Firma ZTE, globalny dostawca sprzętu telekomunikacyjnego i rozwiązań sieciowych, ogłosiła powołując się na dane International Data Corporation, że w czwartym kwartale 2011, osiągnęła piąte miejsce pod względem sprzedaży telefonów komórkowych, walcząc o czwartą pozycję z LG Electronics.
„Rynek telefonów komórkowych wykazał ponadprzeciętny spadek w ostatnim kwartale, co pokazuje, że nie jest odporny na słabszą sytuację makroekonomiczną na świecie”- powiedział Kelvin Restivo, starszy analityk w IDC. Podczas, gdy smartfony stają się coraz bardziej popularne, tradycyjne telefony wyposażone w dodatkowe funkcje i aplikacje, nadal stanowią większość wszystkich sprzedanych słuchawek. - „Odpowiadają one za wielkość sprzedaży telefonów u 4 z 5 największych dystrybutorów na rynku w ostatnim kwartale” – wyjaśnia Ramon Llamas, starszy analityk IDC.
Dane International Data Corporation wskazują wyraźnie, że ZTE do czwartego miejsca w rankingu sprzedawców telefonów zabrakło zaledwie niespełna miliona sprzedanych telefonów. Biorąc jednak pod uwagę inne dane, ilustrujące procentową zmianę roczną, która wynosi odpowiednio -42,2% dla LG Electronics i +8,9% dla ZTE Corporation, należy prognozować, iż w pierwszym kwartale 2012 może nastąpić zmiana na czwartej pozycji w omawianym rankingu.
Firma ZTE zwróciła na siebie uwagę globalnego rynku wprowadzając do sprzedaży kilka nowych modeli smartfonów. Głównym obszarem zainteresowania korporacji z Shenzhen był region Azji i Pacyfiku, ale także EMEA , Ameryki Łacińskiej i Północnej. ZTE kładzie również coraz większy nacisk na rozwój rynku europejskiego. Można to zauważyć na przykładzie Polski, gdzie pod koniec 2011 roku pojawiły się w sprzedaży trzy nowe smartfony: Blade RBM, Libra i Racer II. Modele Skate, Atrial i Tania, debiutujące w krajach Europy Zachodniej, są kolejnym przykładem ofensywy ZTE na starym kontynencie.
- W Polsce rynek jest zdominowany przez marki o ustalonej pozycji, jednak znajdziemy własną niszę na rynku. Sukcesywnie powiększamy ofertę naszych produktów i wszystkie nasze urządzenia realizują politykę ekonomicznej technologii, która oznacza, że możemy ustalać konkurencyjne ceny i jednocześnie oferować produkty o wysokiej jakości. Dajmy klientom szansę na dokonanie własnego wyboru, by się przekonali, iż w danej kategorii cenowej nasze produkty przy podobnych parametrach, nawet lepszych jak znane już marki, są bezkonkurencyjne. Nasze telefony są przeznaczone dla konkretnych grup klientów. Na początku nasze urządzenia dostarczane były zwłaszcza do operatorów, jednak zauważyliśmy zapotrzebowanie na telefony bez ustalonej opłaty. W związku z tym nawiązaliśmy strategiczne partnerstwo z wieloma dostawcami i sklepami sieciowymi, które działają na polskim rynku – mówi Karolina Dzienia z polskiego oddziału ZTE.
Pięciu największych sprzedawców telefonów pod względem udziału w rynku w Q4 2011 według źródła IDC, luty 2012: Nokia 26,6%, 22,8%, Apple 8,7%, LG 4,1%, ZTE 4,0%.
źródło: ZTE