Archiwalne

Wspólna kampania Ad.net i CenterNet promuje bezpieczne korzystanie z telefonu komórkowego podczas wakacji

27.07.2009

Już od 28 lipca br. rozpoczyna się kampania reklamowa realizowana wspólnie przez CenterNet i AdNet. Kampania została przygotowana na potrzeby akcji społecznej Moja Pierwsza Komórka, która uczy jak bezpiecznie i rozsądnie korzystać z telefonu komórkowego.

Celem kampanii jest przypomnienie wakacyjnego poradnika – mówiącego o najważniejszych zasadach używania telefonu komórkowego przez dzieci podczas wakacji.

Grupą docelową są rodzice i opiekunowie, których dzieci po raz pierwszy wyjeżdżają lub niedługo będą wyjeżdżać na kolonię lub obóz wakacyjny.

Kampania ma za zadanie docierać do rodziców i opiekunów. Innowacją kampanii jest przygotowanie przekazów dla osób reagujących emocjonalnie jak i tych, do których przemawiają racjonalne argumenty. W kampanii wykorzystano dwie linie kreatywne, z których jedna jest przekazem zbudowanym na pozytywnych emocjach. Sugeruje, że wakacje to czas odpoczynku, a telefon w tym przypadku daje dodatkowe poczucie spokoju. Druga linia kreacyjna przypomina o zagrożeniach czekających na dzieci podczas wakacji, a telefon komórkowy jest sposobem na unikanie tych zagrożeń. W kampanii wykorzystano skyscrapery i billboardy.

„Chcieliśmy dotrzeć do jak najszerszej grupy rodziców i opiekunów, zarówno do tych, którzy częściej mają obawy wysyłając dziecko na kolonię, jak do tych, którzy potrafią podejść do tych spraw z dystansem. Radzenie sobie z drobnymi problemami, jakie pojawiają się podczas wyjazdów, dobre doświadczenie pomagające dziecku wchodzić w dorosłość.” – mówi Anna Gołębicka z CenterNet S.A., organizatora akcji Moja Pierwsza Komórka.

Kampania trwa od 28 lipca do 15 sierpnia. Dzięki wykorzystaniu przez sieć reklamową Ad.net technologii predykcyjnego targetowania behawioralnego, bannery pojawią się tylko użytkownikom o sprecyzowanym profilu, rodzicom dzieci w wieku 8-10 lat. Mechanizm targetowania behawioralnego umożliwia dopasowanie reklam internetowych do zainteresowań i oczekiwań użytkowników, a przez to ograniczenie strat w wydatkach na zakup mediów ponoszonych przez reklamodawcę w przypadku nietrafionego doboru grupy celowej kampanii.

„Zdecydowaliśmy się na wsparcie akcji gdyż jest to ciekawa inicjatywa. Przy okazji kampanii badamy skuteczność targetowania behawioralnego, które budzi coraz większe zainteresowanie reklamodawców. Emisja do wybranych profili odbiorów faktycznie pozwala uniknąć poważnych strat mediowych,”– mówi Maciej Musioł Dyrektor Zarządzający Ad.net S.A.

Kampania dla rodziców to nie koniec letnich aktywności akcji.

„Po poradniku dla rodziców, Fonio, bohater Mojej Pierwszej Komórki przygotowuje coś specjalnie dla dzieci. Pod koniec wakacji będzie miała swoją premierę piosenka Fonia w gwiazdorskiej obsadzie” – mówi Dorota Fronczek koordynatorka akcji Moja Pierwsza Komórka.

źródło: CenterNet