Archiwalne

WLR dla GTS Energis

22.11.2006

Prezes UKE zmienił treść umowy o zasadach współpracy pomiędzy Telekomunikacją Polską S.A. i GTS Energis Sp. z o.o., ustalając warunki hurtowego dostępu do sieci TPSA.

Wprowadzenie decyzją Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z 21 listopada 2006 r. usługi hurtowego dostępu do sieci (WLR - Wholesale Line Rental) dla kolejnego przedsiębiorcy telekomunikacyjnego, jakim jest GTS Energis powinno przyczynić się do wzrostu konkurencji na rynku telekomunikacyjnym i umożliwić skuteczniejsze konkurowanie kolejnego podmiotu z ofertą detaliczną TPSA.

Dla abonenta TPSA usługa WLR oznacza możliwość zmiany dotychczasowego operatora bez konieczności zmiany lokalizacji zakończenia linii telefonicznej. Rozwiązanie umowy z TPSA następuje w wyniku złożenia do GTS Energis zamówienia wraz z upoważnieniem do przeprowadzenia całej procedury w imieniu abonenta. Zamówienie usługi WLR powinno także zawierać zlecenie preselekcji na numer dostępu do sieci NDS (tzw. prefiks) GTS Energis, o ile wcześniej abonent nie ustanowił takiej preselekcji.

Usługa Podstawowa i Usługa Pełna

Prezes UKE zobowiązał TPSA do świadczenia na rzecz GTS Energis usług dla dostępu analogowego oraz dla dostępu cyfrowego ISDN. Usługa WLR będzie realizowana w dwóch etapach: Usługi Podstawowej - wdrożonej w ciągu 2 miesięcy oraz Usługi Pełnej – wdrożonej w ciągu 18 miesięcy. Zdaniem Prezesa UKE terminy te są wystarczające dla wprowadzenia wszystkich, niezbędnych czynności po stronie TPSA i GTS Energis pozwalających na korzystanie przez abonentów z Usługi Podstawowej i Pełnej.

Po uruchomieniu Usługi Pełnej, abonentom GTS Energis korzystającym z Usługi Podstawowej zostanie umożliwiony dostęp do zakresu Usługi Pełnej. Za przekroczenie przez TPSA terminów wskazanych w decyzji naliczane będą kary umowne na rzecz GTS Energis.

W ramach Usługi Podstawowej pakiet usług WLR obejmuje m.in.:

  • utrzymanie łącza abonenckiego w celu umożliwienia abonentom GTS Energis korzystania z usług telekomunikacyjnych,
  • udostępnienie numeru abonenckiego z posiadanego zakresu numeracji,
  • konserwację i usuwanie uszkodzeń oraz awarii w urządzeniach końcowych,
  • Biuro Numerów,
  • połączenia na numery alarmowe, 0-80x, 118xxx, AUS, do usług przywoławczych,
  • przekazywanie danych billingowych dotyczących połączeń do usług związanych z ruchem telefonicznym.

W przypadku, gdy abonent GTS Energis jest podłączony do sieci ISDN TPSA, zakres usług dostępnych w Usłudze Podstawowej rozszerzony jest o usługi: przekierowania połączeń, połączeń oczekujących, prezentacji numeru (CLIP), budzenia, pod-adresowania, kosztu połączenia, zawieszenia połączenia, przenośności terminala, prezentacji numeru abonenta dołączonego, wiadomości tekstowych.

W ramach Usługi Pełnej pakiet WLR dla abonenta GTS Energis obejmuje m.in.:

  • utrzymanie łącza telefonicznego w celu umożliwienia abonentom GTS Energis korzystania z usług telekomunikacyjnych,
  • udostępnienie numeru abonenckiego z posiadanego zakresu numeracji,
  • konserwację i usuwanie uszkodzeń oraz awarii w urządzeniach końcowych,
  • przekazywanie danych umożliwiających GTS Energis wystawienie faktury oraz billingu za zrealizowane przez abonenta GTS Energis połączenia,
  • Biuro Numerów,
  • połączenie na numery alarmowe, 0-20x (usługi dial-up), 0-30x, 0-40x, 0-70x, 0-80x, 118xxx, numery AUS i numery CPP, usługi przywoławcze,
  • przekierowanie połączeń, blokady przekierowania połączeń, połączenia oczekujące,
  • prezentację numeru (CLIP), blokady prezentacji numeru (CLIR), blokady połączeń anonimowych,
  • budzenie, automatyczne połączenie, połączenie trójstronne, blokada połączeń,
  • ograniczenie rachunku dla abonentów GTS Energis.

Do kogo reklamacje

GTS Energis jest zobowiązana do wystawiania, na podstawie danych otrzymanych od TPSA, faktur i billingów związanych z usługami świadczonymi na rzecz abonenta GTS Energis.

GTS Energis ponosi również odpowiedzialność za wszelkiego rodzaju roszczenia abonentów związane z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem usług.

Reklamacje dotyczące usług telekomunikacyjnych oraz reklamacje dotyczące opłat GTS Energis rozpatruje i załatwia we własnym zakresie. W żadnym wypadku GTS Energis nie może odsyłać swoich abonentów bezpośrednio do TPSA.

Opłaty za WLR

Podstawą do rozliczeń za abonament telefoniczny pomiędzy GTS Energis i TPSA będzie cena referencyjna obliczona w wysokości 37,83 PLN dla łącza analogowego oraz 55 PLN dla łącza cyfrowego (ISDN). Od ceny referencyjnej przysługuje GTS Energis upust hurtowy w wysokości 46,99%.

Do wyznaczenia dla łącza analogowego ceny referencyjnej za abonament telefoniczny Prezes UKE wyliczył średnią z dwóch stosowanych planów taryfowych: plan TP standardowy i plan TPSA startowy. Plany te stanowią bowiem jedyne plany taryfowe TPSA oferowane w ciągu ostatniego czasu, które zawierają pełen katalog usług dodatkowych, a jednocześnie nie są ofertami wiązanymi (nie zawierają pakietów tzw. darmowych minut). Natomiast określając cenę referencyjną za łącze cyfrowe (ISDN), Prezes UKE oparł się na opłacie za abonament w planie standardowym ISDN TPSA.

Dla tak wyliczonej ceny referencyjnej Prezes UKE ustalił upust hurtowy dla GTS Energis w wysokości 46,99%. Faktycznie więc GTS Energis zapłaci na rzecz TPSA 20,05 PLN netto miesięcznego abonamentu za łącze analogowe oraz 29,16 PLN netto za łącze cyfrowe ISDN.

Miesięczne opłaty za abonament telefoniczny w ramach usługi WLR ponoszone przez GTS Energis na rzecz TPSA:

 

Cena referencyjna

Upust hurtowy

Opłata hurtowa

(netto)

Łącze analogowe

37,83 PLN

46,99%

20,05 PLN

Łącze cyfrowe ISDN

55,00 PLN

46,99%

29,16 PLN

Upust zawiera odpowiednią marżę dla GTS Energis, mierzoną jako zysk przed opodatkowaniem, odsetkami i amortyzacją (EBITDA=17,09%). Na koszty ponoszone przez GTS Energis w związku ze świadczeniem usługi WLR składają się: wydatki na marketing, pozyskanie i obsługę klienta, billing i fakturowanie oraz windykację tzw. złych długów. Ustalony upust hurtowy pozwoli więc GTS Energis na wygenerowanie zysku z usług świadczonych na bazie usługi WLR przy zaoferowaniu użytkownikom końcowym produktu po cenie konkurencyjnej w stosunku do cen oferowanych przez TPSA.

Decyzja Prezesa UKE z 21 listopada 2006 r. podlega natychmiastowemu wykonaniu.

Źródło: UKE, Autor: Jacek Strzałkowski

News Jak naładować telefon szybciej?

W dzisiejszym dynamicznym świecie smartfony stały się dla nas nieodłącznym towarzyszem. Czy to do komunikowania się z bliskimi, organizacji naszego dnia, czy też pracy zawodowej – telefonu używamy przez większość dnia. Niestety, im więcej korzystamy z urządzenia, tym szybciej zużywa się jego bateria. Nic więc dziwnego, że mamy potrzebę ładowania telefonów co najmniej raz dziennie. Ale co, jeśli się spieszymy, a bateria znów jest na wyczerpaniu? Poniżej znajdziesz kilka sprawdzonych sposobów, które pomogą Ci naładować telefon szybciej. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Hakerzy wkraczają do gry: Krakowskie MPK na celowniku cyberprzestępców

Wyobraźcie sobie poranek, kiedy zmarznięci i zaspani próbujecie kupić bilet na tramwaj przez aplikację MPK, ale zamiast tego na ekranie pojawia się komunikat: "Twój system został shackowany". Tak wyglądał 3 grudnia 2024 roku dla krakowian, którzy padli ofiarą... no dobra, może nie oni bezpośrednio, ale ich ulubiony przewoźnik – MPK. czytaj więcej