Archiwalne

Wyniki kontroli jakości BSA

24.04.2007

Netia i GTS Energis mają miesiąc na usunięcie nieprawidłowości w świadczeniu usługi Bitstream Access.

Urząd Komunikacji Elektronicznej przeprowadził kontrolę przestrzegania przez Netię S.A. oraz GTS Energis Sp. z o.o. przepisów ustawy Prawo telekomunikacyjne w zakresie świadczenia przez tych operatorów usług szerokopasmowego dostępu do Internetu i odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie tych usług (także trybu reklamacyjnego), w związku z procesem udostępniania przez Telekomunikację Polską S.A. lokalnej pętli abonenckiej na potrzeby sprzedaży usług szerokopasmowej transmisji danych (Bitstream Access - BSA).

Stwierdzono, iż kontrolowani przedsiębiorcy telekomunikacyjni nie w pełni wypełniają odnoszące się do nich obowiązki wynikające z ustawy, jak również z Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej (Dz. U. Nr 226 poz. 2291).

W stosowanych wzorach umów o świadczenie usługi dostępu do Internetu stwierdzono brak postanowień dotyczących jakości świadczonej usługi, w tym brak informacji o czasie oczekiwania na przyłączenie do sieci lub terminie rozpoczęcia świadczenia usługi, zakresu obsługi serwisowej BSA, a także trybu postępowania reklamacyjnego oraz informacji o możliwości rozwiązania sporu w drodze mediacji lub poddania go pod rozstrzygnięcie sądu polubownego. Sam tryb postępowania reklamacyjnego zawarty w regulaminach świadczenia usług dostępu do Internetu został nieprawidłowo lub nie w pełni określony.

W przedstawionej przez Netię i GTS Energis dokumentacji dotyczącej rozpatrywanych reklamacji stwierdzono, między innymi:

  • brak potwierdzenia doręczenia reklamującemu, w przypadku odmowy uznania reklamacji w całości lub części, odpowiedzi na reklamację przesyłką poleconą,
  • w udzielanych odpowiedziach na reklamacje, które były jednocześnie potwierdzeniem jej przyjęcia w formie pisemnej (odpowiedź na reklamację udzielana w terminie 14 dni od jej złożenia) nie przywoływano podstawy prawnej,
  • w przypadku odmowy uznania reklamacji w całości lub części, odpowiedź nie zawierała uzasadnienia faktycznego i prawnego,
  • nie we wszystkich reklamacjach, w przypadku których przyznano odszkodowanie informowano o wysokości odszkodowania i terminie jego wypłaty,  w udzielanych odpowiedziach na reklamację nie przedstawiała.

Prezes UKE w dniu 24 kwietnia 2007 r. wydał zalecenia pokontrolne, w których wezwał GTS Energis i Netię do usunięcia nieprawidłowości w terminie 30 dni od dnia otrzymania zaleceń pokontrolnych. Nieprawidłowości wskazane w zaleceniach pokontrolnych dotyczyły regulaminów oraz wzorów umów, postępowań reklamacyjnych i dokumentacji sprzedażowej.

Przeprowadzona przez Prezesa UKE kontrola wywarła wpływ na poprawienie obsługi procesów sprzedażowych i posprzedażowych (związanych z zawieraniem umów, realizacją usługi, postępowaniem reklamacyjnym). Operatorzy doprecyzowali operacyjne procedury współpracy z TP S.A. w zakresie realizacji zamówień, zgłaszania awarii oraz innych zastrzeżeń technicznych, tak aby usprawnić komunikację i interpretację zgłoszeń.

Z informacji przekazywanych przez operatorów jednoznacznie wynika, że wprowadzone zmiany usprawniły procesy realizacji nowych zamówień, a także rozpatrywania reklamacji. Stwierdzono również znaczny spadek ilości skarg napływających do UKE.

Prezes UKE cały czas monitoruje działania operatorów, aby jakość świadczonych usług uległa znaczącej poprawie.

źródło: UKE

Wiadomości firmowe System telefoniczny IP i UC bez zobowiązań kapitałowych i czasowych: Teraz również wynajem sprzętu w innovaphone

Sindelfingen, 11 kwietnia 2022 – Wynajem oprogramowania w modelu SsaS, czyli Software as a Service, jest już od wielu lat powszechnie stosowany w firmach i przedsiębiorstwach. innovaphone AG idzie o krok dalej i oferuje teraz również sprzęt na wynajem. czytaj więcej

News Produkcja kontraktowa EMS – czym zajmuje się montaż SMT i THT na zlecenie?

Produkcja kontraktowa EMS to prężnie rozwijający się rynek usług z zakresu montażu podzespołów na płytkach drukowanych. Czym jest EMS i czym zajmuje się montaż SMT i THC na zlecenie? czytaj więcej

Wiadomości firmowe SonicWall przyśpiesza migrację do chmury hybrydowej i ulepsza jej ochronę

Firma SonicWall rozszerzyła możliwości Capture Cloud Platform o nowe funkcje: „Zero-Touch Deployment”, „Secure SD-WAN”, „Personalized Threat Intelligence” i „Next-Gen Virtual Firewall for Public Cloud”. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Zarobki w IT - 3500 zł netto na start i rozwój dla przekwalifikowanych

Tyle właśnie zarabia początkujący software developer (programista). Według szacunków z 2017 roku, w Polsce brakuje około 50 tysięcy pracowników tego typu (1). Rynek jest pojemny a powstające jak grzyby po deszczu nowe podmioty oraz duża chłonność już istniejących i doświadczonych firm stanowią szansę nie tylko dla wieloletnich programistów, ale także dla osób chcących się przekwalifikować. O projektach oraz możliwościach rozwoju rozmawiamy z pracownikami CSHARK – wrocławskiej firmy tworzącej dedykowane rozwiązania programistyczne i zajmującej się doradztwem IT oraz outsourcingiem. czytaj więcej