Archiwalne

Wyniki kontroli jakości BSA

24.04.2007

Netia i GTS Energis mają miesiąc na usunięcie nieprawidłowości w świadczeniu usługi Bitstream Access.

Urząd Komunikacji Elektronicznej przeprowadził kontrolę przestrzegania przez Netię S.A. oraz GTS Energis Sp. z o.o. przepisów ustawy Prawo telekomunikacyjne w zakresie świadczenia przez tych operatorów usług szerokopasmowego dostępu do Internetu i odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie tych usług (także trybu reklamacyjnego), w związku z procesem udostępniania przez Telekomunikację Polską S.A. lokalnej pętli abonenckiej na potrzeby sprzedaży usług szerokopasmowej transmisji danych (Bitstream Access - BSA).

Stwierdzono, iż kontrolowani przedsiębiorcy telekomunikacyjni nie w pełni wypełniają odnoszące się do nich obowiązki wynikające z ustawy, jak również z Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej (Dz. U. Nr 226 poz. 2291).

W stosowanych wzorach umów o świadczenie usługi dostępu do Internetu stwierdzono brak postanowień dotyczących jakości świadczonej usługi, w tym brak informacji o czasie oczekiwania na przyłączenie do sieci lub terminie rozpoczęcia świadczenia usługi, zakresu obsługi serwisowej BSA, a także trybu postępowania reklamacyjnego oraz informacji o możliwości rozwiązania sporu w drodze mediacji lub poddania go pod rozstrzygnięcie sądu polubownego. Sam tryb postępowania reklamacyjnego zawarty w regulaminach świadczenia usług dostępu do Internetu został nieprawidłowo lub nie w pełni określony.

W przedstawionej przez Netię i GTS Energis dokumentacji dotyczącej rozpatrywanych reklamacji stwierdzono, między innymi:

  • brak potwierdzenia doręczenia reklamującemu, w przypadku odmowy uznania reklamacji w całości lub części, odpowiedzi na reklamację przesyłką poleconą,
  • w udzielanych odpowiedziach na reklamacje, które były jednocześnie potwierdzeniem jej przyjęcia w formie pisemnej (odpowiedź na reklamację udzielana w terminie 14 dni od jej złożenia) nie przywoływano podstawy prawnej,
  • w przypadku odmowy uznania reklamacji w całości lub części, odpowiedź nie zawierała uzasadnienia faktycznego i prawnego,
  • nie we wszystkich reklamacjach, w przypadku których przyznano odszkodowanie informowano o wysokości odszkodowania i terminie jego wypłaty,  w udzielanych odpowiedziach na reklamację nie przedstawiała.

Prezes UKE w dniu 24 kwietnia 2007 r. wydał zalecenia pokontrolne, w których wezwał GTS Energis i Netię do usunięcia nieprawidłowości w terminie 30 dni od dnia otrzymania zaleceń pokontrolnych. Nieprawidłowości wskazane w zaleceniach pokontrolnych dotyczyły regulaminów oraz wzorów umów, postępowań reklamacyjnych i dokumentacji sprzedażowej.

Przeprowadzona przez Prezesa UKE kontrola wywarła wpływ na poprawienie obsługi procesów sprzedażowych i posprzedażowych (związanych z zawieraniem umów, realizacją usługi, postępowaniem reklamacyjnym). Operatorzy doprecyzowali operacyjne procedury współpracy z TP S.A. w zakresie realizacji zamówień, zgłaszania awarii oraz innych zastrzeżeń technicznych, tak aby usprawnić komunikację i interpretację zgłoszeń.

Z informacji przekazywanych przez operatorów jednoznacznie wynika, że wprowadzone zmiany usprawniły procesy realizacji nowych zamówień, a także rozpatrywania reklamacji. Stwierdzono również znaczny spadek ilości skarg napływających do UKE.

Prezes UKE cały czas monitoruje działania operatorów, aby jakość świadczonych usług uległa znaczącej poprawie.

źródło: UKE

News Jak zdobyć finansowanie na maszyny produkcyjne

Jak zdobyć finansowanie na maszyny produkcyjne? Zdobycie odpowiedniego finansowania na maszyny produkcyjne może być kluczowe dla sukcesu Twojego biznesu. Jeśli posiadasz przedsiębiorstwo produkcyjne lub planujesz rozpocząć nową działalność, z pewnością będziesz potrzebował środków finansowych na zakup niezbędnego sprzętu. Szukanie finansowania na maszyny produkcyjne może być trudne, ale odpowiednia wiedza i strategia mogą pomóc Ci osiągnąć zamierzony cel. czytaj więcej

News Czy warto kupować oprogramowanie dla firm produkcyjnych do zarządzania produkcją?

W dobie powszechnej automatyzacji i olbrzymiej konkurencji w przemyśle, niezwykle istotne jest zaawansowane planowanie produkcji. Jeżeli chcesz zadbać o rozwój w swojej firmie, warto zastanowić się nad systemem ERP, który wspiera obieg procesów w przedsiębiorstwie. Czy warto inwestować w oprogramowanie do zarządzania produkcją? Jak wybierać oprogramowanie dla firm produkcyjnych? czytaj więcej

News Jakość obwodów drukowanych jako kluczowy element w produkcji elektroniki

Trudno wyobrazić sobie współczesne życie bez elektroniki, która jest obecna zarówno w prostych urządzeniach gospodarstwa domowego, jak i w skomplikowanych systemach przemysłowych, medycznych czy wojskowych. W miarę jak rosną wymagania co do trwałości i niezawodności urządzeń elektronicznych, rośnie również znaczenie jakości obwodów drukowanych jako kluczowego elementu wspomnianych produktów. czytaj więcej

News Wdrażanie systemów ERP i OMS - dlaczego warto zrobić to profesjonalnie?

Wdrażanie systemów ERP (Enterprise Resource Planning) i OMS (Order Management System) to proces, który pozwala firmom na usprawnienie zarządzania zasobami, zamówieniami oraz procesami biznesowymi. Profesjonalne wdrożenie tych systemów jest kluczowe dla osiągnięcia optymalnych rezultatów. W tym artykule dowiemy się, dlaczego warto postawić na profesjonalizm przy implementacji systemów ERP i OMS. czytaj więcej

Wiadomości firmowe System telefoniczny IP i UC bez zobowiązań kapitałowych i czasowych: Teraz również wynajem sprzętu w innovaphone

Sindelfingen, 11 kwietnia 2022 – Wynajem oprogramowania w modelu SsaS, czyli Software as a Service, jest już od wielu lat powszechnie stosowany w firmach i przedsiębiorstwach. innovaphone AG idzie o krok dalej i oferuje teraz również sprzęt na wynajem. czytaj więcej