Archiwalne

ZTE wysoko w rankingu IDC - prognozy na Q1 2012

07.02.2012

Firma ZTE, globalny dostawca sprzętu telekomunikacyjnego i rozwiązań sieciowych, ogłosiła powołując się na dane International Data Corporation, że w czwartym kwartale 2011, osiągnęła piąte miejsce pod względem sprzedaży telefonów komórkowych, walcząc o czwartą pozycję z LG Electronics.

„Rynek telefonów komórkowych wykazał ponadprzeciętny spadek w ostatnim kwartale, co pokazuje, że nie jest odporny na słabszą sytuację makroekonomiczną na świecie”- powiedział Kelvin Restivo, starszy analityk w IDC. Podczas, gdy smartfony stają się coraz bardziej popularne, tradycyjne telefony wyposażone w dodatkowe funkcje i aplikacje, nadal stanowią większość wszystkich sprzedanych słuchawek. - „Odpowiadają one za wielkość sprzedaży telefonów u 4 z 5 największych dystrybutorów na rynku w ostatnim kwartale” – wyjaśnia Ramon Llamas, starszy analityk IDC.

Dane International Data Corporation wskazują wyraźnie, że ZTE do czwartego miejsca w rankingu sprzedawców telefonów zabrakło zaledwie niespełna miliona sprzedanych telefonów. Biorąc jednak pod uwagę inne dane, ilustrujące procentową zmianę roczną, która wynosi odpowiednio -42,2% dla LG Electronics i +8,9% dla ZTE Corporation, należy prognozować, iż w pierwszym kwartale 2012 może nastąpić zmiana na czwartej pozycji w omawianym rankingu.

Firma ZTE zwróciła na siebie uwagę globalnego rynku wprowadzając do sprzedaży kilka nowych modeli smartfonów. Głównym obszarem zainteresowania korporacji z Shenzhen był region Azji i Pacyfiku, ale także EMEA , Ameryki Łacińskiej i Północnej. ZTE kładzie również coraz większy nacisk na rozwój rynku europejskiego. Można to zauważyć na przykładzie Polski, gdzie pod koniec 2011 roku pojawiły się w sprzedaży trzy nowe smartfony: Blade RBM, Libra i Racer II. Modele Skate, Atrial i Tania, debiutujące w krajach Europy Zachodniej, są kolejnym przykładem ofensywy ZTE na starym kontynencie.

- W Polsce rynek jest zdominowany przez marki o ustalonej pozycji, jednak znajdziemy własną niszę na rynku. Sukcesywnie powiększamy ofertę naszych produktów i wszystkie nasze urządzenia realizują politykę ekonomicznej technologii, która oznacza, że możemy ustalać konkurencyjne ceny i jednocześnie oferować produkty o wysokiej jakości. Dajmy klientom szansę na dokonanie własnego wyboru, by się przekonali, iż w danej kategorii cenowej nasze produkty przy podobnych parametrach, nawet lepszych jak znane już marki, są bezkonkurencyjne. Nasze telefony są przeznaczone dla konkretnych grup klientów. Na początku nasze urządzenia dostarczane były zwłaszcza do operatorów, jednak zauważyliśmy zapotrzebowanie na telefony bez ustalonej opłaty. W związku z tym nawiązaliśmy strategiczne partnerstwo z wieloma dostawcami i sklepami sieciowymi, które działają na polskim rynku – mówi Karolina Dzienia z polskiego oddziału ZTE.

Pięciu największych sprzedawców telefonów pod względem udziału w rynku w Q4 2011 według źródła IDC, luty 2012: Nokia 26,6%, 22,8%, Apple 8,7%, LG 4,1%, ZTE 4,0%.

źródło: ZTE

News Przewaga konkurencyjna dzięki logistyce? Kilka słów o systemie WMS

W świecie walki konkurencyjnej, gdzie oferta konkurujących sklepów czy producentów jest bardzo do siebie podobna dużą rolę zaczynają odgrywać szczegóły, takie jak szybkość dostawy, łatwość komunikacji ze sprzedającym, sposób pakowania. Szereg tych drobnych elementów wpływa na tak zwane Customer Experience, czyli doświadczenie kupującego. Pojęcie to opisuje subiektywne odczucie Klienta w procesie zakupu, od pierwszego kontaktu, aż po ostateczne użycie produktu (niekiedy również kwestie związane z obsługą posprzedażową, na przykłada w formie serwisu). Jak wpływać na Customer Experience? Jest to bardzo szerokie zagadnienie, ale jedną z form skutecznego wpływu są inwestycje w obszar logistyki w celu poprawy jej jakości, co koniec końców wpłynie na dostawę właściwego produktu, w najkrótszym możliwym czasie, do właściwego miejsca, w najlepszej możliwej cenie. czytaj więcej

News Jak rozpoznać potencjał bezlusterkowca Canon w fotografii?

Pierwsze aparaty pozbawione lustra zyskały popularność dzięki niewielkiej wadze i kompaktowym gabarytom, co umożliwiło wygodniejsze korzystanie z nich w terenie. Dziś zainteresowanie tym segmentem systematycznie rośnie, a producenci prześcigają się w udoskonalaniu kolejnych generacji. W przypadku marki Canon od kilku lat trwa intensywny rozwój nowych rozwiązań, które sprostają oczekiwaniom zarówno początkujących miłośników fotografii, jak i profesjonalistów. Nowoczesne modele oferują rewelacyjną jakość obrazu, a dostępność coraz większej liczby dedykowanych obiektywów sprawia, że można je dopasować do rozmaitych potrzeb. Dzięki temu bezlusterkowiec Canon nie jest już traktowany jako sprzęt „do torby podróżnej”, lecz pełnoprawne narzędzie kreatywnego działania. czytaj więcej

News Sprzedaż odzieży w internecie. Jak zacząć i czego oczekiwać?

Światowy rynek mody przynosi niebotyczne zyski koncernom odzieżowym. W świecie wielkich marek na szczęście jest jeszcze miejsce dla małych producentów ubrań. Zapotrzebowanie na odzież spoza sieciowych sklepów można wykorzystać. Dlaczego warto to zrobić i od czego zacząć? czytaj więcej

News Kto dzwoni? Jak sprawdzić nieznany numer w sieci?

Prawie codziennie ktoś do nas dzwoni - na ekranie naszego urządzenia pojawia się wówczas komunikat o połączeniu, które pochodzi z konkretnego numeru. Zazwyczaj powiązany jest on z jakimś kontaktem z naszej listy - nasz numer mają przecież znajomi, przyjaciele czy rodzina. Zdarza się jednak, że nie znamy numeru, który próbuje się z nami skontaktować. Może budzić to uzasadniony niepokój - zwłaszcza w świetle oszustw czy naciągnięć telefonicznych. Okazuje się jednak, że w większości przypadków możemy sprawdzić, kto do nas dzwoni. czytaj więcej