Duże przedsiębiorstwa tworzące produkty i usługi dla ludzi, a nie dla biznesu, muszą często uporać się z problemem kontaktu z klientem. W przypadku małej firmy nie stanowi to kłopotu, ale gdy firma się rozrasta potrzeba większych nakładów finansowych i ludzkich do obsługi klienta.
W takiej sytuacji dużym ułatwieniem jest centralka telefoniczna, rozwiązanie popularne w wielu dużych i małych firmach.
Centrala to nic innego jak zespół urządzeń, które pozwalają na łączenie abonentów z osobami zatrudnionymi w przedsiębiorstwie. Oczywiście może ona pełnić znacznie więcej funkcji. Cały zestaw składa się z urządzeń pomocniczych, które koordynują pracę i urządzeń tzw. komutacyjnych, które obsługują połączenia. Takie rozwiązanie najczęściej stosowane jest w firmach telekomunikacyjnych. Korzystają z niego różne działy m.in. sprzedaży, obsługi klienta czy reklamacji. System telefoniczny może zostać tak skonfigurowany, żeby informował z jakim działem w danej chwili rozmawiamy lub pod jakim numerem znajdziemy odpowiednią osobę. Za pomocą klawiszów klient będzie mógł sam wybrać dział, do którego dzwoni.
Centralka pozwala na odebranie telefonu od klienta, a następnie skierowanie go do konkretnej osoby w firmie. Takie działania pozwala oszczędzić czas klienta i pracownika, a zgłoszenie trafi do najbardziej kompetentnej osoby. Zaawansowane centrale pozwalają także na opisanie każdej rozmowy. Ponadto centrala może być wykorzystywana bezpośrednio przez pracowników, którzy dzwonią do klienta. Niektóre systemy pozwalają na wygenerowanie bazy numerów, która przyspiesza pracę i kontakt z klientem. Ustawienia każdego systemu zależą w dużej mierze od potrzeb przedsiębiorstwa. Im większa firma i większa liczba klientów do obsłużenia, tym taki system będzie bardziej skomplikowany.
Każda firma, w której wykonuje się dużą liczbę telefonów powinna zdecydować się na takie rozwiązanie jak centrala telefoniczna. Ułatwi to i przyspieszy pracę, a także zwiększy poziom zadowolenia pracowników. Jest to rozwiązanie nowoczesne i stosowane przez największe firmy na świecie. Dobrze wdrożony, może przenieść biznes na wyższy poziom i pozwoli przedsiębiorstwu na znacznie szybszy rozwój.
źródło: FCN