Archiwalne

WLR dla GTS Energis

22.11.2006

Prezes UKE zmienił treść umowy o zasadach współpracy pomiędzy Telekomunikacją Polską S.A. i GTS Energis Sp. z o.o., ustalając warunki hurtowego dostępu do sieci TPSA.

Wprowadzenie decyzją Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z 21 listopada 2006 r. usługi hurtowego dostępu do sieci (WLR - Wholesale Line Rental) dla kolejnego przedsiębiorcy telekomunikacyjnego, jakim jest GTS Energis powinno przyczynić się do wzrostu konkurencji na rynku telekomunikacyjnym i umożliwić skuteczniejsze konkurowanie kolejnego podmiotu z ofertą detaliczną TPSA.

Dla abonenta TPSA usługa WLR oznacza możliwość zmiany dotychczasowego operatora bez konieczności zmiany lokalizacji zakończenia linii telefonicznej. Rozwiązanie umowy z TPSA następuje w wyniku złożenia do GTS Energis zamówienia wraz z upoważnieniem do przeprowadzenia całej procedury w imieniu abonenta. Zamówienie usługi WLR powinno także zawierać zlecenie preselekcji na numer dostępu do sieci NDS (tzw. prefiks) GTS Energis, o ile wcześniej abonent nie ustanowił takiej preselekcji.

Usługa Podstawowa i Usługa Pełna

Prezes UKE zobowiązał TPSA do świadczenia na rzecz GTS Energis usług dla dostępu analogowego oraz dla dostępu cyfrowego ISDN. Usługa WLR będzie realizowana w dwóch etapach: Usługi Podstawowej - wdrożonej w ciągu 2 miesięcy oraz Usługi Pełnej – wdrożonej w ciągu 18 miesięcy. Zdaniem Prezesa UKE terminy te są wystarczające dla wprowadzenia wszystkich, niezbędnych czynności po stronie TPSA i GTS Energis pozwalających na korzystanie przez abonentów z Usługi Podstawowej i Pełnej.

Po uruchomieniu Usługi Pełnej, abonentom GTS Energis korzystającym z Usługi Podstawowej zostanie umożliwiony dostęp do zakresu Usługi Pełnej. Za przekroczenie przez TPSA terminów wskazanych w decyzji naliczane będą kary umowne na rzecz GTS Energis.

W ramach Usługi Podstawowej pakiet usług WLR obejmuje m.in.:

  • utrzymanie łącza abonenckiego w celu umożliwienia abonentom GTS Energis korzystania z usług telekomunikacyjnych,
  • udostępnienie numeru abonenckiego z posiadanego zakresu numeracji,
  • konserwację i usuwanie uszkodzeń oraz awarii w urządzeniach końcowych,
  • Biuro Numerów,
  • połączenia na numery alarmowe, 0-80x, 118xxx, AUS, do usług przywoławczych,
  • przekazywanie danych billingowych dotyczących połączeń do usług związanych z ruchem telefonicznym.

W przypadku, gdy abonent GTS Energis jest podłączony do sieci ISDN TPSA, zakres usług dostępnych w Usłudze Podstawowej rozszerzony jest o usługi: przekierowania połączeń, połączeń oczekujących, prezentacji numeru (CLIP), budzenia, pod-adresowania, kosztu połączenia, zawieszenia połączenia, przenośności terminala, prezentacji numeru abonenta dołączonego, wiadomości tekstowych.

W ramach Usługi Pełnej pakiet WLR dla abonenta GTS Energis obejmuje m.in.:

  • utrzymanie łącza telefonicznego w celu umożliwienia abonentom GTS Energis korzystania z usług telekomunikacyjnych,
  • udostępnienie numeru abonenckiego z posiadanego zakresu numeracji,
  • konserwację i usuwanie uszkodzeń oraz awarii w urządzeniach końcowych,
  • przekazywanie danych umożliwiających GTS Energis wystawienie faktury oraz billingu za zrealizowane przez abonenta GTS Energis połączenia,
  • Biuro Numerów,
  • połączenie na numery alarmowe, 0-20x (usługi dial-up), 0-30x, 0-40x, 0-70x, 0-80x, 118xxx, numery AUS i numery CPP, usługi przywoławcze,
  • przekierowanie połączeń, blokady przekierowania połączeń, połączenia oczekujące,
  • prezentację numeru (CLIP), blokady prezentacji numeru (CLIR), blokady połączeń anonimowych,
  • budzenie, automatyczne połączenie, połączenie trójstronne, blokada połączeń,
  • ograniczenie rachunku dla abonentów GTS Energis.

Do kogo reklamacje

GTS Energis jest zobowiązana do wystawiania, na podstawie danych otrzymanych od TPSA, faktur i billingów związanych z usługami świadczonymi na rzecz abonenta GTS Energis.

GTS Energis ponosi również odpowiedzialność za wszelkiego rodzaju roszczenia abonentów związane z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem usług.

Reklamacje dotyczące usług telekomunikacyjnych oraz reklamacje dotyczące opłat GTS Energis rozpatruje i załatwia we własnym zakresie. W żadnym wypadku GTS Energis nie może odsyłać swoich abonentów bezpośrednio do TPSA.

Opłaty za WLR

Podstawą do rozliczeń za abonament telefoniczny pomiędzy GTS Energis i TPSA będzie cena referencyjna obliczona w wysokości 37,83 PLN dla łącza analogowego oraz 55 PLN dla łącza cyfrowego (ISDN). Od ceny referencyjnej przysługuje GTS Energis upust hurtowy w wysokości 46,99%.

Do wyznaczenia dla łącza analogowego ceny referencyjnej za abonament telefoniczny Prezes UKE wyliczył średnią z dwóch stosowanych planów taryfowych: plan TP standardowy i plan TPSA startowy. Plany te stanowią bowiem jedyne plany taryfowe TPSA oferowane w ciągu ostatniego czasu, które zawierają pełen katalog usług dodatkowych, a jednocześnie nie są ofertami wiązanymi (nie zawierają pakietów tzw. darmowych minut). Natomiast określając cenę referencyjną za łącze cyfrowe (ISDN), Prezes UKE oparł się na opłacie za abonament w planie standardowym ISDN TPSA.

Dla tak wyliczonej ceny referencyjnej Prezes UKE ustalił upust hurtowy dla GTS Energis w wysokości 46,99%. Faktycznie więc GTS Energis zapłaci na rzecz TPSA 20,05 PLN netto miesięcznego abonamentu za łącze analogowe oraz 29,16 PLN netto za łącze cyfrowe ISDN.

Miesięczne opłaty za abonament telefoniczny w ramach usługi WLR ponoszone przez GTS Energis na rzecz TPSA:

 

Cena referencyjna

Upust hurtowy

Opłata hurtowa

(netto)

Łącze analogowe

37,83 PLN

46,99%

20,05 PLN

Łącze cyfrowe ISDN

55,00 PLN

46,99%

29,16 PLN

Upust zawiera odpowiednią marżę dla GTS Energis, mierzoną jako zysk przed opodatkowaniem, odsetkami i amortyzacją (EBITDA=17,09%). Na koszty ponoszone przez GTS Energis w związku ze świadczeniem usługi WLR składają się: wydatki na marketing, pozyskanie i obsługę klienta, billing i fakturowanie oraz windykację tzw. złych długów. Ustalony upust hurtowy pozwoli więc GTS Energis na wygenerowanie zysku z usług świadczonych na bazie usługi WLR przy zaoferowaniu użytkownikom końcowym produktu po cenie konkurencyjnej w stosunku do cen oferowanych przez TPSA.

Decyzja Prezesa UKE z 21 listopada 2006 r. podlega natychmiastowemu wykonaniu.

Źródło: UKE, Autor: Jacek Strzałkowski

News Jak wybrać sprzęt audio do domowego kina: Kompleksowy przewodnik

W dzisiejszych czasach, kiedy technologia rozwija się w zawrotnym tempie, stworzenie idealnego domowego kina stało się bardziej osiągalne niż kiedykolwiek wcześniej. Kluczowym elementem każdego zestawu kina domowego jest sprzęt audio, który może znacząco wpłynąć na jakość odbioru dźwięku. Wybór odpowiednich akcesoriów audio jest nie tylko kwestią estetyki, ale przede wszystkim funkcjonalności i jakości dźwięku. W tym artykule przyjrzymy się, jak wybrać najlepsze akcesoria audio, które poprawią jakość dźwięku w Twoim domowym kinie, oraz jakie elementy są niezbędne, aby cieszyć się pełnią możliwości Twojego sprzętu. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Hakerzy wkraczają do gry: Krakowskie MPK na celowniku cyberprzestępców

Wyobraźcie sobie poranek, kiedy zmarznięci i zaspani próbujecie kupić bilet na tramwaj przez aplikację MPK, ale zamiast tego na ekranie pojawia się komunikat: "Twój system został shackowany". Tak wyglądał 3 grudnia 2024 roku dla krakowian, którzy padli ofiarą... no dobra, może nie oni bezpośrednio, ale ich ulubiony przewoźnik – MPK. czytaj więcej