci postrzegają również VECTRĘ jako markę przyjazną - 22,9% oraz nowoczesną - 23%.

„Zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie kompleksowego badania związanego z rozpoznawalnością naszej marki i ze świadczonymi przez VECTRĘ usługami, gdyż zależy nam na jak najlepszym dostosowaniu oferty do oczekiwań klientów. Wyniki badań umożliwiają jeszcze lepsze określenie zakresu działań marketingowych podejmowanych zarówno lokalnie, jak i ogólnopolsko.” – mówi Urszula Chincz, Dyrektor Marketingu VECTRY.

„Szczególnie interesujące okazały się wyniki dotyczące dostępnej w VECTRZE od roku usługi telewizji cyfrowej. Okazuje się, że abonenci kojarzą telewizję cyfrową głównie z wysoką jakością obrazu i dźwięku oraz z większą liczbą programów, zaś w znacznie mniejszym stopniu znają usługi dodatkowe. Bardzo cieszy nas, że respondenci kojarzą VECTRĘ z solidnością i rzetelnością. Uzyskane wyniki pomagają identyfikować obszary, w których komunikacja marketingowa powinna być bardziej intensywna oraz te, w których jest wystarczająca. Wierzę, że już wkrótce większa część grupy identyfikującej obecnie VECTRĘ z usługami telewizji kablowej, będzie rozpoznawała naszą markę także w kontekście innych usług takich jak internet, telefonia i telewizja cyfrowa.”– dodaje Urszula Chincz.

źródło tekstu: Vectra
źródło wykresów: Vectra, PBS DGA - wielkość próby 920 wywiadów, 2007 r.

News Nowa usługa Vectry – VOD w TV Online

Dostępne usługi VOD wyróżniają się niesamowitą różnorodnością jeśli chodzi o bibliotekę filmów, seriali, programów, dokumentów, bajek. A jest ich aż 13 tysięcy. Vectra co miesiąc poszerza swoją kolekcje o kilkaset nowych produkcji m.in. o bardzo popularne premiery kinowe np.: „Małe Kobietki”, „Zenek”, „Sala Samobójców. Hejter”, „Ptaki Nocy”, a także najnowsza animacja studia Pixar „Naprzód”. W bogatej ofercie biblioteki Vectra VOD nie brakuje także kultowych serii, takich jak: „Gwiezdne wojny” („Star Wars”) z ostatnim tytułem „Gwiezdne wojny: Skywalker. Odrodzenie”, „Bad Boys” z najnowszą produkcją „Bad Boys For Life” oraz najpopularniejsze animacje wszech czasów m. in. „Kraina Lodu” oraz „Kraina Lodu 2”. czytaj więcej

News Vectra sponsorem wyprawy Romualda Koperskiego

Z warszawskiego lotniska na Bemowie 28 maja 2019 roku słynny pilot, podróżnik i rekordzista Guinnessa Romuald Koperski wyruszył An-em 2 w daleką i praktycznie niemożliwą trasę Warszawa-Tokio-Warszawa. Upamiętnia tą podróżą niesamowitą polską postać - Bolesława Orlińskiego. Całą trasę wyprawy będzie można śledzić na dedykowanej stronie internetowej. czytaj więcej

Vectra Internet dla studentów od Vectry – wysokie prędkości w domu, duży pakiet danych internetu mobilnego

Vectra przygotowała specjalną ofertę internetu dedykowaną studentom. Wysokie prędkości internetu stacjonarnego - do 600 Mb oraz pakiet danych internetu mobilnego – 20 GB, zapewnią studentom swobodne surfowanie na wielu urządzeniach jednocześnie oraz komfortowe korzystanie z sieci mobilnej. czytaj więcej

Vectra Mundial 2018 na kanale TVP Sport dostępny dla wszystkich abonentów Vectry, także poza domem

Każdy abonent telewizji cyfrowej Vectry będzie mógł kibicować rozgrywkom Mundialu 2018 dzięki szerokiemu udostępnieniu przez Vectrę kanału TVP Sport. Także w serwisie Vectra TV Online, co umożliwi śledzenie rozgrywek na urządzeniach mobilnych, zarówno w domu jak i w dowolnym miejscu z dostępem do internetu. czytaj więcej

Vectra 9. czerwca Pudzianowski kontra Bedorf i wiele innych emocji podczas Gali KSW 44 na żywo także w Vectrze w systemie pay-per-view

Mariusz Pudzianowski vs Karol Bedorf to walka wieczoru Gali KSW 44, która odbędzie się 9 czerwca w sopocko-gdańskiej Ergo Arenie. Osiem emocjonujących pojedynków w jakości HD obejrzą na żywo także abonenci Vectry - dziś operator rozpoczął sprzedaż dostępu do gali w systemie pay-per-view w cenie 39,90 zł. czytaj więcej

Vectra Premiera serialu „KRUK. Szepty słychać po zmroku” w CANAL + dostępna dla wszystkich abonentów Vectry

Serialowy thriller zadebiutuje na antenie CANAL+ w niedzielę, 18 marca o godz. 21:30 i będzie odkodowany dla wszystkich abonentów Vectry, także tych, którzy nie posiadają na co dzień CANAL+ w swoim pakiecie. czytaj więcej

Vectra Wiosenne nowości w ofercie programowej Vectry - nowe kanały, otwarte okna i jeszcze więcej treści w jakości HD

21 marca br. w ofercie cyfrowej Vectry wystartuje pięć nowych programów w jakości HD: Da Vinci, H2, Polsat Doku, Epic Drama i JAZZ. Cztery pierwsze z nich będą dostępne dla wszystkich abonentów do 5 kwietnia br. w ramach otwartych okien. Po zmianach, Vectra, ze 123 programami w jakości HD, będzie oferowała jedną z najatrakcyjniejszych propozycji na naszym rynku. czytaj więcej

Vectra Wataha 2, Belfer 2 i dużo sportowych emocji w otwartym oknie w Vectrze

Z początkiem jesieni Abonentów Vectry czeka mnóstwo atrakcji. Już od soboty bowiem rusza „odkodowany październik”, czyli czas wielkich emocji filmowych i sportowych. W ramach tej akcji Vectra umożliwi wszystkim swoim widzom obejrzenie polskich hitów serialowych i meczów piłkarskich o najwyższą stawkę, dzięki czasowemu odkodowaniu kanałów Premium. Od 14 października operator udostępni kanały CANAL+, CANAL+ Sport HD, CANAL+ Sport 2 HD i HBO HD w otwartym oknie. czytaj więcej

Vectra Telewizja TBN Polska w ofercie Vectry

Od 24 sierpnia telewizja TBN Polska będzie dostępna w wersji HD dla abonentów Vectry na kanale nr 177. Dzięki tej współpracy nowy polski kanał familijny z wartościami chrześcijańskimi będzie można oglądać w ponad 600 000 kolejnych gospodarstwach domowych w 386 miastach w Polsce. czytaj więcej

Vectra Vectra i Enea IRONMAN 70.3 Gdynia zapraszają na projekcje

W dniach 4-6 sierpnia Gdynia po raz kolejny gościć będzie międzynarodowe zawody triathlonowe Enea IRONMAN 70.3 Gdynia powered by Herbalife. Dzięki współpracy Vectry z organizatorami zawodnicy i kibice otrzymają bezpłatne Kino Letnie na Plaży Miejskiej oraz transmisję na żywo z tego wydarzenia. czytaj więcej

News Nowa usługa Vectry – VOD w TV Online

Dostępne usługi VOD wyróżniają się niesamowitą różnorodnością jeśli chodzi o bibliotekę filmów, seriali, programów, dokumentów, bajek. A jest ich aż 13 tysięcy. Vectra co miesiąc poszerza swoją kolekcje o kilkaset nowych produkcji m.in. o bardzo popularne premiery kinowe np.: „Małe Kobietki”, „Zenek”, „Sala Samobójców. Hejter”, „Ptaki Nocy”, a także najnowsza animacja studia Pixar „Naprzód”. W bogatej ofercie biblioteki Vectra VOD nie brakuje także kultowych serii, takich jak: „Gwiezdne wojny” („Star Wars”) z ostatnim tytułem „Gwiezdne wojny: Skywalker. Odrodzenie”, „Bad Boys” z najnowszą produkcją „Bad Boys For Life” oraz najpopularniejsze animacje wszech czasów m. in. „Kraina Lodu” oraz „Kraina Lodu 2”. czytaj więcej

News Vectra sponsorem wyprawy Romualda Koperskiego

Z warszawskiego lotniska na Bemowie 28 maja 2019 roku słynny pilot, podróżnik i rekordzista Guinnessa Romuald Koperski wyruszył An-em 2 w daleką i praktycznie niemożliwą trasę Warszawa-Tokio-Warszawa. Upamiętnia tą podróżą niesamowitą polską postać - Bolesława Orlińskiego. Całą trasę wyprawy będzie można śledzić na dedykowanej stronie internetowej. czytaj więcej

Vectra Internet dla studentów od Vectry – wysokie prędkości w domu, duży pakiet danych internetu mobilnego

Vectra przygotowała specjalną ofertę internetu dedykowaną studentom. Wysokie prędkości internetu stacjonarnego - do 600 Mb oraz pakiet danych internetu mobilnego – 20 GB, zapewnią studentom swobodne surfowanie na wielu urządzeniach jednocześnie oraz komfortowe korzystanie z sieci mobilnej. czytaj więcej

Vectra Mundial 2018 na kanale TVP Sport dostępny dla wszystkich abonentów Vectry, także poza domem

Każdy abonent telewizji cyfrowej Vectry będzie mógł kibicować rozgrywkom Mundialu 2018 dzięki szerokiemu udostępnieniu przez Vectrę kanału TVP Sport. Także w serwisie Vectra TV Online, co umożliwi śledzenie rozgrywek na urządzeniach mobilnych, zarówno w domu jak i w dowolnym miejscu z dostępem do internetu. czytaj więcej

Vectra 9. czerwca Pudzianowski kontra Bedorf i wiele innych emocji podczas Gali KSW 44 na żywo także w Vectrze w systemie pay-per-view

Mariusz Pudzianowski vs Karol Bedorf to walka wieczoru Gali KSW 44, która odbędzie się 9 czerwca w sopocko-gdańskiej Ergo Arenie. Osiem emocjonujących pojedynków w jakości HD obejrzą na żywo także abonenci Vectry - dziś operator rozpoczął sprzedaż dostępu do gali w systemie pay-per-view w cenie 39,90 zł. czytaj więcej

Vectra Premiera serialu „KRUK. Szepty słychać po zmroku” w CANAL + dostępna dla wszystkich abonentów Vectry

Serialowy thriller zadebiutuje na antenie CANAL+ w niedzielę, 18 marca o godz. 21:30 i będzie odkodowany dla wszystkich abonentów Vectry, także tych, którzy nie posiadają na co dzień CANAL+ w swoim pakiecie. czytaj więcej

Vectra Wiosenne nowości w ofercie programowej Vectry - nowe kanały, otwarte okna i jeszcze więcej treści w jakości HD

21 marca br. w ofercie cyfrowej Vectry wystartuje pięć nowych programów w jakości HD: Da Vinci, H2, Polsat Doku, Epic Drama i JAZZ. Cztery pierwsze z nich będą dostępne dla wszystkich abonentów do 5 kwietnia br. w ramach otwartych okien. Po zmianach, Vectra, ze 123 programami w jakości HD, będzie oferowała jedną z najatrakcyjniejszych propozycji na naszym rynku. czytaj więcej

Vectra Wataha 2, Belfer 2 i dużo sportowych emocji w otwartym oknie w Vectrze

Z początkiem jesieni Abonentów Vectry czeka mnóstwo atrakcji. Już od soboty bowiem rusza „odkodowany październik”, czyli czas wielkich emocji filmowych i sportowych. W ramach tej akcji Vectra umożliwi wszystkim swoim widzom obejrzenie polskich hitów serialowych i meczów piłkarskich o najwyższą stawkę, dzięki czasowemu odkodowaniu kanałów Premium. Od 14 października operator udostępni kanały CANAL+, CANAL+ Sport HD, CANAL+ Sport 2 HD i HBO HD w otwartym oknie. czytaj więcej

Vectra Telewizja TBN Polska w ofercie Vectry

Od 24 sierpnia telewizja TBN Polska będzie dostępna w wersji HD dla abonentów Vectry na kanale nr 177. Dzięki tej współpracy nowy polski kanał familijny z wartościami chrześcijańskimi będzie można oglądać w ponad 600 000 kolejnych gospodarstwach domowych w 386 miastach w Polsce. czytaj więcej

Vectra Vectra i Enea IRONMAN 70.3 Gdynia zapraszają na projekcje

W dniach 4-6 sierpnia Gdynia po raz kolejny gościć będzie międzynarodowe zawody triathlonowe Enea IRONMAN 70.3 Gdynia powered by Herbalife. Dzięki współpracy Vectry z organizatorami zawodnicy i kibice otrzymają bezpłatne Kino Letnie na Plaży Miejskiej oraz transmisję na żywo z tego wydarzenia. czytaj więcej

News Korzyści z posiadania wirtualnego numeru telefonu

W dobie cyfryzacji i rosnącej potrzeby mobilności, wirtualne numery telefonów zyskują na popularności. Ich wszechstronność oraz liczne korzyści sprawiają, że stają się one atrakcyjnym rozwiązaniem zarówno dla firm, jak i osób prywatnych. Wirtualny numer telefonu, który działa za pośrednictwem Internetu, umożliwia odbieranie połączeń i wiadomości SMS bez potrzeby posiadania fizycznej karty SIM. To nowoczesne rozwiązanie oferuje wiele zalet, które warto poznać. czytaj więcej

News Przegląd i prognozy rozwoju rynku telekomunikacyjnego w Polsce na lata 2023-2028

Odkryj kluczowe aspekty i przyszłość rynku telekomunikacyjnego w Polsce, analizując unikalne dane, trendy konsumenckie oraz prognozy rozwoju na najbliższe lata. czytaj więcej

News Jak działa eSIM na różnych urządzeniach?

eSIM to prawdziwa rewolucja w świecie technologii, która może odmienić sposób użytkowania urządzeń mobilnych na co dzień. Zastanawiasz się, jak korzystać z eSIM-a na swoim smartfonie, smartwatchu czy tablecie? Odkryj zalety wirtualnej karty i sprawdź, dlaczego warto przerzucić się na nią już teraz. czytaj więcej

Case Study Jak przenieść linie telefoniczne jeśli nie ma takiej możliwości?

Autoryzowana Stacja Obsługi Pojazdów (okolice Bielska-Białej) przeniosła swoją lokalizacje do nowego miejsca. Operator, który świadczył dotychczas usługę w poprzedniej lokalizacji, nie miał możliwości przeniesienia linii telefonicznej do nowej lokalizacji. czytaj więcej

News Marcin Kubit wzmacnia Grupę 3S w Warszawie

Marcin Kubit dołączył do Grupy 3S jako dyrektor oddziału w Warszawie. Ten doświadczony menedżer (wcześniej m.in. dyrektor zarządzający SM&C, prezes Mediatel S.A., wiceprezes GTS Energis) zajmie się rozwojem struktur firmy w stolicy i relacjami z kluczowymi Klientami. czytaj więcej